جنجالی‌ترین اهانت‌های بوریس جانسون به خارجی‌ها


سایت بدون -زندگی سیاسی بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا خالی از جنجال نبوده و این جنجال‌ها از همان اول تا کنون همراه او بوده‌اند. در این مطلب سایت خبر فوری به شماری از این جنجال‌ها و اهانت‌های پر سر و صدای او را مرور کرده است.

*** بز و اهانت به رجب طیب اردوغان
اصل اول در روابط دیپلماتیک این است که به یک سیاستمدار نگویید که با یک بز رابطه جنسی داشته. این همان اصلی است که بوریس جانسون در سال ۲۰۱۶ هنگام بردن جایزه یک هزار دلاری مسابقه شعر هجو، آن را رعایت نکر. بوریس جانسون زمان سرودن این شعر وزیر امور خارجه نبود. او در این شعر پنج‌بیتی در وصف آقای اردوغان او را جوانی از آنکارا معرفی کرد که با بزی رابطه جنسی دارد. این مسابقه شعر در اعتراض به پیگرد قضایی یک مجری برنامه‌‌های طنز در تلویزیون آلمان به خاطر سرودن شعر طنزآمیزی در باره آقای اردوغان برگزار شده بود.

*** پرستار سادیست
هیلاری کلینتون در حال مبارزه برای احراز پست ریاست جمهوری آمریکا بود و به عنوان رهبر دنیای آزاد می‌توانست برای بریتانیا مفید باشد. از آنجا که خانم کلینتون چندان به شوخی و طنز علاقه ندارد، بعید به نظر می‌رسید از آنچه که بوریس جانسون در سال ۲۰۰۷ در باره او گفته بوده خوشش آمده باشد. آقای جانسون گفته بود “او موهای رنگ کرده بلوند، لب‌های غنچه کرده و چشم های آبی با نگاه خیره سرد دارد، مثل یک پرستار سادیست بیمارستان روانی.”

*** پینگ پنگ
چینی‌ها در دنیای ورزش به این که در پینگ پنگ قوی هستند شهرت دارند. از وقتی که در سال ۱۹۸۸ این ورزش به مسابقات المپیک اضافه شد، تقریبا تمام مدال‌های طلای المپیک در این رشته به چینی‌ها تعلق گرفته. ولی آقای جانسون نتوانست جلوی زبانش را بگیرد و هنگامی که بازی‌های المپیک در پکن پایان می‌یافت در اشاره به پیروزی چینی‌ها گفت: “بله، ولی ما آن (بازی ) را ابداع کردیم” او گفت که این ورزش “در قرن ۱۹ روی یک میز نهارخوری در انگلستان ابداع شد.”

*** باراک اوباما “یک آمریکایی خالص نیست”
کمپین برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به صورت زننده‌ای درآمد و هواداران باقی ماندن در این اتحادیه و خروج از آن توهین‌های زیادی به یکدیگر کردند. بوریس جانسون از این که باراک اوباما گفته بود به عقیده او بریتانیا باید در اتحادیه اروپا باقی بماند عصبانی بود. واکنش او این بود که گفت باراک اوباما “نیمه کنیایی” است و اجدادش بریتانیا را دوست نداشتند. به دلیل این اظهارات، بوریس جانسون متهم به نژادپرستی شد.

*** پیکانینی ها و هندوانه
پس از مقاله‌ای که بوریس جانسون در سال ۲۰۰۲ در روزنامه تلگراف نوشت، اتهامات بیشتری در ارتباط با نژاد پرستی به او وارد شد. آقای جانسون نوشته بود ملکه بریتانیا باید به سفر به کشورهای مشترک‌المنافع علاقه داشته باشد چون”مورد استقبال پیکانینی‌هایی (بچه‌های سیاه‌پوستی) که پرچم تکان داده و ابراز احساسات می‌کنند” قرار می‌گیرد. بوریس جانسون همچنین نوشته بود تونی بلر (نخست‌وزیر سابق) در کنگو با لبخندهای هندوانه‌ای (اصطلاح نژاد پرستانه در اشاره به لبخند سیاه پوستان) مواجه خواهد شد. هر دو مورد، توهین به سیاه پوستان بود- و او ناچار به عذرخواهی شد.

*** هیتلر
در جریان کمپین برای خروج از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون گفت برای ایجاد یک اروپای متحد به شکل امپراطوری روم، تلاش می‌شود. او گفت: “ناپلئون، هیتلر و بسیاری سعی کردند این کار را بکنند ولی این تلاش به فاجعه ختم شد.”

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *