حذف شرط جام؛ فرهاد مجیدی سرمربی استقلال می‌ماند


سایت بدون – احمد سعادتمند در تازه‌ترین نطق خود حمایتی تمام قد از سرمربی استقلال داشته و گفته هیچ شرطی برای ادامه مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال وجود ندارد.
خیلی‌ها این اظهارات را نوعی روحیه‌بخشی به مجموعه تیم در آستانه بازی‌های حساس آتی با شهرخودرو و سپاهان در جام حذفی می‌دانند اما شاید از سویی این بیانات برخاسته از واقعیت‌های درونی باشگاه استقلال باشد و سعادتمند و دیگر بالادستی‌ها و تصمیم‌گیران بخواهند با مجیدی یک فصل دیگر را ولو اگر این تیم به قهرمانی جام حذفی هم نرسید، ادامه دهند. مدیرعامل استقلال درباره ادامه فعالیت مجیدی در استقلال چنین گفته است: «ما هیچ شرطی را برای او در نظر نگرفته‌ایم. ما شرط قهرمانی در جام حذفی را برای مجیدی نگذاشته‌ایم. مجیدی سرمربی ما در فصل آینده خواهد بود.»
 سعادتمند حتی به این نکته مهم هم اشاره کرده که از مجیدی لیست هم گرفته است! البته این ادعا را با توجه به اینکه هنوز فاصله زیادی تا پایان بازی‌ها باقی مانده چندان نمی‌شود باور کرد اما اینکه او بخواهد با مجیدی ادامه دهد، قابل باور است به این دلیل که مجیدی از سوی وزارت ورزش هم حمایت می‌شود و موافقان کمی ندارد که سعادتمند هم خود منصوب وزارت ورزش است و قطعاً به تأسی از همان سیاستگذاری‌ها گام خواهد برداشت. پیرامون این ماجرا ایران ورزشی یک روز قبل از مصاحبه سعادتمند نوشته بود که فرهاد بعد از بازی با سپاهان لیست فصل بعد خود را به مدیریت باشگاه می‌دهد.
 اظهارات اخیر سعادتمند نیز به نوعی تأیید آن گزارش است و نشان می‌دهد مجیدی در هر حال به سمت وسوی تمدید قرارداد با استقلال پیش می‌رود و حتی اگر در جام حذفی هم قهرمان نشود، مدیریت کنونی بی‌میل نیست که با او ادامه دهد.
درست یا غلط این تصمیم بی‌شک در آینده روشن خواهد شد و پرده از برابر حقایق کنار خواهد رفت اما حداقل فایده‌ای که تمدید قرارداد مجیدی دارد این است که استقلال با شتاب بیشتری نسبت به فصول قبل وارد کارزار نقل و انتقالاتی فصل بعد خواهد شد که این سرعت ممکن است منجر به کاهش مشکلاتی شود که پیش‌تر بارها استقلال را رنجانده بود. بدون شک اگر تکلیف استقلال برای فصل بعد هم روشن باشد، مدیریت و کادرفنی با هماهنگی می‌توانند رخ در رخ هم نشسته و درباره نفرات جدید به توافق برسند تا شاید دیگر شاهد جدایی برخی بازیکنان کلیدی نباشیم.
با توجه به خصوصیاتی که مجیدی دارد و از سویی حمایت‌ها نیز از او کم نیست، می‌شود انتظار داشت که استقلال با حفظ حداکثر نفرات خود وارد لیگ بیستم شود و تیم معقول‌تری را برای لیگ بیستم ببندد. هرچند که نباید به این موضوع مهم هم بی‌توجه بود که واکنش‌ هواداران استقلال به ناکامی احتمالی استقلال در جام حذفی نیز تأثیرگذار است به همین جهت فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد در محیط آرام‌تر و امیدوارکننده‌تری به مربیگری در استقلال ادامه دهد باید بنای خود را کسب جام حذفی قرار دهد که مأموریت چندان دشواری هم نیست.
فرهاد یک بار سپاهان را در شرایطی که یک بازیکن از استقلال بیشتر داشت، برد و نشان داد هم از فاکتور شانس به خوبی بهره می‌برد و هم اینکه در مواقع لزوم کارش را در حوزه فنی خوب بلد است و می‌تواند تعویض‌های مناسبی داشته باشد.
تکرار آن وقایعی که در بازی هفته بیست و هفتم لیگ نوزدهم رخ داد، در بازی جام حذفی هرگز دور از انتظار نیست و استقلال با فرهاد مجیدی بازهم اقبال زیادی برای عبور از سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *