حمایت قاطع فرانسیس فوردکاپولا از مارتین اسکورسیزی/ فیلم‌های مارول نفرت‌انگیزند

فرانسیس فوردکاپولا هم درباره فیلم‌های ابرقهرمانی با مارتین اسکورسیزی هم عقیده است، حتی این سبک فیلم‌ها را «نفرت‌انگیز» می‌داند. 

سایت بدون -فرانسیس فوردکاپولا خالق سه‌گانه «پدرخوانده» در لیون فرانسه از مارتین اسکورسیزی در ماجرای فیلم‌های ابرقهرمانی حمایت کرد. 

اسکورسیزی که فیلم‌هایی مثل «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» را در کارنامه دارد، چندی پیش گفته بود که فیلم‌های ابرقهرمانی هر چه باشند، سینما نیستند. او این فیلم‌ها را به «شهربازی» تشبیه کرده بود. 

این نظر گرچه با مخالفت‌های بسیاری روبه‌رو شد و حتی برخی چهره‌های سرشناس سینما مثل جیمز گان را واکنش واداشت اما موافقانی هم دارد که گاهی مثل فوردکاپولا وزنه‌هایی سنگین در تاریخ سینمای جهان هستند. 

فوردکاپولا که برای گرفتن جایزه لومیر به فرانسه رفته است، در جمع خبرنگاران گفت: «وقتی مارتین اسکورسیزی می‌گوید که فیلم‌های مارول سینما نیستند، حق دارد چون ما قرار است از سینما چیزی بیاموزیم، بنا است چیزی از جنس دانش، الهام‌بخشی یا روشنفکری به دست بیاوریم.»

کارگردان «اینک آخرالزمان»  در ۸۰ سالگی باور دارد که با دیدن این فیلم‌ها چیزی نصیب تماشاگر نمی‌شود:‌ «نمی‌دانم کسی با تماشای دوباره و دوباره فیلمی مشابه، چیزی گیرش بیاید.»

او حتی مارتین اسکورسیزی را مهربان می‌داند که این فیلم‌ها را «شهربازی» نامیده است، چرا که خودش نظری تندتر دارد: «مارتین مهربان بود که گفت این فیلم‌ها سینما نیستند، من می‌گویم این فیلم‌ها «نفرت‌انگیز» هستند.»

منبع :یاهو

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *