خشم هواداران پرسپولیس از حذف / به این سئوال ها جواب بده آقای گل محمدی

با شکست مقابل آلومینیوم و کنار رفتن از جام حذفی و با در نظر گرفتن فاصله ۶ امتیازی با استقلال در صدر جدول لیگ برتر آن هم وقتی بدانیم فقط ۶ هفته دیگر از این فصل باقی مانده، انتقاد کردن از یحیی گل‌محمدی راحت‌تر از قبل به نظر می‌رسد.
انتقادها از یحیی و کادرش و تصمیماتی که در مورد ترکیب اصلی و تعویض‌هایشان صورت می‌گیرد بعد از دربی اوج گرفت که البته با توجه به حساسیت تاریخی این مسابقه و شرایط جدولی و رقابت با استقلال اصلاً عجیب نبود اما بعد از تساوی مقابل هوادار هم این روند ادامه داشت و حالا بعد از حذف پرسپولیس از جامی دیگر و کمرنگ شدن رؤیای رسیدن به جام در این فصل سؤال کردن از کادر فنی که بعضاً با بی‌اخلاقی صورت می‌گیرد، راحت‌تر شده و بعد از هر مسابقه که پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد به هر تصمیم یحیی معترض شده و از او انتقاد می‌کنند.

چرا آقایی بله، شجاعی نه؟
یکی از بدشانسی‌های یحیی و پرسپولیس مصدومیت فرشاد فرجی و بیرون رفتن او از میدان و سوختن یکی از تعویض‌ها در نیمه نخست بود. با مصدومیت فرجی، نعمتی که در دفاع چپ بازی می‌کرد دوباره به مرکز زمین رفت و سعید آقایی وارد بازی شد. بازیکنی که مقابل هوادار فوق‌العاده ضعیف کار کرده و جایش را به شجاعی داده بود. معمولاً مدافعان کناری خیلی سخت تعویض می‌شوند مگر اینکه واقعاً بد باشند یا مربی در حین بازی تغییر سیستم بدهد. سعید آقایی که انگار در زمان ورود به زمین شوکه به نظر می‌رسید و توقع نداشت بازی کند، اصلاً آماده نبود و این سؤال در ذهن ایجاد شد که چرا علی شجاعی به میدان نرفت و آقایی حدود ۷۰ دقیقه بازی کرد و دوباره نمایش ضعیفی ارائه داد؟

چرا هنانوف بیرون نرفت؟
وحدت هنانوف شب فاجعه باری را تجربه کرد و در همان نیمه نخست با تقدیم گل به میزبان نشان داد شرایط روحی و روانی مناسب برای بازی مقابل هواداران پرسپولیس را ندارد. هنانوف در نیمه دوم هم نمایش ضعیفی داشت و حالا بسیاری از هواداران می‌پرسند چرا وقتی بر همه مسجل شده بازیکنی روزش نیست و مدام اشتباه می‌کند، در زمین می‌مانده و مثلاً چرا سیدجلال جای او به میدان نرفت؟ البته یحیی در کنفرانس به شکل غیر‌مستقیم جواب این سؤال را داد و با اشاره به سرعت حریف در حمله می‌خواست بگوید سیدجلال نمی‌توانسته گزینه مناسبی برای تعویض باشد و البته ابراهیمی هم که مثل بازی قبل اصلاً در لیست نبود اما گوش هوادار به این حرف‌ها بدهکار نیست. راستی وحدت که مقابل ۲۰ هزار هوادار این‌طوری بازی کرد، جلوی ورزشگاه پر از تماشاگر چه کیفیتی می‌تواند ارائه کند؟

چرا رضاییان بیرون رفت؟
در دقایق پایانی مسابقه و در شرایطی که پرسپولیس حلقه محاصره را بر حریف تنگ کرده و البته آلومینیوم خیلی خوب دفاع می‌کرد، لاجرم پرسپولیس رو به بازی مستقیم و ارسال از کناره‌ها آورد اما در این لحظات رامین رضاییان که بهتر از هر بازیکنی در تیمش ارسال می‌کند، از زمین بیرون رفت و صفروف جای او را گرفت که در آن ۹-۸ دقیقه هیچ کار مثبتی انجام نداد. و حالا هواداران پرسپولیس از کادر فنی‌شان می‌پرسند چرا رامین حتی با آن نمایش ضعیف در زمین نماند تا حداقل از ارسال‌هایش موقعیت بسازیم؟

چرا پاکدل دیرآمد؟
در حالی که پس از ۴ بازی ضعیف از تمیروف، بیرون نشاندن او اصلاً عجیب به نظر نمی‌رسید بازهم این ازبک در ارنج اصلی به میدان رفت و تا دقیقه ۸۶ در میدان بود. یکی از سؤال‌هایی که از یحیی پرسیده شده این است که چرا حامد پاکدل اینقدر دیر به میدان آمد؟ یحیی گفته هر چه مهره تهاجمی داشتیم به زمین رفت اما به زمین رفتن پاکدل و صفروف در دقیقه ۸۶ چه ثمری برای تیم داشت و چرا تمیروف که مثل دربی دقیقه به دقیقه ناامیدمان می‌کرد، اینقدر دیر تعویض شد؟

چرا تیم از نظر بدنی افت کرد؟
یکی از سؤال‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود در مورد افت بدنی پرسپولیس در نیمه دوم است که البته باید به‌صورت تخصصی‌تر و فنی‌تر بررسی شود و صرفاً نمی‌توان اینقدر صریح مطرحش کرد اما باید دید کادر فنی چه پاسخی در این خصوص دارد و آیا اصلاً این ادعا درست است و پرسپولیس از این نظر مشکل دارد؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *