خواننده پاپ چگونه مرد اعدامی را نجات داد؟

مرد اعدامی پس از ۹ سال با کمک خواننده پاپ و پیگیری‌های گروه یاران نجات، توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و از قصاص رها شود.
سایت بدون – فرشید به اتهام قتل زن جوانی بازداشت و نزدیک به ۹ سال می‌شد که در زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد. او مدتی بعد از دستگیری در شعبه ۷۱ دادگاه  کیفری یک استان تهران محاکمه شد و مادر مقتول برای وی قصاص خواست.
متهم به قتل روز دادگاهش در دفاع از خود گفت: «به طور اتفاقی با مقتول که زن جوانی بود، آشنا شدم و ارتباط‌مان شکل گرفت و می‌خواستیم با هم ازدواج کنیم. حتی از من خواست شش میلیون تومان فراهم کنم تا با آن خانه‌ای اجاره و زندگی مشترک‌مان را شروع کنیم. اما در آن زمان دچار مشکلات مالی شده و خواستم مدتی صبر کند تا شرایطم بهتر شود. آن شب سر همین موضوع دعوای‌مان شد، او داد و فریاد راه انداخت و حتی دستم را گاز گرفت.  می‌ترسیدم همسایه‌ها متوجه ماجرا شوند که  برای ساکت کردن او، چاقویی برداشته و پنج ضربه به بدنش زدم که فوت شد. گوشی‌اش را برداشتم تا ردی از حضورم در آن خانه نماند. سوار خودروی دوستم شده و فرار کردم، اما سرانجام مخفیگاهم لو رفت و بازداشت شدم. از قتل او پشیمان هستم.
با صدور حکم قصاص و تایید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده به اجرای احکام دادسرای  جنایی تهران  ارسال شد. او  ۹ سال زیر حکم  قصاص بود. دو بار تا پای چوبه دار رفت که هردفعه با توجه به تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران به سرپرستی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران توانسته بود مهلت بگیرد و حکمش متوقف شود. این اواخر مادر مقتول از مرد اعدامی خواسته بود اگر ۱۵۰ میلیون تومان دیه بپردازد، او را می‌بخشد. این خواسته روزنه‌ای از امید برای فرشید باز کرد.  در این سال‌ها که در زندان بود، پدر و مادرش فوت کرده بودند و شرایط خانواده‌اش به گونه‌ای نبود که بتوانند ۱۵۰‌میلیون  تومان دیه را جور کنند. به روزهای پایانی مهلت نزدیک می‌شد که گروه یاران نجات مستقر در دادسرای جنایی تهران، وارد عمل شدند و با راه‌اندازی پویش اینترنتی به کمک خیرین ۷۴ میلیون تومان جمع‌آوری کردند، اما هنوز ۷۶ میلیون تومان دیگر باقی مانده بود. این گروه با توجه به این‌که مجید خراطها خواننده پاپ، در کارهای خیر پیشقدم می‌شود، ماجرای  زندگی این اعدامی پشیمان را با وی در میان گذاشتند. او مبلغی را خودش کمک کرد، همچنین با استوری در صفحه اینستاگرامی‌اش و کمک خیرین بقیه پول دیه را جور کرد. سرانجام دیه ۱۵۰ میلیون تومانی جور شد و با هماهنگی  قضایی به مادر مقتول پرداخت شد. حالا فرشید قبل از رفتن پای چوبه دار، برای مرتبه سوم بخشیده شد و زندگی به او لبخند دوباره زد. او بعد از ۹ سال  از کابوس مرگ نجات یافت و آزاد شد تا زندگی جدیدی برای خود رقم بزند.

مطلب پیشنهادی

معرفی کتاب/ جنایات و مکافات؛ مصائب راسکولنیکوف

سایت بدون – «جنایت و مکافات» (Crime and Punishment) یکی از آثار برجسته و معروف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *