داستان جدایی فوق‌ستاره آرژانتینی از بارسلونا هنوز ادامه دارد/موج‌سواری با اسم لیونل مسی

سایت بدون – چند ساعت قبل از بازی با کادیس، اسپورت‌کاتالونیا با این تیتر به استقبال یک شایعه ضعیف اما مهم رفت: «کومان با مسی از سد کادیس عبور می‌کند»، البته که با مسی کارها ساده‌تر انجام می‌شود. مسی مهره کلیدی تیم فوتبال باشگاه بارسلوناست و کومان گاهی برای حفظ قلمرو و ضریب فرمان‌پذیری از او دست به کارهای پرخطری می‌زند که ممکن است عواقب بدی برای او و کل تیم داشته باشد چراکه بحث جدایی او همچنان داغ است. گفته می‌شود نزدیک‌ترین کمین برای شکار مسی تعلق می‌گیرد به باشگاه اول پاریس، تیمی ثروتمند که برای خرید مسی فقط یک مشکل دارد، اراده لیونل!

 نیمار به‌دنبال همبازی شدن دوباره با مسی

نیمار سفیر پاریس برای پروژه خرید مسی است و نه‌تنها قرار نیست با بازگشت خود به بارسلونا هواداران این تیم را شاد کند بلکه با تحریک مسیح لاماسیا به مذاکره با پاریس، حال هواداران بارسا را نیز این روزها بسیار بد کرده است.
نیمار پس از بازی پی‌اس‌جی و منچستریونایتد که با دوبار گلزنی او و سه بر یک پاریسی‌ها همراه بود، در یک مصاحبه صراحتا گفت دوست دارد فصل بعد دوباره با لیونل مسی هم‌تیمی شود و هر کاری خواهد کرد تا این اتفاق رخ دهد. این ستاره برزیلی ۴سال در بارسا با مسی هم‌تیمی بود و از سال ۲۰۱۷ برای پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کند. هرچند او مشخص نکرد در کدام تیم با مسی هم‌تیمی خواهد شد ولی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که منظور نیمار، مشخصا تیم اول پاریس بوده است.
حرف‌های نیمار گویا جرقه‌ای بود روی خرمن شایعات روی هم انباشته‌شده قبلی. ریوالدو بازیکن بزرگ و برزیلی بارسا روز گذشته در واکنش به مصاحبه نیمار حرف جالبی زد: «وقتی نیمار می‌گوید دوست دارد دوباره کنار مسی بازی کند، قطعا از چیزی خبر داشته و مطلع بوده که پاری‌سن‌ژرمن قصد جذب مسی را دارد. صادقانه بگویم که تماشای دوباره زوج مسی و نیمار حتی اگر در پاری‌سن‌ژرمن باشد نیز فوق‌العاده خواهد بود. نیمار حتما از برنامه سران پی‌اس‌جی مطلع است و با مصاحبه خود آنها را برای جذب مسی بیشتر تحت‌فشار قرار داد. مسی و نیمار دوستانی صمیمی‌اند و همیشه با هم در تماس هستند.»
باشگاه اول پاریس از تابستان گذشته تاکنون با مسی در تماس بوده است. تماس‌های نیمار و لئوناردو مدیر ورزشی پاری‌سن‌ژرمن با مسی از تابستان و زمانی که او درخواست جدایی از بارسا را مطرح کرد، شروع شد و حتی پس از ماندنی‌شدن مسی نیز ادامه داشته است. نیمار حتی صراحتا از لئوناردو درخواست کرده هر کاری لازم است برای جذب مسی انجام دهد و به همین دلیل ارتباط لئوناردو با اطرافیان مسی قطع نشده است.
سرمربی پاری‌سن‌ژرمن نیز در این خصوص سکوت نکرده و بالاخره مقابل انبوهی از کنجکاوی‌های رسانه‌ای پاسخ داده است: «شایعات انتقال لیونل مسی به پاریس و مصاحبه اخیر نیمار؟ این چیزی نیست که من بتوانم درباره آن صحبت کنم. من هنوز با نیمار درمورد این مصاحبه صحبت نکرده‌ام. من احترام زیادی برای بارسلونا و مسی قائلم، بنابراین توضیحی در این رابطه نمی‌دهم.»
البته او برای بارسلونا احترام ویژه‌ای قائل است و این اخلاق خوب مربیگری را از آلمان به ارث برده اما احترام هم حدی دارد و او نیز به‌زودی به کمپین خرید مسی در بمباران خبری فرانسه ملحق خواهد شد.

 موج‌سواری لاپورتا

در این میان البته ماهی‌گیری از آب‌های گل‌آلود فوتبال هم رواج دارد و برای این ماهی‌گیری و فرصت‌طلبی چه کسی بهتر از خوان لاپورتا؟ نامزد جدی انتخابات مدیرعاملی آینده باشگاه بارسلونا در این خصوص واکنش نشان داده و گفته است: «مسی تنها به‌دنبال پول نیست بلکه او تیمی سطح بالا می‌خواهد که با آن بتواند به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کند. پیش‌تر مسی را فریب دادند و این واقعا باعث تاسف است. مسی ذاتا قهرمان و یک برنده واقعی است و نمی‌تواند تحمل کند که تیم‌های دیگر جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرند. آخرین باری که با مسی صحبت کردم در ماه اکتبر بود. من از مسی به‌خاطر همه کارهایی که برای بارسا کرده سپاسگزارم. من مسی را از وقتی ۱۶ساله بود می‌شناسم و باید بگویم او انسانی بی‌نظیر است. بین من و او احترام متقابل وجود دارد و ما همدیگر را تحسین می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم پیشنهادی قابل‌قبول و معتبر به مسی ارائه دهیم اول باید در باشگاه مشغول شویم. از هواداران بارسلونا می‌خواهم صبور و منطقی باشند و با رای خود این‌بار باشگاه را در اقدامی تاریخی نجات دهند.»

 عقب‌نشینی رئیس هیات‌مدیره

چنین فضای دلهره‌آوری برای هواداران بارسلونا واقعا غیرقابل تحمل است و فشار زیاد روی تیم مدیریتی بارسلونا باعث شده که رئیس هیات‌مدیره یا به‌نوعی سرپرست حقوقی باشگاه نیز حرف‌های نه‌چندان منطقی خود را تکذیب کند. کارلوس توسکتس، رئیس هیات‌مدیره بارسلونا که دوماه قبل در پی استعفای خوسپ ماریا بارتومئو از ریاست باشگاه به‌صورت موقت جانشین او شد، می‌گوید خبری که به نقل از او منتشر شد صحت ندارد.
چندی‌پیش نشریات اسپانیایی به نقل از توسکتس نوشتند: «از منظر اقتصادی فروش مسی با توجه به حقوق بالا و درآمد خوبی که از انتقالش عاید باشگاه می‌شد، به سود بارسلونا بود و اگر من در تابستان رئیس باشگاه بودم او را می‌فروختم.»
این اظهارات البته با خشم و هیاهوی بسیار هواداران بارسلونا همراه بود اما گرد و خاک اصلی در دل باشگاه به‌پا شد و خود بازیکنان بارسلونا نیز سکوت خود را شکستند. در این خصوص پیکه با انتقاد از مقامات باشگاه در توئیتر خود نوشت: «از مقامات باشگاه استدعا دارم مدتی هیچ کاری نکنند. حرف نزنند و اجازه دهند مشکلات را خودمان حل کنیم.»
اکنون توسکتس مدعی شده منظور او این نبوده که مسی باید فروخته شود، بلکه او صرفا درباره یک عملیات فرضی حرف زده که اجرایی نشد. او به رادیوکاتالونیا گفت: «من نگفتم لیونل مسی را می‌فروختم. گفتم از نظر مالی جدایی او به باشگاه کمک می‌کرد.»

 تصمیم‌گیرنده فقط یک نفر است

اظهارات توسکتس حتی واکنش منفی سرمربی تیم رونالد کومان را هم در پی داشت و او در نشست خبری پیش از بازی با کادیس گفت اگر یک نفر در باشگاه بارسلونا باشد که بتواند خودش تعیین کند در این تیم می‌ماند یا نه، آن یک نفر لیونل مسی است.
کومان عصبانی است اما تلاش می‌کند غرور خودش را نیز حفظ کند و به‌عنوان یک مربی به همه بازیکنان تیمش این پیغام مهم را منتقل کند: «در بارسلونا بازیکن‌سالاری پدیده‌ای مرده است و هیچ جایگاهی ندارد.»
بله شاید بازیکن‌سالاری در بارسلونا مرده باشد اما این جسد بی‌جان همچنان روی ذهن کل تیم اثر دارد و روحیه تیم را روی موج ایجادشده از سمت پاریس، به فرازونشیب رسانه‌ای مبتلا می‌کند.
کومان به مسی نیاز دارد، همان‌قدر که مسی نیازمند بارسلونا است. بارسا بدون مسی راه به‌جایی نخواهد برد هرچند بازیکنان این تیم هریک برای خود شخصیتی جداگانه دارند. باید منتظر ماند تا خود مسی به این داستان پایان دهد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *