درباره اعتراض کریستیانو رونالدو به تعویض/بداخلاقی یا احساس مسئولیت

Manchester United boss Ralf Rangnick: Cristiano Ronaldo sub reaction not  taken personally – Mini Feed News


سایت بدون – وقتی داور چهارم بازی چهارشنبه شب منچستریونایتد در ورزشگاه کامیونیتی برنتفورد در دقیقه ۷۱ به کنار زمین آمد و شماره ۷ را نشان داد، کریستیانو رونالدو دست به کمر ایستاد و سرش را به نشانه تأسف تکان داد. او جای خود را به هری مگوایر داد و از این بابت خوشحال نبود.
این رونالدو است، همان که هفته گذشته جایزه ویژه فیفا به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی را دریافت کرد، همان رونالدو که چند روز قبل گفت تا ۴۰ سالگی بازی می‌کند و همان رونالدو که از زمان بازگشت به منچستریونایتد در ۱۴ بازی لیگ برتر که در ترکیب اصلی بوده، تنها دو بار تعویض شده. او تا زمان دیدن شماره‌اش روی تابلوی الکترونیک در برد ۳ بر یک شیاطین سرخ گل نزده بود و همین، عصبانی‌اش کرد. اتفاقات بعدی هم بحث‌برانگیز بود چون بازیکن ۳۶ ساله گرمکنی را که به او دادند، پرتاب کرد و ترجیح داد روی پله سیمانی کنار نیمکت بنشیند، به مگوایر هم نگاه نکرد همین‌طور رالف رانگنیک. به مربی آلمانی دست داد اما علاقه‌ای به خوش و بش نشان نداد. مرتب از کریس آرماس، کمک مربی تیم و دارن فلچر، مدیر فنی می‌پرسید: «چرا من را بیرون کشیدید؟» بازی در جریان بود اما نگاه خیلی‌ها به رفتار رونالدو دوخته شده بود. شش دقیقه بعد در جشن شادی گل مارکوس رشفورد، رانگنیک نشست و دستش را روی بازوی رونالدو گذاشت و درباره تصمیمش توضیح داد. او بعد از بازی گفت:«به او گفتم، کریستیانو تو هنوز باانگیزه‌ای و می‌خواهی خودت گل بزنی اما شاید چند سال بعد وقتی خودت مربی شدی احتمالاً همین تصمیم را می‌گیری که من امروز گرفتم.»
از مربی سابق منچستریونایتد، اوله گونار سولشر انتقاد می‌کردند که چرا رونالدو را در بازی‌هایی که خیلی مؤثر نیست، بیرون نمی‌کشد اما رانگنیک هیچ مشکلی با تعویض فوق‌ستاره پرتغالی ندارد.
این یک تعویض تاکتیکی بود که جواب داد و مربی ابایی از تکرار آن ندارد. او به شوخی گفت توقع نداشته رونالدو بغلش کند و تأکید کرد هیچ مشکلی بین این دو وجود ندارد.

اما آیا واقعاً این موضوع
اهمیت زیادی دارد؟
به نظر می‌رسد واکنش رونالدو کادر فنی و بازیکنان تیم را ناراحت نکرده. برنده پنج توپ طلا سابقه زیادی در پرتاب اشیا در تیم‌های مختلف دارد. کاری که در سال ۲۰۰۹ بعد از تعویض در دربی منچستر در اولدترافورد انجام داد، به مراتب دراماتیک‌تر بود.
او هفته گذشته در مصاحبه‌هایش ذهنیت هم‌تیمی‌ها را زیر سؤال برد و اینکه چرا نمی‌خواهند از بازیکنان بزرگتر و باتجربه‌تر رختکن یاد بگیرند.
خیلی‌ها می‌گویند رفتار او نشانه تعصب به تیم است و اینکه می‌خواهد در موفقیتش نقش داشته باشد. به خاطر همین بوده که ۸۰۰ گل زده و هنوز در ۳۶ سالگی در بالاترین سطح بازی می‌کند.
او آنقدر در بالاترین سطح بوده که شادی «سیو» او از مرزهای فوتبال فراتر رفته و به اوپن استرالیا کشیده شده است. او هر کاری بکند، عده‌ای دنبالش هستند.
عده‌ای هم می‌گویند او باید یاد بگیرد رفتار مناسبی کنار زمین داشته باشد اما مسأله برای نزدیکانش کاملاً حل شده و تعصب او را نشان می‌دهد که می‌خواهد همیشه صددرصد حرفه‌ای رفتار کند. رونالدو حتماً تا پایان فصل باز هم تعویض می‌شود و هر بار واکنش او مورد توجه است، باید دید آیا دوباره با دیدن شماره‌اش دگرگون می‌شود. بعید نیست.

صحبت‌های جدی منچستریونایتد با رونالدو
ریچارد آرنولد، مدیر منچستریونایتد، قرار است با کریستیانو رونالدو دیدار کند و درباره آینده این بازیکن با او مذاکره کند. منچستر‌یونایتد شاید به فصل بعد لیگ قهرمانان نرسد و رونالدو شاید در همین تابستان از این تیم جدا شود. او در بازی این هفته برابر برنتفورد تعویض شد و با نارضایتی زمین را ترک کرد. آرنولد البته دوست دارد که رونالدو را در این باشگاه نگه دارد و دو طرف صحبت‌هایی جدی با هم خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *