درباره شیرینی فروشی فرانسه که امروز توقیف شد

سایت بدون – ماجرا از آن جا شروع شد که در پی تذکر یک نهاد نظارتی به جعبه‌های شیرینی فروشگاه شیرینی فرانسه که بر روی آن تصاویری از تهران قدیم، تصاویر قدیمی خود فروشگاه و تصویر اولین پیکان ساخته شده در ایران بود تمامی این تصاویر با ماژیک مشکی شد تا امکان استفاده از آن‌ها فراهم شود.

شیرینی
شیرینی
شیرینی

اما ماجرا به همین جا متوقف نماند و این جعبه ها دردسر ساز شدند

حساب کاربری قنادى فرانسه (شیرینی فرانسه) در توئیتر از پلمپ این مجموعه خبر داد.

شیرینی فرانسه در توئیتر خود بدون توضیح درباره علت پلمپ نوشت:

بازگشایی مجدد کافه قنادی فرانسه در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

شیرینی فرانسه پلمپ شد
شیرینی فرانسه پلمپ شد

در همین رابطه تصویری از جعبه قنادى فرانسه در فضای مجازی دست به دست می‌شود که گویا دلیل برخورد با این واحد صنفی طرح روی جعبه بوده است.

شنیده‌ها حاکی است جعبه با الهام از جشن هنر شیراز تخت جمشید و برخی موارد مشابه طراحی شده است.

درباره شیرینی فرانسه

نیم قرن پیش وقتی فروشنده دستگاه‌های جدید شیرینی پزی در پاریس داشت حکم اعزام ژیلبرت بارو به ایران را دستش می‌داد حتماً فکرش را هم نمی‌کرد شیرینی‌پز سرشناسشان این ماموریت دو هفته‌ای را پانزده سال طول بدهد و اصلا در همان تهران عاشق زیباترین دختر دنیا بشود، شیدا بشود، ساکن بشود و نهایتاً هم فقط انقلاب بتواند او را از شیرینی‌فروشی «موسیوثابت قدم» سر تقاطع شاهرضا – ابوریحان جدا کند.

کافه قنادی فرانسه در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، علت نامگذاری فرانسه استخدام یک شیرینی پز فرانسوی به نام ژیلبرت بارو توسط مدیر قنادی بوده که برای اولین بار شیرینی های فرانسوی رو در این قنادی تولید و عرضه کرد. بارو تا سال ۵۷ در ایران بود و پس از انقلاب اسلامی به کشور خود بازگشت و این قنادی تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

کافه قنادی فرانسه علاوه بر فروش شیرینی،به صورت ایستاده با نوشیدنی و شیرینی از مشتریان خود پذیرایی می کند.این کافه قنادی برای سال های سال برای نسلی که در انقلاب می گشتند سمبلی خاطره برانگیز بوده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *