درباره عملکرد فوق العاده کریم بنزما در رئال مادرید/اگه می تونی، منو بگیر

 
سایت بدون – برای بازیکنان دیگر بسیار سخت است که رقیب لیونل مسی در راه عنوان بهترین بازیکن سال لالیگا باشند، به‌ویژه حالا که کریستیانو رونالدو دیگر در اسپانیا نیست.
اما در صورتی که رئال‌مادرید بتواند در شش بازی پایانی فصل صدرنشینی خود را حفظ کند، اگر کریم بنزما دست‌کم به‌عنوان رقیب جدی مسی مطرح نشود، بی‌تردید در حقش اجحاف شده است.
اغراق نیست اگر گفته شود در صورتی که مادرید بنزما را نداشت، حالا تا این حد به اولین قهرمانی‌اش در لیگ از سال ۲۰۱۷ تاکنون نزدیک نشده بود.
البته آنها بهترین خط دفاعی پنج لیگ بزرگ اروپا را در اختیار دارند، ولی اگر بنزما در سمت دیگر میدان نمی‌درخشید، این دفاع عالی به کارشان نمی‌آمد. ادن آزار که همیشه مصدوم است، لوکا یوویچ در رئال جا نیفتاده و گرت بیل هم علاقه‌ای به بازی نشان نمی‌دهد. به این ترتیب بنزما تقریباً یک‌تنه بار خط حمله رئال را به دوش کشیده است. اینکه سرخیو راموس در این فصل دومین گلزن برتر رئال است خود گویای همه‌چیز است. بازیکنان دیگر رئال در حمله نتوانسته‌اند عملکرد درخشانی داشته باشند.
بنزما همیشه به‌عنوان بازیکنی در خدمت رونالدو شناخته می‌شد و پس از جدایی این بازیکن پرتغالی، توانسته به شکل قابل توجهی آمار گلزنی‌اش را بهبود ببخشد.
او در فصل ۱۹-۲۰۱۸ توانست ۳۰ گل در تمامی رقابت‌ها بزند و این آمار در این فصل برای او ۲۲ گل بوده است. ۱۷ گل او در لالیگا به ثمر رسیده است.
این فرم بنزما به‌همراه هزاران بحرانی که در بارسلونا وجود دارد، باعث شد مادرید بتواند با پیروزی مقابل اسپانیول قعر جدولی با دو امتیاز برتری نسبت به بارسا به صدر جدول تکیه بزند. آنها می‌دانستند حق لغزش ندارند، ولی در نیمه اول بازی در کاتالونیا خیلی خوب نبودند.
اسپانیول چندبار در نیمه اول به محوطه جریمه مادرید رسید، اما مهاجمان آنها به‌ویژه وو لی چینی از خونسردی لازم مقابل دروازه بهره‌مند نبودند.
اما بنزما مشکلی در این زمینه ندارد. انگار در رگ‌های این بازیکن سابق لیون یخ جریان دارد. هنگامی که نیمه اول داشت تمام می‌شد، خونسردترین بازیکن مادرید کارش را کرد. توپ به محوطه جریمه اسپانیول رسید و بنزما در حالی که داشت از دروازه دور می‌شد، با یک لمس توپ را کنترل کرد و سپس با پاس پشت پای حیرت‌انگیز که از بین پاهای بازیکن حریف رد شد، گل اول تیمش را ساخت. کاسمیرو که قبل‌تر نزدیک بود از میانه میدان دروازه دیه‌گو لوپس را باز کند، این‌بار از فاصله‌ای نزدیک توپ را گل کرد. نام او به‌عنوان گلزن ثبت شد، اما تردیدی نیست که نقش اصلی روی این گل را بنزما داشت.
مردم در شبکه‌های اجتماعی بلافاصله واکنش نشان دادند و بسیاری پاس گل او را با پاس مشابهی که گوتی، هافبک سابق رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۰ داده بود مقایسه کردند. در آن هنگام بنزمای جوان روی پاس گوتی توانست به دپورتیوو لاکرونیا گل بزند و یک دهه بعد، خود او بود که بدون نگاه کردن به بازیکن خودی پاس گل می‌داد.
بنزما پس از سوت پایان گفت: «برای من که این فقط فوتبال است، همین و بس. من می‌دانستم کاسمیرو پشت سر من است، اما برای من این فوتبال طبیعی است.» اگر فوتبال طبیعی برای او این است، در طول این سال‌ها بازی او دست‌کم گرفته شده است.
بنزما حالا در این فصل در تمامی رقابت‌ها ۱۰ پاس گل داده است. تنها مسی و لوییس سوارس مانند بنزما آمار گل‌ و پاس گل دورقمی در لالیگا دارند.
رئال در نیمه دوم از برتری‌اش دفاع کرد و هرچند اسپانیول موقعیت‌هایی داشت، اما رئال توانست به‌آسانی گام بلندی در راستای قهرمانی بردارد.
شاگردان زین‌الدین زیدان در روزهای آینده با ختافه و اتلتیک‌بیلبائو بازی دارند و این دو بازی سخت‌ترین دیدارهای‌شان تا انتهای فصل است. اما آنها پس از پنج پیروزی در پنج بازی پس از قرنطینه، بعید است در این بازی‌ها به بحران برخورد کنند.
همان‌طور که بارسلونا همیشه بر این باور بوده که با حضور مسی می‌تواند همه دیدارهایش را ببرد، حالا بنزما برای مادرید این نقش را دارد. او بازیکنی سرنوشت‌ساز بوده و به این روند ادامه خواهد داد.

تام ماستون
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *