درباره پدیده ای به نام پزشک مجازی / جناب دکتر موبایل

https://physiciansnews.com/photos/2013/02/Apps-Medicine.jpg

سایت بدون -بدون شک نرم‌افزارهای همراه حوزه سلامت از جمله نقاط مثبت دنیای فناوری محسوب می‌شوند که مستقیم یا غیرمستقیم روی کیفیت زندگی‌مان تاثیر می‌گذارند. در این بین نرم‌افزار همراه «درمانه» یکی از کاربردی‌ترین‌هاست زیرا می‌تواند بیماری را تشخیص بدهد و به عبارتی پزشک مجازی شما باشد. کافی است درباره آنچه می‌پرسد پاسخ دقیق بدهید تا بتواند با توجه به علائم، بیماری احتمالی‌تان را تشخیص داده و شما را برای درمان آن راهنمایی کند؛ راهکاری بسیار سریع برای پی بردن به بیماری‌ها برای آن‌که زمان را برای درمان از دست ندهید. البته سوال اینجاست درمانه چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آیا می‌توانیم به تشخیص آن اعتماد کنیم؟

مهندس سامان گلناری، کارشناس IT در این باره میگوید: تشخیص درمانه براساس نتایج پزشکی بسیار متعدد انجام میشود که متخصصان زیادی آنها را تایید میکنند. ضمن اینکه درمانه اولین نرمافزار همراه از نوع خودش نیست و قبلا برنامههای انگلیسی زبان مشابه امتحان خود را در تشخیص بیماریها بخوبی پس دادهاند. بعد از ثبت نام در درمانه از شما خواسته میشود برای رسیدن به تشخیص صحیح، اطلاعاتی مثل جنسیت، وزن، قد و سن خود را وارد کنید. پس از آن نوبت به تشخیص علائم میرسد و هوش مصنوعی درمانه با پرسیدن سوالات گوناگون برای تشخیص بیماری تلاش میکند. در کدام بخش از بدنتان احساس ناراحتی دارید؟ فرآیند تشخیص برنامه از این نقطه آغاز میشود. درست مثل یک پزشک که سوالات مختلفی از شما میپرسد، درمانه هم در خصوص محل بروز درد و ناراحتی از شما سوال میکند. مثلا اگر چشم را انتخاب کرده باشید، در مرحله اول باید علائم آشکار (پرش پلک، احساس سوزش، قرمزی، درد، خراش و…) را برای برنامه مشخص کنید تا سوالات کمی تخصصی تر شوند: آیا غیر از پریدن پلکها تپش قلب هم دارید؟ آیا انگشتهایتان هم میلرزند؟ باتوجه به این که چقدر به سوالات پاسخ دقیق داده باشید، درمانه با درصد احتمال بیشتری بیماریها را تشخیص میدهد. البته هدف از ساخت درمانه فقط اعلام خبر بیماری نیست بلکه با ارائه اطلاعات کامل در بخش «مطالب پزشکی» و «مراکز پزشکی» شما را در فرآیند درمان هم همراهی میکنند.

تنها نکته منفی اینکه این نرمافزار همراه برای اجرا کاملا به اینترنت وابسته است و در حالت آفلاین نمیتوانید از تمام امکاناتش استفاده کنید.

پریسا اصولی

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *