درباره پل پوگبا که حاشیه هایش برای منچستر یونایتد تمامی ندارد/ فروشی نیست

آینده پل پوگبا در منچستریونایتد همچنان نامعلوم است. ستاره فرانسوی شیاطین سرخ که در تابستان شایعات زیادی مبنی‌بر احتمال جدایی‌اش به گوش می‌رسید درنهایت در این باشگاه ماندنی شد اما شروع فصل برای او چندان خوب پیش نرفت و از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدید شد تا چند هفته خانه‌نشین شود. او بالاخره گچ پایش را باز کرد و به نظر می‌رسید به‌زودی به تمرینات تیمش برگردد و در ترکیب یونایتد قرار گیرد اما حالا به بهانه بیماری دوباره در تمرینات غیبت کرده تا حاشیه‌سازی‌هایش همچنان ادامه داشته باشد.

 بیماری یا تمارض؟

پوگبا در ماه سپتامبر آسیب‌دید و در روزهایی که باشگاه به او نیاز داشت از تمرینات دور ماند. حالا وضعیت او همچنان پیچیده است و در حالی که به نظر می‌رسید در یکی دو بازی آینده بتواند یونایتد را همراهی کند اما اعلام شد که بیمار است و فعلا نمی‌تواند در تمرینات حاضر شود. در همین شرایط انتشار فیلمی از او که در مراسم عروسی برادرش، فلورنتین در فرانسه مشغول جشن و پایکوبی است تردیدهایی را درباره اینکه آیا واقعا بیمار است یا با اهداف دیگری تمارض کرده است، به وجود آمد.اوله‌گنار سولشر پس از تساوی ابتدای هفته تیمش مقابل اورتون در لیگ به بیماری او اشاره کرد و گفت به همین دلیل در چند جلسه تمرینی غایب بوده است. اما وقتی فیلم حضور پوگبا در عروسی منتشر شد، او به نظر در سلامتی کامل قرار داشت و هیچ نشانی از مریضی در وی دیده نمی‌شد. سولشر درباره غیبت هافبک فرانسوی تیمش می‌گوید: «او بیمار است و دو سه روز در تمرینات غایب است. فکر می‌کنم خیلی زود به جمع ما اضافه شود.»

خود پوگبا هم می‌گوید خیلی زود به تمرینات برمی‌گردد و آماده است تا به ترکیب تیمش اضافه شود. سولشر در واکنش به شایعات احتمال جدایی ستاره تیمش می‌افزاید: «بارها گفته‌ام که او بازیکن بسیار بزرگی است و می‌خواهیم بهترین نمایش او را در یونایتد ببینیم. در همین دیدار برابر اورتون ما غیبت او در میانه میدان را حس کردیم. کمتر هافبکی در دنیا وجود دارد که توانایی‌های او را داشته باشد.» با تمام این تعریف و تمجیدهایی که سولشر انجام می‌دهد اما آنچه از شواهد به نظر می‌رسد این است که او چندان تمایلی به ماندن در اولدترافورد ندارد و می‌خواهد راهی باشگاهی دیگر شود. البته تلاش‌های او در تابستان نهایتا نتیجه نداد و باشگاه مانع از انتقال او به یکی از دو تیم یوونتوس و رئال مادرید شد. از همان زمان گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر اینکه او در مهلت نقل و انتقالات زمستانی از جمع شیاطین سرخ جدا می‌شود به گوش می‌رسید.

 بسکتبال به جای درمان

سایت بدون -به نوشته رسانه‌های انگلیسی، باشگاه منچستریونایتد در آستانه ژانویه تصمیم گرفته باز هم مانع از جدایی او شود و تصمیم دارد هافبک حاشیه‌ساز خود را حداقل تا پایان فصل حفظ کند. پوگبا در این فصل تنها ۶ بار در ترکیب تیمش قرار گرفته که حاصل آن فقط دو پاس‌گل بوده و در دو ماه‌ونیم اخیر نیز مصدوم بود تا عملا در نیم فصل نخست عملکرد مثبتی برای تیمش نداشته باشد. او در مدت مصدومیتش ۲۵/۳میلیون پوند دستمزد دریافت کرده و البته همه این هفته‌ها را مشغول درمان نبوده است. سفرهایی که به دبی و فلوریدا داشته، باعث عصبانیت هواداران یونایتد شده به‌خصوص که ماه گذشته و زمانی که به تازگی گچ پایش را باز کرده بود ویدئویی از خود منتشر کرد که در کنار جیمی باتلر، ستاره تیم میامی هیت آمریکا بسکتبال بازی می‌کند. همین اتفاقات باعث شده تا بسیاری در تعهد او به باشگاه تردید داشته باشند.

در روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی‌بر تلاش دوباره رئال مادرید برای خرید او به گوش می‌رسد و خود پوگبا نیز تمایل زیادی دارد تا به جمع شاگردان هموطنش، زیدان اضافه شود. این در حالی است که تنها ۱۸ ماه به پایان قرارداد او باقی مانده و اگر یونایتد تا تابستان آینده نتواند برای تمدید آن با پوگبا به توافق برسد مجبور است وی را پیش از پایان قراردادش بفروشد چراکه در غیر این صورت این هافبک فرانسوی در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد راهی هر تیمی شود و هیچ پولی هم به باشگاه انگلیسی نخواهد رسید.غیبت‌های اخیر او در تمرینات این فرضیه را به وجود آورده که با توجه به درپیش بودن پنجره نقل و انتقالات، دوست ندارد در ترکیب تیمش قرار گیرد تا احتمال مصدومیت دوباره‌اش کاهش یابد و نهایتا در ژانویه به تیم دیگری برود. با این حال منابع نزدیک به باشگاه یونایتد می‌گویند که باشگاه به‌شدت با فروش او مخالف است و جدایی پوگبا حداقل در زمستان محتمل نیست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *