دردسر آرسنال با اوبامیانگ/وسوسه سعودی


سایت بدون – با پیر امریک اوبامیانگ چه می‌کنید؟ این سؤال بحث حال حاضر آرسنال است و البته تصمیمی که می‌گیرند روی کل فصل تیم اثر می‌گذارد. یک ماه‌ونیم است که این بازیکن به توپ لگد نزده چون بعد از دیدن مادرش دیر برگشت و جریمه شد. این آخرین نمونه از بی‌نظمی‌های بازیکن ۳۲ ساله بود که باعث شد میکل آرتتا بازوبند کاپیتانی را از او بگیرد. حالا آینده مهاجم گابنی مبهم است و آرسنال در حال بررسی پیشنهادها است، تیم النصر عربستان سعودی او را می‌خواهد ضمن اینکه احتمالاً چند باشگاه اروپایی هم مایل به جذبش باشند. النصر می‌خواهد او را قرض بگیرد با الزام خرید در تابستان به مبلغ ۱/۹ میلیون دلار.
آرسنال هنوز جواب نداده چون آرتتا و مقامات باشگاه نمی‌دانند باید چه کنند. حق دارند چون این تصمیم می‌تواند روی شانس آرسنال برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اثر بگذارد. آرسنال دوست دارد این پیشنهاد را قبول کند و خلاص شود اما به این سادگی‌ها هم نیست.
بعد از کنارگذاشتن اوبامیانگ، آرتتا از الکساندر لاکازت به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کرده و ادی انکتیه گزینه اول برای جانشینی‌اش بوده. تا اینجا بد نیست اما بعد از یک دسامبر پرگل، در ژانویه گل‌های آرسنال خشک شد و توپچی‌ها در چهار بازی تنها یک گل زده‌اند. بنابراین ریسک بزرگی است اگر بخواهد همه نیم فصل دوم را فقط با لاکازت و انکتیه سپری کنند که روی هم تنها سه گل در این فصل زده‌اند.
داستان از آنجا پیچیده‌تر می‌شود که هر دو تا تابستان قرارداد دارند و احتمال رفتنشان هست. آرتتا پیش از این گفته بود نگران وضعیت قرارداد هیچ کدام نیست و اینکه هر دو با تعهد کامل برای تیم تلاش می‌کنند با آنکه می‌دانند در تابستان بازیکن آزاد می‌شوند اما خودش هم می‌داند تیم با موقعیت ایده‌آل فاصله دارد و برای همین به‌دنبال جذب حداقل یک مهاجم هستند. مسأله هم همین جا است، پیدا کردن یک مهاجم طراز اول در ژانویه.
همه از دوشان ولاهوویچ، مهاجم فیورنتینا، نام می‌برند اما او و ایجنتش ترجیح می‌دهند تا تابستان برای تصمیم‌گیری صبر کنند. از طرفی ۱۸ ماه بیشتر از قرارداد او نمانده و فیورنتینا می‌خواهد هرچه زودتر با بیشترین مبلغ او را بفروشد. ولاهوویچ و نمایندگانش هم می‌دانند باشگاه‌های زیادی خواهان جذبش هستند و او به‌دنبال تیمی است که بتواند با آن در لیگ قهرمانان بازی کند برای همین به سختی می‌توان او را برای انتقال در ژانویه متقاعد کرد.
جاناتان دیوید، مهاجم کانادایی لیل هم مد نظر آرسنال و مدیر فنی‌اش، ادو بود اما او هم ترجیح داد تا پایان فصل صبر کند تا گام بعدی دوران حرفه‌ای خود را بردارد. دومینیک کالورت لوین دیگر مهاجمی بود که در فهرست آرسنال قرار داشت اما خیلی بعید است اورتون به رفتن ستاره خط حمله‌اش رضایت بدهد در حالی که خودش به‌شدت درگیر جنگ بقا است. و کار آرسنال سخت‌تر می‌شود اگر به سراغ اوبامیانگ برود. از یک طرف، از دستمزد ۳۴۰ هزار پوند در هفته او ۱۸ ماه زودتر خلاص می‌شوند و پولی هم بابت انتقالش می‌گیرند هرچند خیلی نباشد و از طرف دیگر باید ریسک بزرگی کنند اگر او را از دست بدهند در حالی که بخش زیادی از فصل مانده و آنها جانشین مناسبی برایش ندارند. البته آرتتا می‌تواند با کاپیتان سابق تیمش آشتی کند. در این صورت، توپچی‌ها زمان می‌خرند برای اینکه در تابستان یکی از مهاجمان کلیدی مورد نظرشان را جذب کنند. خیلی به تست‌های پزشکی چند روز اخیر اوبامیانگ در لندن بستگی دارد. تست کرونای او قبل از جام ملت‌های آفریقا مثبت شد و بدون اینکه حتی یک دقیقه برای گابن بازی کند، به انگلیس برگشت اما در همین اثنا فدراسیون فوتبال گابن اعلام کرد او با مشکل قلبی مواجه شده و برای همین تحت نظر پزشک قرار گرفت. البته خودش در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده در سلامتی کامل به سر می‌برد و اگر این‌طور باشد آرسنال باید تصمیم مهمی بگیرد. یا آرتتا او را برمی‌گرداند یا باشگاه برایش یک جانشین مناسب پیدا می‌کند، در غیر این صورت فصلی که امیدوارکننده پیش می‌رفت، می‌تواند به یک ناامیدی بزرگ تبدیل ‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *