در انتظار حضور بیرانوند در ترکیب آنتورپ /شاید یک معجزه

سایت بدون – شاید در نگاه اول از علیرضا بیرانوند انتقاد شود که چرا در بلژیک فرصت بازی به دست نمی‌آورد و تقریباً به نیمکت پیچ و مهره شده. انتظار از دروازه‌بانی که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به‌قدری درخشید که سر و صدای آن به کشورهای دیگر هم رسید، انتظاری غیرمنطقی نیست اما باید شرایط بیرانوند را نیز در نظر گرفت؛ شرایطی ویژه برای دروازه‌بانی که پس از چند فصل بازی در پرسپولیس، قهرمانی‌های متوالی در لیگ ایران و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به بلژیک رفت تا آرزوهای خود را در این کشور اروپایی دنبال کند. بیرانوند اما به دلایل مختلف هنوز نتوانسته به دروازه آنتورپ برسد. شاید بگویید اینها همه توجیه است و بیرانوند ‌کم‌کاری هم کرده یا در تمرینات آماده نبوده، اما از چند ماه قبل انواع و اقسام اتفاقات رخ داده تا بیرانوند نتواند از جان بوتز فرانسوی سبقت بگیرد و درون دروازه بایستد.  بدون شک یکی از دلایل این اتفاق، حضور دیرهنگام بیرانوند در بلژیک بود.

دروازه‌بان ۲۸ساله و سابق پرسپولیس در شرایطی به اردوی آنتورپ اضافه شد که این تیم تمرینات و بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل را پشت سر گذاشته و از بوتز در ترکیب استفاده کرده بود. در فوتبال حرفه‌ای و بخصوص باشگاه‌های اروپایی، مربیان اغلب و در ابتدای فصل به بازیکنانی در ترکیب ثابت اطمینان می‌کنند که در تمرینات بدنسازی و پیش‌فصل حضور داشته‌اند. بیرانوند اما بعد از قرنطینه در بلژیک به تمرینات آنتورپ اضافه شد، اما این حضور با نتایج درخشان این تیم همراه بود. حتی در ایران هم به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند و همین موضوع باعث شد بیرانوند همچنان دور از ترکیب بماند و پشت خط بوتز قرار بگیرد. عیلرضا البته رفته‌رفته اعتماد مربیان آنتورپ را جلب می‌کرد که مصدومیت همسترینگ سراغش آمد.

خودش می‌گوید پیش‌بینی هر اتفاقی را می‌کرد جز آسیب‌دیدگی، آن هم از نوع همسترینگ. این اتفاق مهرماه برای بیرانوند رخ داد و باعث شد بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل ازبکستان را هم از دست بدهد. او در این باره می‌گوید: «من دیر به تیم آنتورپ ملحق شدم که به‌دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا بود. وقتی اینجا آمدم تازه داشتم در تمرینات خودم را نشان می‌دادم که دچار مصدومیت شدم اما حالا دوباره برگشتم. برگشتم و ناامید هم نیستم و می‌خواهم از اعتبار دروازه‌بانی فوتبال ایران در اروپا دفاع کنم.» حالا اما بیرانوند چند روزی است به تمرینات آنتورپ اضافه شده و به قول خودش فقط چند جلسه به‌صورت صددرصد توانسته پابه‌پای بازیکنان دیگر تلاش کند.

او که در بلژیک هم برای هم‌تیمی‌هایش شعبده‌بازی می‌کند، در انتظار یک فرصت ویژه است تا بتواند به دروازه آنتورپ برسد و دوباره به همان دروازه‌بانی تبدیل شود که همه انتظار درخشش‌اش را در اروپا می‌کشیم. خودش می‌گوید آنجا اگر فیکس شود، می‌تواند برای مدت‌ها در ترکیب اصلی بماند و بدرخشد. از طرفی دیگر جان بوتز فرانسوی هم اتفاق ویژه‌ای را درون دروازه آنتورپ رقم نزده و دروازه‌بانی نیست که بیرانوند نتواند از سد او عبور کند. بوتز در ۱۲ بازی آنتورپ در لیگ بلژیک ۱۶ گل خورده و از این حیث نهمین دروازه‌بان برتر محسوب می‌شود؛ نهمین دروازه‌بان لیگ در تیمی که نتایج خوبی گرفته و رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، بنابراین انتظار برای حضور بیرانوند در ترکیب ثابت آنتورپ، انتظار عجیبی نخواهد بود. بیرانوند که چند هفته قبل مدرسه فوتبالی به نام «بیرو» را افتتاح کرد، بارها گفته از انتخاب آنتورپ و حضور در فوتبال اروپا پشیمان نیست. با اینکه حدود ۱۴۰ روز از بازی رسمی دور مانده اما همه اینها دلیل نمی‌شود او دست از تلاش بردارد و در تمرینات آنتورپ انرژی نگذارد. او را آخرین‌بار هفته بیست‌و‌دوم فصل نوزدهم لیگ ایران و مقابل پیکان درون دروازه دیده‌ایم اما دور نیست زمانی که او در لیگ بلژیک دروازه‌بانی کند و با شعبده‌بازی‌هایش -البته این‌بار در زمین- بتواند به پیراهن اصلی تیمش برسد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *