در خواست عجیب مرد سنگ‌پران نواب: مرا به تیمارستان ببرید نه بازداشتگاه


سایت بدون – مرد میانسالی که به اتهام پرتاب سنگ به دو خودرو و قتل یک زن و مرد تحت تعقیب بود، هنگام سنگ‌پرانی به دو خودروی دیگر در تهران دستگیر شد اما وی مدعی است که بیماری روانی دارد و باید در تیمارستان بستری شود.
مرگ راننده تاکسی اینترنتی
۱۱ آذر امسال، گزارش مرگ مرد جوانی داخل خودروی پرایدش در بزرگراه یادگار امام، ابتدای بزرگراه شیخ فضل اله به مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان اعلام شد.
با حضور مأموران در محل، در تحقیقات اولیه آنها با جسد راننده درحالی مواجه شدند که شیشه جلو و عقب خودرو شکسته و مقداری شن و ماسه نیز داخل خودرو ریخته بود. باتوجه به اینکه در نزدیکی محل حادثه، ساختمانی در حال ساخت قرار داشت، این‌طور به نظر رسید که مرگ راننده به نام رضا به خاطر اصابت مصالح ساختمانی یا سقوط سنگ روی خودرو بوده است. بنابراین با تشکیل پرونده و این فرضیه که مرگ بر اثر حادثه رخ داده پرونده در دست پیگیری قرار گرفت.
قتل خانم معلم
در حالی که حدود یک ماه از مرگ راننده پراید گذشته بود صبح روز پنجشنبه ۹ دی، مأموران کلانتری نواب در تماس با بازپرس ساسان غلامی از مرگ خانم معلمی به نام سمیه ستوده در حادثه سقوط سنگ روی خودرواش خبر دادند. شاهدان حادثه به پلیس گفتند مرد جوانی را دیده‌اند که در کنار پل ایستاده و اقدام به پرتاب سنگ به سه خودرو کرده بود که راننده یکی از خودروها همان خانم معلم ۴۵ ساله‌ای بود که در این حادثه جان خود را از دست داد و راننده دو خودروی دیگر، مصدوم شده بودند.
با گزارش مرگ خانم معلم، پرونده‌ای در شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، تشکیل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.
تصویر مرد سنگ‌پران
در تحقیقات میدانی تصویر مرد سنگ‌پران به‌دست آمد، اما مدرکی که هویت او را نشان دهد در دست نبود. با این احتمال که وی حوادث دیگری رقم زده باشد، مأموران اداره دهم پلیس آگاهی به سراغ پرونده‌های موجود در کلانتری‌ها رفتند و باتوجه به شباهت پرونده مرگ راننده پراید  این فرضیه که وی نیز بر اثر سنگ‌پرانی به قتل رسیده باشد قوت گرفت.
تحقیقات برای دستگیری مرد سنگ‌پران ادامه داشت و گشت‌های ویژه پلیس در بیشتر مناطق شهر فعال بودند که صبح پنجشنبه ۲۳ دی، مأموران کلانتری نواب مطلع شدند، مردی در ابتدای خیابان امام خمینی، اقدام به پرتاب سنگ به دو خودروی ۲۰۶ و سمند کرده است. بلافاصله مأموران راهی محل شده و مرد سنگ‌پران را بازداشت کردند. او زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد. متهم ۴۵ ساله برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
دستگیری ۱۰ متهم
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در خصوص دستگیری متهم این پرونده گفت: با توجه به اینکه این حادثه باعث ایجاد ناامنی روانی در جامعه شده بود دستگیری عامل یا عاملان این حادثه در دستور کار پلیس‌های پیشگیری و آگاهی قرار گرفت و بیش از ۵۰ تیم مسئول پیگیری این موضوع شدند.وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۱۰ متهم که در نقاط مختلف شهر اقدام به سنگ‌پرانی می‌کردند نیز دستگیر شدند افزود: اما پس از دستگیری این افراد مشخص شد هیچ کدام متهم اصلی این پرونده نیستند با این حال ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه سرانجام متهم اصلی زمانی که قصد رقم زدن جنایت و حادثه‌ای دیگر را داشت توسط پلیس دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه متهم در همان لحظات اولیه دستگیری اعتراف کرد گفت: در حوادثی که این فرد رقم زده دو نفر کشته و حدود ۶ نفر مجروح شده و حدود ۸ خودرو نیز آسیب دیدند. البته این فرد همدستی نداشته و به تنهایی اقدام به این جنایت‌ها کرده است

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *