در دوران تن هاگ کریس رونالدو در منچستر می ماند یا می رود؟/ ابهام شماره ۷

سایت بدون -آینده «کریستیانو رونالدو» در منچستریونایتد روز به روز نگران‌کننده‌تر می‌شود و این موضوع به توانایی توقف‌ناپذیر وی در گلزنی، هیچ ارتباطی ندارد؛ در واقع مرد پرتغالی در صورت ادامه همکاری با یونایتد به احتمال زیاد برای نخستین بار لیگ قهرمانان را از دست خواهد داد.

فوق ستاره پرتغالی یونایتد تابدین‌جا در جریان ۲۸ بازی در لیگ برتر انگلیس، ۱۷ گل به ثمر رسانده و بعد از »محمد صلاح» ستاره مصری لیورپول دومین گلزن برتر این لیگ به شمار می‌رود.

با این حال، شیاطین سرخ در حال سپری کردن یکی از بدترین فصول خود در تاریخ معاصر این باشگاه است؛ آنها با دو بازی بیشتر از آرسنال رده چهارمی، در فاصله پنج امتیاز توپچی‌ها قرار دارند.

«رالف رانگنیک» سرمربی یونایتد در آستانه دیدار این تیم برابر چلسی گفته بود «در حال حاضر حرف زدن و گمانه‌زنی در مورد لیگ قهرمانان اروپا، هیچ سودی ندارد. باید واقع‌بین باشیم. حتی با برتری در تمام بازی‌های پیش رو، صعود به لیگ قهرمانان قطعی نیست. 

کابوس «بازگشت به خانه»؛ «رونالدو» گرفتار در دام اولدترافورد

بدنبال تساوی یک بر یک برابر چلسی، شیاطین سرخ به شدت از سوی «روی کین» ستاره اسبق خود مورد انتقاد قرار گرفتند. 

او در مورد یونایتد گفت: آنها علاقه و اشتیاق خود را از دست داده‌اند. هیچ فشاری در کار نیست و تمام طول فصل موقعیت‌ها را از دست داده‌اند و امشب دوباره این موضوع را شاهد بودیم. 

واقعیت این است که  یونایتد در این فصل یک ناکام بوده است و این در حالی است که آنها نام‌های بزرگی همچون «رافائل واران»، «جیدون سانچو» و رونالدو را در تابستان به اولدرترافورد کشاندند اما دست کم برای مرد پرتغالی، بازگشت به خانه به کابوسی بدل شد که شاید با نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا به اوج برسد.

رونالدو هرگز در لیگ قهرمانان غایب نبوده است

کاپیتان تیم ملی پرتغال از نخستین حضور رسمی خود در مستطیل سبز در پراهن اسپورتینگ لیسبون در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ تاکنون، هرگز لیگ قهرمانان را از دست نداده است.

حتی در نخستی فصل به عنوان یک بازیکن جوان، در سومین بازی مرحله انتخابی مقابل اینتر به میدان رفت هرچند آنها از صعود به لیگ قهرمانان باز مانده و به جای آن در لیگ اروپا به میدان رفتند.

در فصل بعد منیز او به عنوان از هم به عنوان بازیکنی جوان، در شکست دو بر یک مقابل اشتوتگارت در مرحله گروهی حضور داشت. از آن زمان به فعد، او همواره در لیگ قهرمانان حضور داشته و با ۱۴۰ گل، برترین گلزن تاریخ این تورنمنت محسوب می‌شود؛ علاوه بر این، او با ۱۷ گل، رکورددار بیشترین گل در یک فصل، با ۶۷ گل رکورددار بیشترین گل زده در مراحل حذفی و با ۱۸۷ بازی رکورددار بیشترین تعداد بازی بوده و علاوه بر این، در سه فینال نیز حضور داشته است.

کابوس «بازگشت به خانه»؛ «رونالدو» گرفتار در دام اولدترافورد

نکته جالب توجه اینجا است که در صورت ادامه حضور رونالدو در منچستریونایتد، زنجیره رکوردها و دستاوردهای شگفت‌انگیز وی در لیگ قهرمانان گسسته خواهد شد؛ چیزی که رانگنیک در مورد آن مطمئن نیست.

وی در این باره گفته است «ادامه فعالیت او موضوعی است که باید بین «اریک تن هاخ»، هیات مدیره و من مورد بررسی قرار گیرد. کریستیانو یک فصل دیگر قرارداد دارد اما خواسته او مهم است. 

با این تفاسیر شرایط اینگونه به نظر می‌رسد که رونالدو، زننده ۸ گل از ۹ گل اخیر یونایتد، در آستانه مواجهه با فصلی خاص در دوران فوتبالی باشکوه و برجسته خود است. 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *