در سر مالک ایرانی اورتون چه می‌گذرد؟/استخدام آنچلوتی و رویاهای بزرگ فرهاد مشیری




سایت بدون -کارلو آنچلوتی شنبه درست یک ساعت قبل از بازی اورتون و آرسنال به عنوان سرمربی اورتونی‌ها معرفی شد. سرمربی ایتالیایی که در سال ۲۰۱۱ در ورزشگاه خانگی اورتون یعنی گودیسون پارک آخرین حضورش در لیگ برتر انگلیس را با چلسی تجربه کرد، حالا ۸ سال بعد در همان ورزشگاه به عنوان میهمان ویژه و سرمربی تازه اورتون به لیگ برتر برگشت. او در این مدت در بایرن مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، رئال مادرید و ناپولی مربیگری کرد و بیشتر اوقات هم با حکم اخراج رو به رو شد.
کارلتو در کنار باب پیزلی و زین الدین زیدان، ۳ بار به عنوان مربی، فاتح معتبرترین جام باشگاهی قاره اروپا شده و بزرگ‌ترین مربی‌ای است که پا به گودیسون پارک می‌گذارد تا هدایت تافی‌ها را به دست بگیرد. هدایت تیمی که مالک ایرانی‌اش رویاهای بزرگی در سر دارد. فرهاد مشیری که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۵۰ درصد سهام اورتون را خرید، ۳ سال است سعی کرده این تیم را متحول کند اما تا به امروز هرگز چنین برنامه بلند پروازانه‌ای را به اجرا نگذاشته بود. او که یک دهه قبل مالک بخشی از سهام آرسنال بود، ۳ سال پیش ۵۰ درصد سهام اورتون را خرید تا از همان ابتدا بتواند اندیشه‌های خودش را بدون هیچ دردسری در بندر لیورپول به اجرا در بیاورد.
آوردن آنچلوتی به اورتون یک معنی بیشتر ندارد؛ مشیری می‌خواهد ستاره‌های بزرگ را به تیمش بیاورد. ستاره‌هایی که هیچ‌وقت نام اورتون برای‌شان جذابیت نداشت و حالا با بودن سرمربی شهیر ایتالیایی، انگیزه‌ای تازه پیدا می‌کنند. شنبه در بدو اعلام نام آنچلوتی به عنوان سرمربی تازه باشگاه، شنیده شد که زلاتان ایبراهیموویچ که قبلاً در میلان زیرنظر آنچلوتی کار کرده، قصد دارد به لیگ برتر برگردد و دوباره شاگرد او شود. خبری شوکه کننده برای فوتبال‌دوستان و البته خشنود کننده برای مشیری.
اورتون حالا با مالک ایرانی‌اش می‌خواهد از یک باشگاه درجه دو که بیشتر شبیه کارخانه بازیکن‌سازی است، به یک باشگاه مدعی و پرستاره تبدیل شود. استخدام کارلتو اولین نشان از این تحول است و به نظر می‌رسد تعطیلات زمستان می‌تواند فرصت خوبی به مدیران اورتون بدهد تا پای یکی دو ستاره دیگر را هم به گودیسون پارک باز کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *