در شرایط کرونا چگونه به رستوران برویم

  سلامتی منطقه‌ محل سکونت خود را بررسی کنید

حواس‌تان باشد که اگر هنوز در محل سکونت شما موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد، پس احتمال انتقال آن در اماکن عمومی وجود دارد و در نتیجه همچنان بهترین راهکار در خانه ماندن است.  

 شرایط جسمانی خودتان را در نظر بگیرید

اگر علایم مشکوک به بیماری را دارید از حضور در رستوران‌ها خودداری کنید. اگر بالای ۶۰ سال دارید یا به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی عروقی یا دیابت و … مبتلا هستید همچنان احتیاط بیشتری به خرج دهید.  

 شرایط رستوران را کاملا زیر نظر داشته باشید

رستورانی که دقیقاً مانند گذشته به نظر می‌رسد، رستورانی نیست که بتوانید به آن جا بروید. صندلی‌ها باید ۶ فوت یعنی حدود ۲ متر از هم فاصله داشته باشند. در اطراف صندوق و ورودی و خروجی رستوران نباید شلوغ باشد.  

 رستوران‌های روباز انتخاب بهتری هستند

ویروس کرونا در محیط بسته به‌ راحتی انتقال می‌یابد پس تا حد امکان یا از رستوران روباز استفاده کنید یا از کارکنان رستوران بخواهید میز شما را در محیط باز قرار دهند.  

 حتما از ماسک استفاده کنید

ماسک‌تان را فقط موقع خوردن غذا و آشامیدن دربیاورید؛ آن هم با رعایت اصول بهداشتی یعنی حتماً دست‌تان را قبلش بشویید یا ضدعفونی کنید.    

دستکش آن‌قدرها هم مفید نیست

چه کارکنان توزیع غذا و چه مشتریان بهتر است دستکش نپوشند تا حس امنیت غلط را نداشته باشند و دست‌هایشان را مرتب بشویند.  

 حواس‌تان به سطوح مشترک باشد

اگر سطوح مشترکی را لمس کردید، دستان‌تان را بشویید و ضدعفونی کنید و به صورت‌تان دست نزنید. لازم است صاحبان رستوران مواد ضدعفونی کننده در اختیار مشتری قرار دهند اما در هر صورت شما هم خودتان مواد ضدعفونی کننده همراه داشته باشید.  

 آرامش داشته باشید اما خیلی هم طولش ندهید

اگرچه ما اغلب به رستوران می‌رویم تا بتوانیم استراحت کنیم و نگرانی‌هایمان را فراموش کنیم، اما در شرایط همه‌گیری داستان فرق می‌کند، پس به محض این که غذا خوردن‌تان تمام شد رستوران را ترک کنید.  

 به  رستوران‌های سلف سرویس نروید

اصلا سراغ بوفه‌های سلف‌سرویس نروید این‌طور جاها معمولاً آلوده‌ترند زیرا افراد بیشتری به وسایل و سطوح آن دست می‌زنند.    ا

اگر نمی‌توانید غذا بپزید سفارش بدهید

اگر فقط برای تهیه‌ غذا مشکل دارید می‌توانید غذا را به صورت اینترنتی یا تلفنی سفارش دهید یا در صورت عدم دسترسی، غذا را از رستوران بگیرید و با خود به منزل یا محل کارتان ببرید و آن را به‌خوبی گرم و با رعایت نکات بهداشتی میل کنید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *