در نمایش مولن روژ به کارگردانی حسین پارسایی / نقی و ارسطو را از نزدیک ببینید

سایت بدون – نمایش «مولن روژ» به کارگردانی حسین پارسایی، نوشته آرش عباسی و با حضور محسن تنابنده و احمد مهرانفر در پردیس سینمایی باغ کتاب روی صحنه رفته است. طراحی پوستر نمایش «مولن روژ» را استودیو مشق بر عهده داشته است. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به میثم احمدی مشاور تهیه و تولید، شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، حسام نورانی ویدیو آرت و مهندسی صدا، صبا کسمایی طراح نور، لعیا خرامان طراح چهره‌پردازی، کیارش بختیاری طراح صدا، حسین حاج بابایی عکس، شقایق کفیلی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، داریوش یگانه مدیر تولید اشاره کرد.
«کمدی متفاوت ساخته‌‌ام»
این نمایش درباره دو دزد دوره‌گرد است که در یک آرایشگاه زنانه قدیمی که به یک انباری تبدیل شده، نگهبان‌اند و در آن‌جا زندگی می‌کنند. مولن روژ کلمه‌ای فرانسوی به معنای «آسیب بادی سرخ» و نام یکی از مشهورترین کلوب‌های شبانه در پاریس است. این کلوب شهرتی جهانی دارد و یک مکان تاریخی در کشور فرانسه است؛ البته همه شهرت این کلوب به همین‌جا ختم نمی‌شود. بخشی از معروف‌شدن این نام به فیلمی موزیکال و درام با همین نام و با بازی نیکول کیدمن و ایوان مک گرگور برمی‌گردد؛ فیلمی که با حواشی داستانی مرتبط با مسائل خوانندگی و رقصندگی و کلوب مولن روژ در پاریس ساخته و روایت می‌شود و به تعریف یک داستان عشقی تمام‌شده می‌پردازد. پارسایی اما درخصوص دلیل انتخاب «مولن روژ» برای نام نمایش‌اش گفته: «مولن‌ روژ هیچ ارتباطی به فیلمی با این نام و موقعیت‌های آن ندارد. نام نمایش به‌ خاطر این است که لوکیشن نمایش یک آرایشگاه قدیمی است و این نام روی آن گذاشته شده و اسم مولن‌ روژ با فضایی که داریم همخوانی دارد.»
«کافه و کاباره؟ از چه حرف می‌زنید؟»
حسین پارسایی همچنین در واکنش به حاشیه‌های این نمایش در اینستاگرامش نوشته است: «الیور توییست و بینوایان‌ و لاکچری و رانت و پولشویی و… که نشد بلکه این‌بار با کافه و کاباره و پیشکار و سپهبد و غیراخلاقی و… بخت و اقبالشان با مولن روژ باز شود! در همین افکار غوطه‌ور بودم که ناخودآگاه یاد حرف دوستی افتادم که گفت حسین آقا، کارگردان نمایش‌های مذهبی، هزینه این تغییر رویه را باید بپردازی. گفتم هزینه؟! گفت بله. گفتم مولن‌ روژ یک واکاوی اجتماعی است، روایت دو سارق خیابانی و خلافکار که‌ در یک بنای متروکه نوع زیست آنها به چالش کشیده می‌شود. نیازهای جنسی کسی را هم برآورده نمی‌کنند. ارتباطی هم به سیاست و سپهبد و نظام شاهنشاهی و آسیاب بادی قرمزرنگ ندارد. گفت یعنی کافه هم نیست؟ گفتم خیر. پرسید:   حاج آقا چی؟ گفتم که چنین کاراکتری با این اسم وجود ندارد. کمی تأمل کرد. بی‌درنگ پرسیدم شما نمایشنامه را نخوانده نقد کردین و هر چه دل‌تان خواست به آن نسبت دادین، حداقل  تشریف بیارین نمایش را ببینین که خیال‌تان آسوده بشود. گفت که  مگر مولن روژ روی صحنه می‌رود؟!»
زوج اهل «پایتخت»
پارسایی نمایش خود را با بازیگران اصلی سریال «پایتخت» روی صحنه برده و معتقد است این نمایش کمدی شرایط جامعه امروز را نقد می‌کند: «مولن روژ موزیکال نیست؛ یک کمدی متفاوت است.» او درباره نحوه انتخاب بازیگران هم گفته: «وقتی به انتخاب بازیگر رسیدیم، دوست داشتیم که تجربه مشترک با محسن تنابنده و احمد مهرانفر داشته باشیم. در دانشگاه با تنابنده همکلاسی بودم و حضور تنابنده و مهرانفر می‌توانست ایده‌های جدید به گروه دهد.» احمد مهرانفر سابقه دو دهه حضور در تئاتر را در کارنامه خود دارد و در کنار محسن تنابنده خاطرات شیرین سریال «پایتخت» را به ذهن‌ها می‌آورد.
چند نکته برای تماشاگران
نمایش تا پایان تیر ماه هر روز ساعت ۲۱ در سالن شماره یک پردیس سینمایی باغ کتاب روی صحنه می‌رود. این سالن ظرفیتی ۴۵٠نفره دارد. زمان نمایش ١٠٠ دقیقه است. از ورود افراد زیر ١۵ ‌سال ممانعت به عمل می‌آید. برای سهولت در رفت و آمد و با توجه به ترافیک منطقه در زمان برگزاری نمایش حتی‌الامکان با خودروی شخصی‌تان نروید. بردن خوراکی به غیر از آب آشامیدنی به داخل سالن هنگام اجرای نمایش ممنوع است. بهای بلیت «مولن روژ» هم ۵۵، ٧٠، ٨٠ و ٩۵هزارتومان است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *