دشان و مارتینس در فرانسه و بلژیک ماندنی هستند/ خبری از زیدان نیست

سایت بدون – دیدیه دشان و روبرتو مارتنیس، مربی تیم‌های ملی فرانسه و بلژیک با وجود عملکرد ناامیدکننده‌ای که در یورو ۲۰۲۰ داشتند، قصد کناره‌گیری از سمت خود را ندارند. فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌های اروپا به حساب می‌آمد اما بعد از صعود ناپلئونی از گروه مرگ، در مرحله یک‌هشتم‌نهایی به سوئیس باخت.

دشان که در سال ۲۰۱۲ جانشین لوران بلان شده و بادوام‌ترین مربی تاریخ فرانسه به حساب می‌آید، به شدت مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت و از احتمال جانشینی زین‌الدین زیدان صحبت کردند اما نوئل لوگره، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بعد از دیدار پنجشنبه با او گفت: «ظرف سه دقیقه همه چیز حل شد.»

به این ترتیب دشان که ۱۱۷ بار روی نیمکت فرانسه نشسته، تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ در این تیم می‌ماند. او ماه گذشته گفته بود: «شاید بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ هم بمانم. بعضی‌ها می‌خواهند من را نگه دارند و برای این باید خوب نتیجه بگیرم. فعلاً قصد مربیگری در تیم باشگاهی ندارم، خیلی خوشحالم، همه شرایط مورد نظرم تأمین شده است.» فرانسه قبل از حذف به دست سوئیس پرتنش بود و در جریان دیدار با این تیم رافائل واران و بنژامین پاوار به خاطر کم کاری پل پوگبا در دفاع علناً از او انتقاد کردند. همچنین به گزارش رسانه‌های فرانسوی، آنتوان گریزمان و کیلیان امباپه هم اصلاً رابطه خوبی با هم ندارند.

مربی اسپانیایی بلژیک هم با وجود استفاده از نسل طلایی فوتبال این کشور نتوانست در یک‌چهارم‌نهایی مقابل ایتالیا کار مفیدی انجام دهد و این تیم حذف شد.

مربی ۴۷ ساله که سابقه کار در ویگان و اورتون را دارد، پنجشنبه در کنفرانس خبری گفت: «هر وقت به این نتیجه برسم که نمی‌توانم تیم را پیشرفت دهم، اولین کسی هستم که خودم را کنار می‌کشم. باخت برابر ایتالیا غم بزرگی بود اما الان باید روی مقدماتی جام جهانی در شهریور و نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا در ماه بعدش تمرکز کنیم. همیشه حرف زدن درباره آینده‌ام برایم سخت بوده چون به من ارتباطی ندارد. باید بهترین شرایط را فراهم کرد تا این تیم بتواند کار و پیشرفت کند. من هنوز انرژی زیادی در این گروه می‌بینم، این پروژه هنوز جای پیشرفت دارد.» مارتینس در حالی این حرف‌ها را زده که بحث‌های زیادی هست درباره اینکه برخی بازیکنان قصد بازنشستگی از تیم ملی بلژیک را دارند. نفرات کلیدی مانند توماس فرمالن، یان فرتونگن، توبی آلدرویرلد، اکسل ویتسل، کوین دبروین، ادن آزار، دریس مرتنز و کریستین بنتکه همه بالای ۳۰ سال دارند.

منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *