دفاع هواداران پورتو از ستاره ایرانی: «طارمی، تو شاهزاده پارسی ما هستی»

سایت بدون- هواداران متعصب باشگاه پورتو پرتغال در واکنش به توهین‌های باشگاه اسپورتینگ به مهاجم ایرانی بیانیه صادر کردند و از مهاجم تیم ملی ایران به عنوان شاهزاده پارسی یاد کردند.

باشگاه اسپورتینگ که رقیب اصلی  پورتو برای قهرمانی در لیگ پرتغال است، امروز در گزارشی که روی سایت رسمی باشگاه پورتو نیز منتشر شد با نوشتن جملاتی مانند «پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد»، «یک مار افسونگر واقعی» و «یک ایرانی که همیشه آماده رفتن و اجرای ترفندهای سیرک است» به مهاجم تیم ملی فوتبال ایران توهین کرد.

همین موضوع موجب شد تا هواداران متعصب پورتو در حمایت از طارمی بیانیه‌ای را صادر کنند.

در این بیانیه آمده است: 

طارمی، تو شاهزده پارسی ما هستی.

اینکه فوتبال پرتغال و جامعه پرتغال مملو از بیگانه هراسی است چیز جدیدی نیست. اینکه هر روز موارد نژادپرستی و خشونت‌های بی‌رویه در میان هواداران تکرار می‌شود چیز جدیدی نیست. اینکه رهبرانی وجود دارند که نفرت بگمارند چیز جدیدی نیست. اینکه در لیگ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد و و این خود مشکل ساز می‌شود نیز چیز جدیدی  نیست.

همانطور که هر روز از برخی اتفاقات منفی شگفت زده می‌شویم، ببینید، الان نیز یک باشگاه بزرگ وجود دارد که روز به روز کوچکتر می‌شود. باشگاهی که تصمیم می‌گیرد تمام بی‌شرمی خود را در یک مقاله منتشر کند و حتی در وب سایت رسمی باشگاه قرار دهد. تیتو آرانتس فونتس، مسوول آنها (‌اسپورتینگ)، از مهدی طارمی به عنوان «مار افسونگر قلابی» یاد می‌کند. گویی این کافی نبود، چرا که اسپورتینگ در ادامه گزارش خود نوشته بود «مردی از ایران است که همیشه برای اعمال سیرک معمول خود آماده است». ترکیب ملیت بازیکن با بازی‌های سیرک، به نظر ما، اتفاق قشنگی نیست.

در متن منتشر شده در سایت رسمی اسپورتینگ، چندین بار از طارمی به عنوان «‌جعلی» یاد شده است. این یکشنبه، «مرد جعلی» خود را با بهترین لباس آبی‌ و سفید نشان داد! او در ادامه از این بازیکن ایرانی به عنوان «شیرجه‌رو» یاد کرد و نوشت: هواداران از «مارهای افسونگر» خوش‌شان نمی‌آید، حتی اگر از ایران آمده باشند.

قبل از حضور طارمی در پورتو، علاقه باشگاه لیسبون به مهدی طارمی علنی بود. مهاجی که پوشیدن لباس آبی سفید را به لباس سبز سفید ترجیح می‌دهد.

این نوشته نشان می‌دهد که آنها خیلی می‌ترسند. چیزی که اسپورتینگ را می‌ترساند، تیم‌های براگا و سانتاکلارا هستند. آنها در طول ۱۵ روز ۶ امتیاز در طول این دو بازی از دست دادند. وقتی آنها صلاحیت لازم را نداشته باشند، نا امید می‌شوند و نظرات اینچنینی خلق می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *