دومین دوئل با رونالدو، این بار در لیگ قهرمانان/ غفلت از طارمی یعنی مرگ


سایت بدون – به یک سال قبل برگردیم. زمانی که مهدی طارمی به تازگی با ریوآوه قرارداد بسته بود و می‌خواست در نخستین تجربه اروپایی خود، خودی نشان بدهد. آن زمان هرگز پیش‌بینی نمی‌کردیم، یک سال بعد طارمی تبدیل به یکی از بازیکنان کلیدی پورتو شود و اروپا را به تحسین خود وا ‌دارد. حالا اما طارمی باید مقابل یوونتوس و ستاره‌های این تیم، بخصوص کریستیانو رونالدو بازی کند، آن هم در دیداری حساس از لیگ قهرمانان اروپا که مهم‌ترین رویداد باشگاهی در فوتبال جهان است.
طارمی و پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با منچسترسیتی انگلیس، المپیاکوس یونان و مارسی فرانسه همگروه بودند. طارمی در مجموع شش بازی رفت و برگشت گروهی، فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورد. او در این مرحله تنها در سه بازی و به مدت ۲۷ دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد. پورتو در مرحله گروهی با کسب ۱۳ امتیاز بعد از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد اما از آن به بعد بود که طارمی درخشش در ترکیب تیمش را آغاز کرد و خیلی زود نشان داد چه خرید ارزشمندی است.
مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی اوایل فصل بازی‌های پورتو را از روی نیمکت آغاز می‌کرد و به تدریج مورد اعتماد سرجیو کونسیسائو قرار گرفت. این مهاجم ایرانی آنقدر عملکرد خوبی در پورتو داشت که حالا تصور ترکیب این تیم بدون طارمی سخت است. طارمی تاکنون ۹ گل در لیگ و ۵ گل در جام حذفی برای پورتو به ثمر رسانده که هیچ‌کدام از روی نقطه پنالتی نبوده است.
همین درخشش طارمی و البته بازی حساس دو تیم باعث شده تا سایت‌های مختلف به پیش‌بینی ترکیب اصلی دو تیم بپردازند. به عنوان نمونه سایت انگلیسی sportsmole گزارش کاملی درباره تقابل پورتو و یوونتوس منتشر کرده است. این سایت اعلام کرد اگر پورتو سیستم محافظه‌کارانه ۲-۴-۴ را انتخاب کند، لوییس دیاز وینگر چپ می‌شود و طارمی و ماره‌گا در خط حمله بازی می‌کنند؛ دو مهاجمی که روی هم در لیگ پرتغال ۱۵ گل زده‌ و ۱۰ پاس گل داده‌اند.
درخشش طارمی در ترکیب پورتو، گل‌های متعددی که به ثمر رسانده و همچنین پنالتی‌هایی که با توجه به تخصص‌اش گرفته، همه و همه باعث شده‌اند تا رسانه‌های مختلف او را یکی از بازیکنان کلیدی پورتو معرفی کنند. سایت juventibus ایتالیا هم در گزارشی به بررسی عملکرد بازیکنان پورتو و بخصوص مهدی طارمی پرداخت و بر لزوم غافل نشدن از این مهاجم ایرانی تأکید کرد: «به نظر می‌رسد کونسیسائو زوج مناسب ماره‌گا را پیدا کرده. این بازیکن مهدی طارمی ایرانی است که در تابستان از ریوآوه به پورتو آمد. مطمئناً طارمی خطر شماره یک برای دفاع یوونتوس است. او در ۱۰ بازی گذشته در لیگ پرتغال هفت گل به ثمر رسانده و سه پاس گل داده است. مهاجم ۷۷ کیلوگرمی و ۱۸۷ سانتیمتری تیم ملی ایران نه به تکنیک خیلی خاصی مجهز است و نه یک شوتزن از راه دور است اما او در قرار دادن خودش در مکان مناسب برای استفاده از پاس‌های دیاز، تکنیک کرونا و ورود به فضایی که ماره‌گا برایش ایجاد می‌کند، فوق‌العاده است. طارمی در واقع مهاجم ترسناک اروپا نیست اما او دوره کلاسیک را پشت سر می‌گذارد که در آن همه چیز در یک مسیر درست برای یک مهاجم قرار می‌گیرد. غفلت از فرصت طلبی طارمی یک اشتباه مهلک برای دفاع یوونتوس است.»
آنطور که رسانه‌ها نوشته و به تمجید از طارمی پرداخته‌اند، یک لحظه غفلت از او به معنی مرگ یوونتوس و آرزوهای آندره‌ا پیرلو خواهد بود. مهاجم بوشهری تیم ملی البته باید در این دیدار دومین جدال خود را با کریستیانو رونالدو انجام بدهد (اولین دوئل طارمی و رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ و دیدار پرتغال مقابل ایران انجام شد ) و البته برای نخستین بار برابر مدافعانی قدرتمند چون کیه‌لینی و بونوچی قرار بگیرد. خوشبینی ما ایرانی‌ها موفقیت طارمی در این دوئل‌ها است. او در اوج آمادگی قرار دارد و البته ما هم علاقه‌مندیم به اتفاقات نگاهی خوشبینانه داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *