دو بازی، پنج پاس گل/آیا پوگبا در منچستر یونایتد می‌ماند؟


سایت بدون – هنگامی که بازیکنان منچستر یونایتد برای گرم کردن پیش از بازی با ساوتهمپتون پا به ورزشگاه سنت‌ماری گذاشتند، مشخص بود که پل پوگبا می‌خواهد همه را سرگرم سازد. هم‌تیمی‌های او تمرینات همیشگی را انجام دادند، ولی پوگبا دست به حرکات نمایشی زد.
تا مدت‌ها پس از سوت پایان، طرفداران ساوتهمپتون تمام تلاش خود را کردند تا توجه این ملی‌پوش فرانسوی را جلب کنند. پوگبا برای دومین بازی پیاپی، باز هم نشان می‌داد که می‌خواهد به عنوان فوق ستاره لیگ برتر مطرح شود.
او در نیمه دوم بازی نمایشی خیره‌کننده داشت. بازی ترکیبی او با برونو فرناندس حیرت‌انگیز بود و این دو نفر روی گلی که میسون گرین‌وود زد همکاری فوق‌العاده‌ای داشتند. پوگبا در یک صحنه هم بدشانس بود که شوتش از گوشه محوطه جریمه وارد دروازه نشد.
پوگبا با گلی که ساخت، تبدیل به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که در دو بازی اول، پنج پاس گل می‌دهد. او از ابتدای سال ۲۰۲۱ توانسته هشت پاس گل در لیگ بدهد و هیچ بازیکنی در این مدت به اندازه او گل نساخته است.
این بازیکن ۲۸ساله حالا تبدیل به بازیکن کلیدی اوله گونار سولشر شده است. سولشر گفت: «بله، او خیلی خوب بوده است. او در تابستان سخت کار کرده و حالا از بازی لذت می‌برد. البته شما او را در رختکن یا زمین تمرین نمی‌بینید. اما او واقعاً بااراده است و ذهنیت برنده دارد.»
این ذهنیت، به همراه عملکرد او در میدان، باعث شده که سولشر سخت در تلاش باشد که پوگبا در یونایتد بماند. قرارداد این بازیکن در پایان فصل منقضی می‌شود و حتی صحبت از این بوده که او را در تابستان بفروشند تا در سال آینده به صورت آزاد تیم را ترک نکند. از پاری سن ژرمن به عنوان مقصد او نام برده می‌شد، اما این باشگاه لیونل مسی را جذب کرده و به این ترتیب در تابستان جاری فوق‌ستاره دیگری را جذب نمی‌کند.
در واقع هیچ باشگاهی نمی‌تواند در یک هفته باقی‌مانده از نقل و انتقالات، او را بخرد. به این ترتیب او دست‌کم تا ژانویه در یونایتد می‌ماند. یونایتد چهار ماه فرصت دارد که گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه را نگه دارد. اما آنها چه کار خواهند کرد تا او را حفظ کنند؟
به جز مسائل مالی، مشخص است که پوگبا می‌خواهد قهرمانی هم به دست بیاورد. او بر این باور است که بازیکنی با توانایی‌های او باید برای قهرمانی بجنگد. پوگبا پس از تساوی در سنت‌ماری و کسب رکورد ۲۷ بازی پیاپی بدون شکست یونایتد در زمین حریفان گفت: «من ترجیح می‌دهم که لیگ را ببریم ولی این رکورد را نداشته باشیم». بی‌تردید، این بازیکن قهرمان جام جهانی دوست داشته که در یونایتد، فرصت بیشتری برای قهرمانی به دست بیاورد.
می‌توان با پوگبا همدردی کرد، به‌ویژه که او مقابل ساوتهمپتون در کنار بازیکنانی در حد فرد و نمانیا ماتیچ بازی کرد. این دو نفر نمی‌توانستند چه در دفاع و چه در حمله، به بازی مسلط باشند و به این ترتیب پوگبا باید تلاش دوچندانی می‌داشت تا مانع آن شود که تیمش در همین ابتدای فصل، امتیازات بیشتری از دست بدهد. او و فرناندس در این هفته‌ها فوق‌العاده بوده‌اند، اما آنها برای اینکه یونایتد را مدعی قهرمانی سازند، نیاز به ستارگان بیشتری در کنارشان دارند و تنها گرین‌وود برایشان کافی نیست.آنتونی مارسیال مقابل ساوتهمپتون خوب نبود و هرچند جیدون سانچو، ادینسون کاوانی و مارکوس رشفورد اوضاع را بهتر خواهند ساخت، اما یونایتد امیدوار است تا قبل از اینکه آنها فرصت ایجاد تغییر را بیابند، قرارداد جدیدی با پوگبا امضا کند. سولشر برای تکمیل پازل خود نیاز به سانچو و رافائل واران دارد و دوست دارد که پوگبا را در کنار این دو نفر داشته باشد. اما برای امضای قرارداد جدید با پوگبا، لازم است که یونایتد نسبت به بازی با ساوتهمپتون، پیشرفت کند.

شارلوت دانکر
منبع: گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *