رئال‌مادرید امید زیادی به حفظ کاپیتانش ندارد/همه گزینه‌های جانشینی سرخیو راموس

بحران مالی باشگاه سبب شده آنها همانند قبل نتوانند پیشنهاد مناسبی به کاپیتان خود بدهند و به همین دلیل احتمال می‌رود راموس در تابستان راهی باشگاه جدیدی شود.

سایت بدون – رئال‌مادرید با توجه به شرایط کنونی باید به‌تدریج خود را برای جدایی سرخیو راموس، کاپیتان سال‌های اخیرش آماده کند. قرارداد این مدافع باتجربه در پایان این فصل به پایان می‌رسد و باشگاه هنوز نتوانسته برای تمدید آن با یکی از بهترین مدافعان دو دهه اخیر فوتبال اروپا به توافق برسد. بحران مالی باشگاه سبب شده آنها همانند قبل نتوانند پیشنهاد مناسبی به کاپیتان خود بدهند و به همین دلیل احتمال می‌رود راموس در تابستان راهی باشگاه جدیدی شود. ازسوی دیگر رئال باید راهکاری برای پرداخت دستمزد گرت بیل در سال آخر قراردادش پیدا کند و همچنین حقوق بالای ادن آزارد سبب شده فلورنتینو پرز از راموس بخواهد که پول کمتری بگیرد تا بتواند وضعیت مالی باشگاه را متعادل کند.

 تخفیف برای پرداخت دستمزد بیل و آزارد

یشنهاد رئال تا اینجا مورد قبول راموس قرار نگرفته و به نوشته رسانه‌های اسپانیایی او دو بار پیشنهادهای رئال را رد کرده است. به این ترتیب شاید پرز مجبور شود با جدایی کاپیتان تاثیرگذار تیمش موافقت کند تا وضعیت اقتصادی باشگاه بیش از این بحرانی نشود. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های رئیس باشگاه، دستمزد ۳۰میلیون یورویی گرت بیل در سال آینده است. تاتنهام با توجه به شرایطی که این وینگر ولزی در این فصل داشته تصمیمی ‌برای تمدید قرارداد قرضی او ندارد و در پایان فصل او را به برنابئو بازمی‌گرداند، مگر اینکه در تابستان رئال بتواند مشتری خوبی برای بیل پیدا کند که با توجه به فرم بسیار بد او در ماه‌های اخیر بعید است تیمی ‌حاضر به خرید او شود.

مساله دیگر پرز به ادن آزارد مربوط می‌شود که او هم خرید خوبی در این دو فصل برای رئال نبوده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. مصدومیت‌های پیاپی این مهاجم بلژیکی سبب شده تنها در حدود ۲۵درصد بازی‌های تیمش حاضر باشد و با این حال سالی ۲۸میلیون یورو نیز حقوق می‌گیرد که باعث می‌شود تیم در شرایط کنونی و بحران کرونا از نظر مالی با دردسرهای زیادی روبه‌رو شود.

هواداران از پرز انتظار دارند پس از سپری کردن تابستانی آرام در ابتدای این فصل، این‌بار دوباره به‌سراغ ستاره‌های دنیای فوتبال برود و تیم را تقویت کند که این موضوع نیز نیازمند تامین منابع مالی است. به این ترتیب یکی از گزینه‌های او جدایی سرخیو راموس خواهد بود تا با خرید یک مدافع جدید دستمزد کمتری بپردازد.

اگر راموس پس از ۱۶سال تصمیم به ترک برنابئو بگیرد، رئال در خط‌دفاعی خود تنها سه گزینه خواهد داشت: واران، ناچو و میتا. به این ترتیب اوضاع برای این تیم کمی ‌پیچیده خواهد شد. قرارداد واران در تابستان۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و فعلا خبری از تمدید آن نیست. با توجه به اینکه این مدافع فرانسوی پیش از این نیز به‌دنبال جدایی از رئال بوده بعید نیست که با پایان قراردادش راهی باشگاه دیگری شود. ناچو هم نوسان زیادی دارد و در ۳۱سالگی نمی‌توان خیلی روی او حساب کرد. میلیتائو نیز که در ابتدای فصل قبل راهی رئال شد هنوز نتوانسته خودش را ثابت کند و نشان دهد که می‌تواند در تیم بزرگی همچون رئال یک مدافع وسط قابل اتکا باشد.

 آلابا و کولبیبالی، گزینه‌های ایده‌آل

به این ترتیب رئال باید به‌سراغ خرید بازیکنان جدید برود و یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها داوید آلابا است. این مدافع اتریشی در انتهای فصل و با پایان قراردادش از بایرن‌مونیخ جدا خواهد شد و از حالا تیم‌‌های زیادی ازجمله منچسترسیتی، چلسی و بارسلونا نیز به‌دنبال خرید او هستند. بایرن‌مونیخ برای جانشین او به‌سراغ یکی از گزینه‌های رئال رفته و گفته می‌شود انتقال اوپامکانو، مدافع جوان لایپزیگ به جمع باواریایی‌ها تقریبا قطعی است.

خرید آلابا می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای رئال باشد چراکه این بازیکن ۲۸ساله توانایی بازی در سه پست مدافع چپ، مدافع وسط و هافبک را دارد و همچنین خرید او بار مالی زیادی برای این تیم ندارد و به‌عنوان بازیکن آزاد خریداری می‌شود. با این حال رقابت بر سر خرید او همچنان داغ است و باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای به خدمت گرفتن او تلاش زیادی انجام می‌دهند. درحالی‌که رئال‌مادرید دستمزد سالیانه ۱۱میلیون یورو را به او پیشنهاد داده است، سیتی‌زن‌ها حاضرند ۱۵میلیون یورو به او بپردازند و به این ترتیب شاید او حضور در لیگ برتر را به لالیگا ترجیح دهد.

گزینه بعدی رئال برای این پست کالیدو کولیبالی سنگالی است که در خط‌دفاعی ناپولی عملکرد خوبی در این سال‌ها داشته و مشتریان زیادی دارد. زیدان یکی از طرفداران قدیمی‌ کولیبالی است و پیش از این چندبار برای خرید او تلاش کرده است. با این حال مذاکرات طرفین درنهایت به نتیجه نرسید تا این مدافع مستحکم و مقتدر همچنان در ایتالیا باقی بماند. فالی رمضانی، مدیربرنامه‌های او که لوکا یوویچ را نیز دراختیار دارد در زمان مذاکره برای انتقال این مهاجم صربستانی، با نمایندگان رئال درباره کولیبالی هم وارد مذاکره شد اما درخواست ۱۲۰میلیون یورویی ناپلی‌ها باعث شد رئال عقب‌نشینی کند. آنها حتی پیشنهاد ۱۰۵میلیون یورویی منچستریونایتد را رد کردند تا نشان دهند حاضر نیستند هیچ تخفیفی برای مدافع خود بدهند. با این حال شرایط این تیم در پایان فصل می‌تواند در قیمت کولیبالی تاثیرگذار باشد و اگر ناپولی نتواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند، رئال شانس خوبی برای خرید او با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر خواهد داشت. شاگردان گتوسو فعلا در رده ششم جدول قرار دارند و با توجه به بحران کرونا و تاثیر زیادی که روی وضعیت مالی تیم‌ها به‌خصوص در ایتالیا داشته است مسلما هیچ تیمی ‌حاضر نیست پول زیادی برای خرید این مدافع بپردازد.

 مدافعان لالیگایی

گزینه بعدی رئالی‌ها یکی از مدافعان آینده‌دار فوتبال فرانسه است که این روزها در ترکیب سویا درخشش خوبی داشته است. جولس کانده که چهارشنبه قبل در دیدار رفت نیمه‌نهایی جام‌حذفی اسپانیا یکی از گل‌های سویا را به بارسلونا زد می‌تواند خرید موفق دیگری برای رئال باشد و همان مسیری را طی کند که ۱۶سال پیش راموس رفت و از سانچز پیزخوان راهی برنابئو شد. سیتی در تابستان قبل یکی از مشتریان این مدافع ۲۲ساله بود و پیشنهادی ۵۵میلیون یورویی برای خریدش ارائه کرد اما سویا ترجیح داد او را برای یک فصل دیگر حفظ کند تا شاید پول بیشتری از انتقالش نصیب باشگاه شود. مبلغ فسخ قرارداد او ۹۰میلیون یورو است که برای رئال رقم بالایی محسوب می‌شود و آنها تصمیم دارند با مذاکره، سویا را برای فروش او با قیمتی به‌مراتب کمتر راضی کنند. اگرچه کانده خرید بسیار خوبی برای تیم محسوب می‌شود اما سویا نیز نشان داده به‌راحتی ستاره‌هایش را از دست نمی‌دهد و رئالی‌ها برای به خدمت گرفتن این مدافع فرانسوی کار دشواری در پیش دارند.

دیگر مدافعی که گفته می‌شود در لیست خرید پرز قرار دارد، پائو تورس است که در ماه‌های اخیر توانسته به تیم‌ملی اسپانیا نیز دعوت شود و یکی از ستاره‌های آینده‌دار فوتبال این کشور محسوب می‌شود. تورس ۲۴ساله در ترکیب ویارئال به‌خوبی توانایی‌هایش را نشان داده اما او هم خرید ارزان‌قیمتی برای زیدان نخواهد بود و ویارئال برای فسخ قراردادش ۵۰میلیون یورو می‌خواهد؛ مبلغی که برای یک مدافع ۲۴ساله شاید کمی‌ زیاد به‌نظر برسد اما با توجه به عملکرد درخشانی که در لالیگا داشته می‌تواند یکی از ستاره‌های سال‌های بعد اسپانیا و رئال‌مادرید باشد. تورس در تیم کنونی‌اش نمی‌تواند شانس بازی در سطوح بالا را داشته باشد و احتمالا به‌زودی راهی تیم بهتری خواهد شد تا تجربه بازی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز پیدا کند. با توجه به اینکه ویارئال در این مدت چندان با مشکلات مالی روبه‌رو نبوده بعید است تخفیف زیادی بابت فروش مدافع خود بدهد و رئال اگر برای به خدمت گرفتن او جدی است باید خود را برای مذاکراتی دشوار و پرداخت رقمی ‌بالا آماده کند.

* نویسنده: سیامک خاجی/فرهیختگان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *