رئال مادرید تی وی جواب مدیر بارسلونا را داد/ ما حکومتی هستیم یا شما؟

سایت بدون – حمله خوان لاپورتا به رئال مادرید با پاسخ علنی هیچ‌یک از اعضای هیأت مدیره، تیم مربی یا کادر بازی مواجه نخواهد شد و لوس‌بلانکوس بیانیه رسمی درباره صحبت‌های رئیس بارسلونا منتشر نخواهد کرد.
با این حال، رئال مادرید تی وی، ایستگاه تلویزیونی داخلی باشگاه، ویدئویی را پخش کرده است که به اتهاماتی که لاپورتا در روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی انفجاری مادرید مطرح کرد، پاسخ می‌دهد.
 
اتهامات لاپورتا به مادرید در ماجرای نگریرا
لاپورتا به دنبال دفاع از بارسا به خاطر پرداخت ۷/۳ میلیون یورویی به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، در اظهاراتش به مادرید حمله کرد و قهرمان ۱۴ دوره اروپا را «تیم حکومتی» توصیف کرد و باشگاه را متهم کرد که در طول تاریخ مورد لطف داوران قرار گرفته است.
لاپورتا به خبرنگاران گفت: «رئال مادرید به دلیل نزدیکی به قدرت – چه قدرت سیاسی و چه اقتصادی – همیشه به عنوان یک تیم حکومتی مطرح بوده و همیشه در مسائل داوری مورد لطف آنها قرار گرفته است.»
رئال مادرید تی وی در ویدئویی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، سخنان لاپورتا را زیر سؤال ‌برد.
 
کدام تیم حکومتی است؟
این ویدئو با پرسیدن این سؤال که «کدام تیم حکومتی است؟» به رابطه بارسا با ژنرال فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور راست افراطی که از سال ۱۹۳۹ تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۵ بر اسپانیا حکومت کرد، اشاره می‌کند.
در این ویدئو آمده است: « نیوکمپ توسط خوزه سولیس رویز، وزیر کل فرانکو افتتاح شد» و افزود: «بارسلونا در سال ۱۹۶۵ فرانکو را به عضویت افتخاری باشگاهش درآورده است و در سه نوبت به او جوایزی اهدا کرد.» رئال مادرید تی وی همچنین می‌گوید دولت فرانکو سه بار بلوگرانا  را از ورشکستگی نجات داده است.
در ادامه ویدئو گفته می‌شود: «بارسلونا هشت قهرمانی لالیگا و ۹ کوپا دل ژنرالیسیمو [که اکنون به عنوان کوپا دل ری شناخته می‌شود] تحت هدایت فرانکو به دست آورده است اما مادرید ۱۵ سال طول کشید تا در دوران قدرت فرانکو قهرمان لیگ اسپانیا شود.»

پایان رابطه صمیمی رئال مادرید و بارسلونا؟
از زمانی که پرونده نگریرا فاش شد، همه چیز بین دو باشگاه گل‌آلود شد و آنها روز دوشنبه با حمله خوان لاپورتا و دفاع قاطع با جر و بحث در قالب ویدئوی جنجالی رئال مادرید نقاب‌های خود را برداشتند.
هر دو باشگاه به صراحت گفته‌اند که تنش بین دو باشگاه بسیار زیاد شده و بازیابی روابط خوب بین آنها دشوار خواهد بود.
ایده پخش ویدئوی رئال مادرید تی وی و شبکه‌های اجتماعی باشگاه در جریان کنفرانس خبری لاپورتا آغاز شد.
هواداران رئال مادرید خواهان پاسخ بودند و مدیران به حرف هواداران گوش دادند و فقط مسأله زمان و چگونگی پخش آن بود. در نهایت گزینه دفاع در قالب حمله بدون تأخیر پیروز شد.
ماجرا با پخش ویدئویی از رئال مادرید تی وی در ساعت ۹ و نیم دوشنبه شب آغاز شد و در آن به کمک‌های دریافتی بارسلونا در سال‌های دولت فرانکو اشاره شد.
رئال مادرید تی وی مستقیماً انگشت خود را به سمت لاپورتا گرفت و اتهامات مطرح شده در کنفرانس مطبوعاتی را دروغ توصیف کرد و آن را قوی‌ترین دفاع از رئال مادرید طی سالیان متمادی دانست. آنچه دوشنبه شب نمایش داده شد تنها چیزی نیست که رئال مادرید با آن دست و پنجه نرم می‌کند. باشگاه مادریدی استدلال‌های تدافعی بیشتری دارد که آشکار خواهد شد. رئال مادرید قصد ندارد تسلیم شود یا هر گونه ژست یا بیانیه‌ای را که تاریخ یا حال باشگاه را زیر سؤال می‌برد تحمل کند.
از این پس روابط رئال مادرید و بارسلونا نیز مثل رابطه کهکشانی‌ها با همشهری خود اتلتیکو مادرید خواهد بود و هیچ پیمان خاصی برای عدم تجاوز به حریم یکدیگر وجود نخواهد داشت. البته بحث سوپرلیگ کاملاً جداست و تیم‌ها باید با توجه به قراردادی که بسته‌اند عمل کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *