رابطه دیابت و ریزش مو چیست؟

سایت بدون -ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله این دلایل می‌توان به دیابت اشاره کرد. دیابت در برخی مبتلایان موجب کم‌پشتی و ریزش مو می‌شود، چراکه روی دوره‌های رشد مو اثر می‌گذارد. مهم‌ترین دلایلی که در افراد دیابتی موجب ریزش مو می‌شود عبارت است: قند خون بالا
دیابت درصورتی که کنترل و درمان نشود، موجب بالارفتن بی‌رویه قند خون خواهد شد. بالابودن مداوم قند خون هم می‌تواند به تخریب بافت‌ها، اندام‌ها و رگ‌های خونی مختلفی در بدن بینجامد. آسیب رگ‌های خونی جریان خون را مختل می‌کند و درنتیجه به بعضی از سلول‌ها اکسیژن و مواد مغذی کافی نخواهد رسید. این کمبود می‌تواند روی چرخه رشد طبیعی فولیکول‌های مو اثر منفی بگذارد و درنهایت منجر به ریزش مو شود.
هورمون‌ها و استرس
دیابت می‌تواند استرس جسمی و روحی زیادی به همراه داشته باشد. استرس هم که حتما می‌دانید با عوارضی همچون نوسانات هورمونی در ارتباط است که روی رشد مو اثرگذارند.
آلوپسی آره‌آتا
آلوپسی آره‌آتا عارضه‌ای است که موجب حمله اشتباهی سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو می‌شود. منتها مبتلایان به دیابت نوع یک به‌نسبت سایر افراد بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند. این عارضه موجب ریزش موی تکه‌ای می‌شود.
اینها جزو دلایل عمده ریزش مو در افراد دیابتی محسوب می‌شوند. دارودرمانی و تغییرات سبک زندگی به‌منظور کنترل قند خون می‌تواند از آثار مخرب دیابت روی وضعیت مو بکاهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *