رازهای باستانی /یک غارباستانی که زیر برکه ای مخفی بود

سایت بدون -در سال ۱۹۹۲ میلادی، « وو آنای» (Wu Anai)، مرد کنجکاو و عجیب، در نزدیکی روستای چینی به نام «شیان بیکون» که در شهرستان «لانگ یو» قرار دارد، به تلمبه زدن یا پمپاژ کردن آب از برکه‌ی روستا پرداخت. وی این عمل را براساس ظن و احساسی که داشت انجام داد؛ احساس وقوع یک حادثه‌ی عجیب در آینده در وی به قدری عمیق بود که او را متقاعد کرده بود این برکه، طبیعی نبوده و طبق افسانه‌های محلی، از عمقی بی‌نهایت برخوردار نیست. این باور وو آنای را مصمم ساخت تا حرف خود را اثبات کند. بنابراین تصمیم گرفت ابتدا برخی از روستاییان را با نظر خود متقاعد و همسو سازد و پس از آنکه موفق به این امر شد، به کمک آن‌ها پمپ آبی را خریداری کرده و به کشیدن آب از برکه مشغول شدند. پس از مدت زمان ۱۷ روز پمپاژ کردن آب برکه، سطح آب به اندازه‌ای کاهش یافت که درب ورودی یک غار مصنوعی و البته باستانی آشکار شد و همین کشف، ادعای وو آنای را تایید کرد.

«غار لانگ یو» یکی از بزرگ‌ترین حفاری‌های زیرزمینی هست که در دوران باستان از طریق انسان‌ها انجام شده هست این غار که حالا به «غار لانگ یو» اسم گرفته هست، نشان‌دهنده‌ یکی از بزرگ‌ترین حفاری‌های زیرزمینی هست که در دوران باستان انجام شده هست. بالاخره مردم موفق شدند ۲۴ غاری را که با دست آدم حفاری شده بود، کشف کنند. غارهایی که مساحت هر کدام از آن‌ها به طور میانگین هزار متر مربع و ارتفاع سقف آن بالغ بر ۳۰ متر بود. در دستاورد مساحت مجموع غارها به اکثر از ۳۰ هزار متر مربع می‌رسید.

طبق بعضی از برآوردها، به نظر می‌رسد که غارها در اکثر از ۲ هزار سال پیش، احتمالا در ۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، حفر شده هست. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که حدود یک میلیون متر مکعب سنگ برای ساخت و ایجاد این غارها استخراج شده هست. این در حالی هست که هیچ سند و مدرکی تا به امروز یافت نشده است؛ و این مساله با دقت به اینکه چینی های باستان، دقت بسیاری در ساخت و ایجاد هنرهای دستی و ساختمان‌ها و عمارات خود به خرج می‌دادند، مبحثی زیاد تعجب آور هست.

غار لانگ یو

با این وجود نمی‌توان این احتمال را که قاعده یا قانونی وجود داشته هست که سازندگان غار باستانی، به راحتی می‌توانستند غارهای طبیعی موجود را توسیع داده و بر پهنه آن‌ها اضافه کنند، ندید گرفت. با این وجود، حفاری غارها یک پروژه‌ی برجسته و قابل دقتی بوده هست که در دوران باستان از طریق انسان‌ها انجام می‌شد و امروزه همان طور برای ما مشابه یک راز و راز، باقی مانده هست.

 

 

مطلب پیشنهادی

فیلم های سینمایی که دنیا را تغییر دادند/ به سوی دنیای برتر

سایت بدون – برخی از فیلم ها برای سرگرمی ساخته شده اند. کمی پاپ کورن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *