راز ماندگاری عطرها در چیست؟

سایت بدون – خوشبو بودن یکی از معیارهایی است که در نگاه و نظر اطرافیان نسبت به ما تأثیر چندانی دارد. عطر و بوی خوش همیشه در خاطره‌ها می‌ماند و یادگاری دلنشینی در ذهن افراد به‌جا می‌گذارد. اما چه کنیم که همیشه خوشبو باشیم و بوی خوشی که به لباس و بدنمان می‌زنیم ماندگارتر کنیم؟ با انجام برخی کارهای ساده می‌توانید به این هدف برسید.

 
عطر را کجا نگهداری کنیم؟
اگر می‌خواهید عطرتان ماندگارتر باشد، از قرار دادن ظرف یا شیشه محتوی عطر در حمام یا محیط‌های مرطوب خودداری کنید. به‌طور کلی، گرما، نور و رطوبت مولکول‌های عطر را تجزیه کرده و از کیفیت آن می‌کاهد. در عوض، عطر را در محیطی خنک و خشک مانند محیط اتاق نگهداری کنید و از پنجره هم دور کنید. 
قبل از این که عطر را روی محل عبور نبض بزنید، روی آن کمی وازلین بمالید تا بوی عطرتان را ماندگارتر کند. وازلین با چربی بالایی که دارد مانند یک سد عمل می‌کند و چنانچه عطر را روی پوست غیرخشک اسپری کنید، عطر روی پوست ماندگارتر می‌شود.  پیش از عطر زدن از کرم مرطوب‌کننده استفاده 
کنید.
 این کار به‌ویژه روی پوست‌های خشک با رطوبت کمتر اهمیت بالایی دارد. عطر زدن روی پوست خشک، بوی عطر را به‌دام می‌اندازد و باعث ماندگاری عطر می‌شود. 
بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام و پیش از پوشیدن لباس، عطر بزنید. رطوبتی که پس از حمام روی پوست بدن می‌نشیند، به ماندگاری بوی عطر روی پوست کمک کرده و مانع از تغییر رنگ لباس‌ها و جواهرات می‌شود. 
پس از اسپری عطر روی مچ دست، پوست مچ دست را روی هم نمالید. این کار باعث از بین رفتن هر چه سریع‌تر بوی عطر از مچ دست می‌شود.
روی ضربان بزنید
موقع عطر زدن، نقاطی از بدن را انتخاب کنید که ضربان دادند و گرم باشند و برای هر بار، تنها روی دو نقطه گرم و نبض‌دار عطر بزنید. این نواحی از بدن به انتشار عطر در کل بدن شما کمک می‌کند مانند مچ پا و ساق پا. 
برای این که عطر کمتری به بدنتان برسد، عطر را ابتدا در هوا اسپری کنید و سپس وارد آن قسمت عطرزده شوید. این کار از تمرکز بو روی بدن شما می‌کاهد. 

رابطه عطر و خشکی مو
اسپری عطرهایی با پایه الکل به طور مستقیم روی موها باعث خشکی مو می‌شود. در عوض، قبل از
 شانه کردن موها، عطر را روی شانه اسپری کرده و با آن موها را شانه کنید تا آسیبی به آنها وارد نشود. 
اگر می‌خواهید از عطرهای مختلف برای معطر کردن خود استفاده کنید، این کار را به صورت لایه‌لایه انجام دهید. ابتدا مقداری از عطرهایی با روغن‌ها و بوهای مختلف را به‌طور همزمان روی یک کاغذ تستر اسپری کنید تا ترکیب آنها با یکدیگر را متوجه شوید. زمانی که به ترکیب بوی موردعلاقه خود رسیدید، آنها را روی پوست خود بزنید. ابتدا عطرهای قوی‌تر و سپس عطرهای ضعیف‌تر را روی پوست اسپری کنید. با این کار، بوی عطر اول بر بوی دوم غالب نخواهد شد. 
اگر عطری را تست می‌کنید که از بوی آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید با دستمال‌های مرطوب مخصوص پاک کردن آرایش از بوی آن خلاص شوید. موقع تست یک عطر، برای این که بوی واقعی آن را متوجه شوید، پس از اسپری آن روی پوست بگذارید روی پوست خشک شود و سپس آن را بو کنید. اولین بویی که به محض اسپری عطر روی پوست متوجه می‌شوید، نخستین نت بو است که در چند دقیقه اولیه پس از اسپری شدن از بین می‌رود. پس اجازه دهید مدت کوتاهی از اسپری آن روی پوست بگذرد تا بوی واقعی آن ظاهر شود. 
بالش معطر
اگر می‌خواهید بالشتان معطر باشد، پیش از آن که روی آن سر بگذارید و بخوابید، عطر را روی بالش بپاشید و مدتی صبر کنید تا  آن را جذب کند، سپس بخوابید.  برای معطر کردن کیف دستی، چند گوش‌پاک‌کن را به عطر آغشته کنید و داخل کیف قرار دهید. این آسان‌ترین روش معطر ماندن کیف است. از طرف دیگر برای معطر ماندن لباس‌هایتان، کف کشوی لباس‌ها را با دستمال کاغذی پوشانده و به آن عطر مورد علاقه‌تان را اسپری کنید تا لباس‌هایتان معطر شوند. از طرف دیگر، می‌توانید صابون معطر را لابه‌لای دستمال کاغذی بپیچانید و آن را داخل کشو و لای لباس‌ها قرار دهید تا لباس‌هایتان معطر شوند. 
ترجمه و تنظیم: چاردیواری
منبع: cosmopolitan

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *