ربات ها در دوران کرونا چگونه به انسان ها کمک می کنند


سایت بدون -در دوران کرونا همه کمپانی‌های فناوری تلاش کردند تا ارتباط بین انسان‌ها کمتر شده و موفق به رعایت فاصله اجتماعی شوند دراین میان روبات‌ها را شاید بتوان موفق‌ترین راهکار این کمپانی‌ها دانست.
یکی از شرکت‌های موفق در این عرصه، کمپانی کره‌ای «ال‌ جی» است که تاکنون روبات‌هایی ویژه در بخش‌های مختلف طراحی کرده تا سلامت مردم تضمین شود. این کمپانی در تازه‌ترین اقدام خود، یک روبات ویژه ارسال کالا را طراحی کرده و آن را در محیط‌های سربسته به‌ صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار داده است.
این روبات در مرحله آزمایشی در یک فروشگاه زنجیره‌ای چندطبقه مورد استفاده قرار گرفته است و محموله‌ها را در محدوده‌ای بسیار نزدیک به این فروشگاه توزیع می‌کند. روبات LG Cloi Servebot درحال حاضر در فروشگاه زنجیره‌ای GS25 در سئول فعالیت دارد و مراحل آزمون و خطا را پشت‌سر می‌گذراد. این روبات‌ها می‌توانند بدون دخالت هیچ نیروی انسانی و بدون هیچ کنترل از راه دوری براحتی خود را به آسانسور برسانند و در این ساختمان ۹ طبقه به گشت و‌گذار بپردازند.
همچنین این روبات‌ها می‌توانند به طبقه‌های زیرزمین بروند و ظرف‌ها و جعبه‌های ناهار، ساندویچ و نوشیدنی و… را به دست مصرف کننده برسانند. روبات LG Cloi Servebot دارای سه کشو است و هریک از کشوها ظرفیت انتقال ۱۵کیلوگرم را دارند. مشتریان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن KakaoTalk سفارش‌های خود را انجام دهند. بعد از این که سفارش انجام شد، کارمندان فروشگاه این کالاهای سفارش داده شده را در کشوهای روبات قرار می‌دهند و مقصد را برای روبات با کمک جی پی اس ساخته شده در ساختار این روبات، مشخص می‌کنند. این روبات‌ها پس از پرشدن کشوها راهی می‌شوند تا محموله را به دست مشتری برسانند. وقتی روبات به مقصد می‌رسد به‌صورت وایرلس و از طریق اپلیکیشن برای مشتری پیام ارسال می‌کند و آنها را آگاه می‌کند که بسته آنها، دم در خانه است.
مشتری با دریافت این پیام یک کد مخصوص دریافت می‌کند که می‌تواند به کمک آن، کشو مخصوص به مرسوله خود در آن روبات را باز کند. پس از باز کردن کشو، مرسوله خود را برمی دارد و حالا روبات دوباره به فروشگاه بازمی گردد تا برای ارسال محموله بعدی آماده شود.
سازندگان این روبات می‌گویند درحال حاضر  محل ارسال محموله‌ها بسیار نزدیک به فروشگاه در نظر گرفته شده‌اند و کل پروسه زمانی برای ارسال کالا حدود ۵دقیقه طول می‌کشد. گفتنی است کل محموله‌ها و وضعیت ارسال آنها در حافظه روبات باقی می‌ماند و با یک اسکن ساده می‌توان متوجه شد که هر محموله‌ درچه وضعیتی قرار گرفته است. ال جی می‌گوید روبات‌ها می‌توانند در فروشگاه‌های شلوغ به کارمندان کمک کنند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنند و کمتر خسته شوند ازسوی دیگر این روبات‌ها در شرایط امروز کرونا یا پاندمی‌های احتمالی بعدی در جهان، یک بازوی قوی خواهند بود چراکه می‌توانند مانع تماس انسان‌ها شوند. روبات‌ها با تماس کمتر و رعایت فاصله اجتماعی در شرایط کرونا یا هرگونه بیماری همه گیر دیگری می‌توانند به سلامت انسان‌ها کمک کنند و جان کارمندان پست کمتر به خطر بیفتد.
گفته می‌شود در ماه ژوئیه کمپانی ال جی در بیمارستانی واقع در سئول از روبات دیگری رونمایی کرد که می‌توانست به کادر درمان کمک کند تا با بیمار کرونایی کمتر ارتباط داشته باشند و تجهیزات دارویی را در اختیار بیمار قرار می‌داد؛ در ماه مارس نیز یک روبات دیگر که به جای کشو دارای چند شلف بود، در یک رستوران مورد استفاده قرار گرفت تا میزان تماس گارسون‌ها با مردم کمتر شده و احتمال بیمار شدن آنها کاهش یابد؛ از آن زمان تاکنون این روبات‌ها در ۵۰ رستوران دیگر در حال فعالیت هستند و همه از کار آنها رضایت دارند.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *