رقایت رئال مادرید و بارسلونا بر سر ستاره نروژی دورتموند /ال‌کلاسیکو برای تصاحب هالند


سایت بدون – در هفته‌ای که در آن کیلیان امباپه به خاطر عملکرد استثنایی‌اش برای پاری‌سن‌ژرمن برابر رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تمام توجهات را به خود جلب کرد، دیگر ستاره جوان و پرطرفدار حال حاضر فوتبال جهان یعنی ارلینگ هالند، دور از میادین مشغول ریکاوری کردن برای بهبودی از مصدومیت اخیرش بود. این اما بدان معنا نبود که او و آینده‌اش از یادها رفته است.
هالند به سبب حذف تیمش، در ادامه فصل دیگر شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد اما این موضوع تفاوتی به حال مشتریان پروپاقرص او، بارسلونا یا رئال مادرید نداشته است و جنگی میان دو غول فوتبال اسپانیا برای به چنگ آوردن پدیده نروژی در گرفته که روز به روز شدیدتر می‌شود.
این دو باشگاه دارند پیشنهادهای‌شان را برای ارائه به هالند آماده می‌کنند و در همین مدت هم به طور منظم با نمایندگان و مدیربرنامه‌های این بازیکن در تماس بوده‌اند تا به آنها اطمینان دهند که ابراز علاقه‌شان به این بازیکن جوان مقطعی نبوده است و ذره‌ای از تمایل آنها برای خرید او کاسته نشده است. در حقیقت در روزهای اخیر، تماس‌های دو باشگاه با نمایندگان هالند شدت هم گرفته است چون هر کدام‌شان می‌خواهند ثابت کنند که نسبت به دیگری، علاقه بیشتری به بازیکن سابق سالزبورگ دارند.
هالند از میزان تمایل و علاقه‌ای که نسبت به او وجود دارد مطلع است و می‌داند که اکنون وقت تصمیم‌گیری است. توپ در زمین اوست اگرچه دو غول فوتبال اسپانیا تنها باشگاه‌هایی نیستند که وضعیت او را از نزدیک رصد می‌کنند. منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن هم مانند آنها در کمین نشسته‌اند اگرچه در مقطع فعلی به نظر می‌رسد که هالند بیشتر به بازی در لالیگا گرایش دارد و به این فکر می‌کند که از میان مشتریان اسپانیایی‌اش کدامیک را انتخاب کند.
بارسلونا هرگز تمایل خود برای خرید هالند را از کسی پنهان نکرده است و رئیس باشگاه خوان لاپورتا هم علناً گفته که ستاره نروژی هدف اصلی او برای خرید در بازار نقل و انتقالات تابستانی است. به همین دلیل هم او مدتی است که سعی در استحکام روابط خود با مینو رایولا، مدیربرنامه‌های هالند دارد تا از این طریق شانس خود را برای خرید مهاجم تیم ملی نروژ افزایش دهد. البته شکی نیست که خرید هالند او را در لیست حقوقی باشگاه بارسلونا بالاتر از همه بازیکنان فعلی این تیم قرار خواهد داد.

وعده‌ پوچ
لاپورتا می‌داند که او نمی‌تواند بعد از وعده‌ای که به هواداران بارسلونا برای خرید هالند داده، آنها را ناامید کند. از دست دادن هالند برای لاپورتا فقط از دست دادن یک بازیکن هرچند خوش آتیه نیست بلکه می‌تواند نوعی شکست در رقابت با رقیب دیرینه، رئال مادرید برای تصاحب یک جواهر باشد.
طبق گزارش نشریه مارکای اسپانیا، لاپورتا حاضر است هر کاری انجام دهد تا هالند به نوکمپ برود و پیامی که به هیأت مدیره باشگاه و کادر فنی تیم داده هم بسیار روشن است:«ما باید راهی برای خرید هالند پیدا کنیم.»
بارسلونا از نظر مالی هنوز در وضعیت جالبی قرار ندارد، پس خرید هالند برای این باشگاه کار آسانی نخواهد بود. خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا، اخیراً گفت که فکر نمی‌کند بارسایی‌ها آنقدر توان مالی داشته باشند که بتوانند چنین خریدی انجام دهند و از همین موضوع به‌عنوان بهانه‌ای برای سرزنش لاپورتا به خاطر مخالفتش با فروش حق پخش لالیگا به گروه CVC استفاده کرد و گفت مخالفت او به ضررش تمام خواهد شد.
در همین حال روز پنجشنبه یک شبکه تلویزیونی گزارش کرد که جلسه‌ای میان آلف اینگ هالند، پدر ارلینگ هالند و نمایندگان باشگاه رئال مادرید برگزار شده که نتیجه آن یک توافق لفظی برای انتقال بازیکن به پایتخت اسپانیا بوده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *