رکوردهای جذاب مهدی طارمی در پرتغال/اژدهای ایرانی


سایت بدون – درخشش مهدی طارمی در پرتغال تمامی ندارد. او از روزی که به عضویت ریوآوه در آمد و بعد از درخشش در این تیم پیراهن پورتو را پوشید، تا همین حالا تبدیل به یکی از مهاجمان برجسته شاغل در لیگ پرتغال شده و آماری جذاب را به‌نام خود ثبت کرده است. آماری که می‌تواند او را به بازیکنی مهم در تاریخ لیگ پرتغال تبدیل کند. طارمی که حالا علاقه باشگاه‌های بزرگی چون گالاتاسرای و فنرباغچه ترکیه و میلان ایتالیا را پیش روی خود می‌بیند، فعلاً در پورتو مانده و به نظر می‌رسد فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ را نیز با پیراهن این تیم سپری خواهد کرد. عملکرد او در سه چهار فصل اخیر، آمار جذابی را به کارنامه فوتبالی‌اش اضافه کرده است. آماری مهم برای مهاجم ۳۰ ساله تیم ملی ایران که در سال جام جهانی قصد دارد برخی دیگر از رکوردهای ممکن را جابه‌جا کند و البته عنوان آقای گلی را به دست بیاورد. البته اگر در روزهای پایانی نقل و انتقالات، پورتو تصمیم به واگذاری او به باشگاهی دیگر را نگیرد. بررسی آمار او خالی از لطف نیست، بخصوص که او این روزها همچنان گل می‌زند و رقبا نیز از آمادگی او هراس دارند.

مهدی طارمی از روزی که به پرتغال رفته و برای ریوآوه و سپس پورتو بازی کرده، روی هم ۷۰ گل به ثمر رسانده. البته این تعداد گل فقط متعلق به لیگ پرتغال، جام حذفی و تاکادالیگا است. طارمی ۵۶ گل در لیگ زده و ۱۴ گل دیگر را در باقی مسابقات به ثمر رسانده. این تعداد گل برای مهاجمی که به تازگی چهارمین فصل بازی در پرتغال را آغاز کرده، فوق‌العاده است.

طارمی در پرتغال، ۱۶ پنالتی را تبدیل به گل کرده است. او البته خیلی از این پنالتی‌ها را خودش گرفته و به مهاجمی متبحر در این زمینه، حتی در دنیای فوتبال تبدیل شده است.

ستاره بوشهری پورتو در سه فصل اخیر که در پرتغال حضور داشته، ۲۷ پاس گل به‌نام خود ثبت کرده. فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در ریوآوه ۱۲ پاس گل، فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در پورتو ۸ پاس گل و فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز ۷ بار هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت گل قرار داده است.

مهدی در پرتغال تقریباً به تمام تیم‌ها گل زده است. او فقط دروازه ماریتیمو را باز نکرده بود که در بازی نخست فصل این طلسم را هم شکست. بواویشتا، سانتاکلارا، پورتیموننسه، ستوبال، بنفیکا، موریرنسه، آوس، ژیل‌ویسنته، بلننسه، فارنسه، فامالیکائو، ناسیونال، توندلا، گیمارش، ویزلا، پاکوس د فریرا، اسپورتینگ لیسبون، استوریل، آروکا، آلورکا، اولیورنسه، فابریل باریه‌رو، براگا، پورتو- با پیراهن ریوآوه – و ماریتیمو تیم‌هایی هستند که مغلوب طارمی شده‌اند.

تیمی که بیشتر از بقیه دروازه‌اش باز شده، توندلا است. این تیم بخت ‌برگشته تا امروز ۱۱ بار مغلوب مهاجم تیم ملی ایران شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *