ساپینتو به دنبال ترکیب ایده‌آل دربی/تردید مرد پرتغالی درباره زوج داسیلوا


سایت بدون –  سرمای این روزهای شهر تهران سبب توقف برنامه تمرینی استقلال نشده و با اینکه جا‌به‌جایی‌های محل تمرین آبی‌ها به مانند فصول قبل توی ذوق می‌زند اما به هر حال ساپینتو در تلاش است تیمش را مهیای حضور در دربی کند.
سرمربی استقلال عمیقاً دوست داشت در این ایام در یک کشور خوش آب و هوا باشد و دور از سرمای تهران به تمرینات سفت و سخت بپردازد و تیمش را در شرایط بهتری آماده حضور در لیگ برتر کند.
ایضاً برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خارجی نیز در دستور کار سرمربی استقلال بود اما به هر شکل اردوی خارجی استقلال انجام نشد تا آبی‌ها در تهران به آماده‌سازی خود بپردازند.
ساپینتو حالا تمام آن برنامه‌ها را فراموش کرده و خوب می‌داند که دو هفته زمان تا برگزاری دربی چندان چشمگیر نیست و در همین اندک زمان باید تیمش را آماده نبرد بزرگ کند.
او این روزها در حال مقدمه‌چینی برای انتخاب بهترین ترکیب ممکن برای دربی است و در حال شناسایی نفرات خود برای این بازی مهم است.
گرچه در زمان پیش رو ممکن است برخی بازیکنان مصدوم شوند یا حتی بازیکنانی که امید کمی به حضورشان در هفته دوازدهم می‌رود از مصدومیت رها شده و به شرایط بازی برسند اما اولویت ساپینتو برای بازی گرفتن از شاگردانش در آن میدان بزرگ حضور حداکثری در تمرینات و آمادگی است.
ساپینتو نشان داده بیشتر به بازیکنانی اعتماد می‌کند که زیرنظر او به تمرین پرداخته‌اند و متد فنی‌اش را مرور کرده‌اند.
اما قطع به یقین این دیدگاه به منزله چشم‌پوشی از ملی‌پوشان نیست و اولین مأموریت او در روزهای باقی‌مانده آماده‌سازی بدنی و روانی بازیکنانی است که در قطر حضور داشتند.
او روی تک تک ملی‌پوشان استقلال در بازی مهم با پرسپولیس حساب می‌کند. هم سیدحسین حسینی که نمایش جذابش مقابل ولز از یادها نمی‌رود و هم روزبه چشمی که یکی از گل‌های تاریخی فوتبال ایران در این عرصه را به ثمر رساند. جایگاه جوان‌ترین ملی‌پوش ایرانی نیز قطعاً محفوظ است اما سرمربی استقلال چنانچه نتواند از جلالی استفاده کند، جعفر سلمانی را حاضر و آماده خواهد داشت تا در ترکیب اصلی قرار دهد.
بیشترین احتمال برای بروز تغییرات در ترکیب استقلال در واقع به همین خط دفاع مربوط می‌شود. جایی که بعید نیست عارف غلامی نیز که در کنار داسیلوا بازی‌های متعددی را در ترکیب استقلال انجام داده به دربی نرسد و آنگاه سرمربی آبی‌ها یکی دیگر از بازیکنان این خط را به بازی بگیرد.
محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی از گزینه‌های جدی سرمربی استقلال برای بازی در این پست محسوب می‌شوند. ساپینتو نیم‌نگاهی هم به روزبه چشمی دارد تا اگر درنهایت ناچار شد، از این بازیکن در قلب دفاع بازی بگیرد. هرچند که اولویت برای سرمربی استقلال بازی دادن به این ستاره در خط میانی است.
از گوشه و کنار شنیده می‌شود که ساپینتو در جلسات فنی با دستیارانش ترکیب بازی با پرسپولیس را مرور کرده است. او روی بازی دادن به بازیکنانی همچون حسینی، داسیلوا، چشمی، یامگا، رضاوند، مهدی‌پور، قایدی و محبی مطمئن است و تنها درباره سه بازیکن ابهام دارد. ساپینتو هنوز درباره اینکه در کنار داسیلوا چه بازیکنی در مرکز خط دفاع قرار بگیرد به جمع‌بندی نرسیده است. در پست دفاع چپ نیز او سلمانی را دارد اما ترجیح سرمربی استقلال استفاده از جلالی است. دیگر بازیکنی که حضورش در ترکیب اصلی بستگی به اتفاقات دارد ارسلان مطهری است. او در آخرین بازی استقلال در سوپرجام گل زد و شانس بیشتری نسبت به سایر رقبایش دارد اما بازگشت رمضانی و بابایی ممکن است جایگاه این بازیکن را در ترکیب اصلی قدری به مخاطره بیندازد.
در روزهای باقی‌مانده ساپینتو پاسخ این سؤال را خواهد یافت. هرچند که حضور در بازی‌های تدارکاتی بیشتر سرمربی استقلال را کمک خواهد کرد تا زودتر به آنچه در گوشه ذهنش است، برسد و بهترین ترکیب ممکن را برای بازی فوق حساس با پرسپولیس گزینش کند.

ZOOM

از گوشه و کنار شنیده می‌شود که ساپینتو درجلسات فنی با دستیارانش ترکیب بازی با پرسپولیس را مرور کرده است. نظر او روی بازی دادن به بازیکنانی همچون حسینی، داسیلوا، چشمی، یامگا، رضاوند، مهدی‌پور، قایدی ومحبی قطعی است و تنها درباره سه بازیکن ابهام دارد. ساپینتو هنوز درباره اینکه درکنار داسیلوا چه بازیکنی درمرکز خط دفاع قرار بگیرد به جمع بندی نرسیده.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *