ستاره های هفته اول لیگ قهرمانان اروپا/ مسی بالاتر از همه ، بهتر از همیشه

https://static.pulse.ng/img/incoming/origs8871883/5740485641-w980-h640/Lionel-Messi-.jpg

سایت بدون- هفته اول چمپیونزلیگ در فصل جدید سرنوشتی کاملا متفاوت برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقم زد. رونالدو در نخستین بازی اروپایی‌اش برای یوونتوس و در بازگشت به اسپانیا، در همان نیمه اول با کارت قرمز داور مواجه شد، اخراجی که به نظر سختگیرانه می‌آمد. با این وجود یوونتوس با پنالتی‌های میرالم پیانیچ و استحکام خط دفاعی‌اش موفق شد ۳ امتیاز کلیدی از والنسیا در مستایا بگیرد. ژائو کانسلو، مدافع راست پرتغالی و جدید یووه هم با درخشش در این بازی در تیم منتخب هفته اول قرار گرفت. درون دروازه تیم منتخب هم وویچک شزنی با پنالتی‌ای که مقابل والنسیا مهار کرد قرار می‌گیرد.
اما در نوکمپ همه نگاه‌ها یک بار دیگر متوجه مسی شد. فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا با هت‌تریک خودش بیشترین نقش را در پیروزی ۴ بر صفر تیمش برابر پی‌اس‌وی آیندهوون بازی کرد. این هشتمین هت‌تریک مسی در چمپیونزلیگ بود، یعنی بالاترین آمار در تاریخ این تورنمنت برای یک بازیکن. مسی این ۳ گل را از روی ۶ ضربه‌ای که به سمت دروازه شلیک کرد زد و ۳ پاس کلیدی هم در جریان بازی داد تا نمره کامل ۱۰ را از هواسکورد بگیرد.
اما مسی تنها آرژانتینی‌ای نبود که در این هفته درخشید. نیکولاس تالیافیکو، مدافع چپ آژاکس، در جریان پیروزی ۳ بر صفر تیمش برابر آ.اک آتن ۲ بار دروازه حریف را باز کرد. گل دوم او با اینکه به نظر می‌رسید به شکلی اتفاقی با برخورد به ساق پایش وارد دروازه یونانی‌ها شد، یکی از زیباترین گل‌های هفته اول بود. تالیافیکو در ضمن وظایف دفاعی‌اش را هم با ۳ تکل و ۴ قطع توپ موفق بخوبی انجام داد تا بعد از مسی دومین بازیکن ارزشمند این هفته لقب بگیرد.
بعد از مسی و تالیافیکو این پل پوگبا بود که با درخشش مقابل یانگ‌بویز به رده سوم بهترین بازیکنان هفته اول چمپیونزلیگ رسید. پوگبا در زمین حریف سوییسی ۲ گل زد و یک پاس گل به آنتونی مارسیال داد تا با نمره ۳۱/۹ از هواسکورد ستاره بی‌چون و چرای زمین باشد. با وجود مشکلات و جنجال‌های خارج از زمینی که پوگبا این فصل در منچستریونایتد داشته، او در ۶ بازی‌ای که برای تیمش بازی کرده روی ۵ گل نقش مستقیم داشته است. مصاحبه پوگبا بعد از این بازی و تشکرش از ژوزه مورینیو، برای اعتماد به او در زدن ضربات پنالتی، نشان از بهبود روابط او با مربی‌اش داشت.
دیگر ستاره‌های هفته اول چمپیونزلیگ هم ترکیبی بودند از نام‌های آشنا و نام‌های کمتر شنیده شده؛ ایسکو با نمایشی چشمگیر در جریان پیروزی ۳ بر صفر مقابل رم، به علاوه فرناندو از گالاتاسرای، کنار مسی و پوگبا خط میانی تیم منتخب این هفته را تشکیل می‌دهند.
هافبک سابق منچسترسیتی اما تنها بازیکن گالاتاسرای نیست که در این تیم قرار می‌گیرد. اردن دردیوک با گلی که در جریان پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل لکوموتیو مسکو زد هم کنار نبیل فکیر به عنوان یکی از ۲ مهاجم برتر این هفته انتخاب شد. فکیر با نمایشی عالی و گلی دیدنی در خانه منچسترسیتی که در نهایت منجر به پیروزی غیرمنتظره لیون شد، یکی از چهره‌های درخشان هفته اول بود.

بن مک‌آلیر

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *