سرآلکس فرگوسن در ۸۰ سالگی چقدر درآمد دارد؟/ ماشین چاپ پول پدر خوانده


سایت بدون – سرالکس فرگوسن با آنکه نزدیک به یک دهه است از مربیگری منچستریونایتد کناره‌گیری کرده اما همچنان و در ۸۰ سالگی هفته‌ای ۲۳۵ هزار پوند درآمد دارد. فرگوسن در سال ۲۰۱۳ بعد از بردن افتخارات بسیار با شیاطین سرخ از جمله ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی اروپا اعلام بازنشستگی کرد. سان گزارش داده ۹ سال بعد از پایان دوران ۲۶ ساله مربیگری فرگوسن روی نیمکت منچستریونایتد، او به‌عنوان سفیر این باشگاه سالانه بیش از دو میلیون پوند درآمد دارد.
این روزنامه انگلیسی همچنین نوشته درآمد کلی او از طریق قراردادهای فروش کتاب، حضور در مجامع عمومی، سرمایه‌گذاری‌ها و نقشی که همچنان در غول لیگ برتر دارد، به هفته‌ای ۲۳۵ هزار پوند می‌رسد.
براساس آمار سال گذشته کمپانی توسعه ورزشی ACF که متعلق به او است، فرگوسن در سال گذشته ۲/۱۲ میلیون پوند درآمد داشته تا میزان دارایی‌اش از ۵/۱۷ میلیون پوند به ۲۶ میلیون پوند برسد. البته دارایی‌های ثبت شده این اسکاتلندی از ۲۷ میلیون پوند به ۲/۳۹ میلیون پوند افزایش داشته ضمن اینکه سان گزارش کرده او برای هر سخنرانی انگیزشی که انجام می‌دهد، صد هزار پوند دریافت می‌کند.
بعد از بازنشستگی فرگوسن، هیچ مربی نتوانسته با استانداردهای تعیین شده توسط او در منچستریونایتد برابری کند. آن‌طور که مهاجم سابق شیاطین سرخ، وین رونی می‌گوید نقش فرگوسن در باشگاه باعث می‌شود هر مربی که در این تیم کار را به دست می‌گیرد، با فشار زیادی مواجه شود.
رونی در برنامه کارشناسی فوتبال شبکه اسکای گفت: «فکر می‌کنم بعد از بازنشستگی سر الکس همه می‌دانستند که این کار فوق‌العاده سخت خواهد بود. دیوید مویس آمد و نتوانست کاری کند، بعد از او لویی، فان‌خال، ژوزه مورینیو و اوله گونار سولشر به همین ترتیب. ما مربی‌های خوبی داشتیم اما منچستریونایتد با بسیاری از باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان تفاوت اساسی دارد. یک نفر باید بیاید و فرصت کافی پیدا کند تا باشگاه را به جایی که شایستگی‌اش را دارد، برساند و این نتیجه به دست نمی‌آید وقتی شما هر دو سال یک بار مربی را عوض می‌کنید. فرگوسن مثل پدرخوانده باشگاه بود، نه فقط در مورد بازیکنان بلکه کارکنان و آکادمی. او روی همه چیز تسلط داشت. وقتی شما چنین کسی را در باشگاه دارید و یک نفر دیگر می‌آید، تغییر بزرگی در راه است. همیشه با خودم می‌گفتم برای دیوید مویس محال است که بیاید و جای الکس فرگوسن را بگیرد. او قرارداد شش ساله بست و قصد داشتند به او فرصت بدهند اما به نتیجه نرسید.
وقتی فرگوسن رفت، همه در باشگاه به نحوی افت کردند با آنکه آن سال قهرمان لیگ برتر شده بودیم.
مقامات باشگاه و بخصوص بازیکنان ارشدی که در تیم مانده بودند، می‌دانستند با یک چالش جدی مواجه شده‌اند. فکر می‌کنم بازیکنان توانستند با لویی فان‌خال منطبق شوند-که با توجه به سبک کار او آسان نبود- و بعد مورینیو هم همین‌طور بود اما انطباق برای همه کارکنان و آکادمی مشکل بود و فاصله میان آکادمی با تیم اول و مربی‌اش بخصوص در زمان مورینیو خیلی زیاد شد. مثل این شده بود که انگار اصلاً حضور ندارند. ۲۶ سال با سر الکس رابطه نزدیک داشتند و بعد حتی اجازه نداشتند به تیم اول نزدیک شوند، جدایی کامل بین تیم اول و آکادمی رخ داد. فرگوسن هنوز به نحوی در تیم تأثیرگذار است و شما می‌توانید او را در بازی‌ها ببینید که این طبیعتاً فشار روی مربی تیم را زیاد می‌کند. اما اگر شما می‌خواهید مربی منچستریونایتد باشید باید سبک کار خودتان را دنبال کنید و تصمیم بگیرید.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *