سرطان زا بودن کلوچه ها ؛ شایعه یا واقعیت؟

مدیرکل نظارت بر غذا و مواد آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: شایعات مربوط به وجود آلایندگی در یک کلوچه ایرانی معروف که به اروپا هم صادر شده را بررسی می‌کنیم.

محمد حسین عزیزی درباره اخبار منتشر شده درباره سرطان زا بودن یک برند کلوچه ایرانی و برگرداندن آن از یک کشور اروپایی افزود: این مطالب را که در فضای مجازی منتشر شده، دیده ایم اما هنوز موضوع به طور روشن مشخص نیست و در حال بررسی موضوع هستیم چون خبری که اعلام شده مبهم است و یک مطلب کلی گفته شده که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست که چه نوع آلاینده یا موادی در کلوچه ایرانی بوده که این خبر اعلام شده، مثلا گفته شده در این کلوچه بادام زمینی بوده که روی آن نوشته نشده است. هنوز صحت و سقم این مطلب روشن نیست و جزییات آن مشخص نشده است.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: در خبر منتشر شده اعلام شده، کشور اروپایی که کلوچه ایرانی صادراتی را برگردانده، گفته این کلوچه آلایندگی داشته اما نوع آلاینده اعلام نشده و این یک کلمه کلی است چون هزاران نوع آلاینده ممکن است در مواد غذایی باشد که باید مشخص شود چه ماده ای در کلوچه بوده تا امکان بررسی داشته باشد.

عزیزی گفت: از مدیرعامل کارخانه تولید این کلوچه خواسته ایم در این مورد توزیع دهد چون از نظر سازمان غذا و دارو بهترین کسی که می تواند در این زمینه پاسخ دهد، مسئول و مدیرعامل کارخانه است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره شایعات آلایندگی مرغ ها به علت نوع غذایی که در مرغداری ها به آنها داده می شود، گفت: در این مورد هیچ گزارشی به سازمان غذا و دارو ارجاع نشده و اگر چنین چیزی باشد شاید سازمان دامپزشکی در این مورد اطلاع داشته باشد. 

طی روزهای گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، یک شرکت صادرات و واردات که در شهر کلن آلمان فعالیت می کند، فروش یک نوع برند کلوچه ایرانی را به علت شائبه سرطان زا بودن یکسری از این کلوچه ها با شماره سریال مشخص متوقف کرده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

یک دیدگاه

  1. ببخشید آقای عزیزی مگه کسی میگه ماست من ترشه…. یک کم عقل و شعور داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *