سها نیاستی؛ بازیگری که با یک فراخوان هنرپیشه شد

سایت بدون – در فیلم «سال دوم دانشکده من » بازی بازیگر نقش مهتاب بسیار مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که در جشنواره مسکو جایزه بهترین بازیگر را به دست آورد. اما نکته جالب این است که بازیگر این نقش یعنی خانم سها نیاستی نه تنها سابقه بازی نداشت که حتی دوره های بازیگری را قبل از این ندیده بود.

https://banifilm.ir/app/uploads/2019/01/sal-dovom-daneshkade-man.jpg

سها نیاستی که متولد ۱۳۷۳ در تهران است، از کودکی بازیگری را دوست داشت اما هیچ گاه این را پیدا نکرد که این حرفه را تجربه کند برای همین در رشته معماری در دانشگاه تهران مشغول به کار شد، او در این باره می گوید:« در دوره تحصیلات عالیه با هدف معماری وارد دانشگاه تهران شدم ولی علاقه‌ام به دنیای بازیگری و هنر بود و فرصتی برایم به وجود نیامده بود تا اینکه در پروژه آقای صدرعاملی حضور یافتم. یکی از دوستان با من تماس گرفت و گفت تست می گیرند من آن زمان دانشجو بودم و گفتم اصلا وقت ندارم. من از قبل به بازیگری علاقه داشتم ولی به خاطر اینکه در مسیر معماری قرار گرفته بودم فرصتش نبود و از لحظه ای که تست دادم برایم جدی شد. طبق فراخوانی که اعلام شده بود، از بین ۹۰۰ داوطلب انتخاب شدم و بعد از پروسه تمرینات بیان و بدن به حضور نهایی در فیلم رسیدم. در طی این مدت چند جلسه حضوری با رسول صدرعاملی داشتم که راجع به خودشناسی، جهان‌بینی و اهدافم با ایشان صحبت انجام دادم. »

https://static1.mojnews.com/thumbnail/divkX4DJto8n/vCgP0qziqlu7mxZapfED8Iy2Fkbm2We0j0uCMD9TSkjSTLQyPg_0z3Fnlq3Es-s7mlZy5b4kpFjp1XkSIz4bCYFqRDmw-xVOrK5IXZfFIYOfJo0EZa2vfg,,/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85+%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+%D8%AF%D9%88%D9%85+%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%A9%D8%AF%D9%87+%D9%85%D9%86.jpg

سها نیاستی و بازیگر همراهش فرشته ارسطویی نزدیک سه ماه به دفتر رسول صدرعاملی می رفتند و زیر نظر پانته‌آ پناهی‌ها ماه‌ها تمرین کردند تا برای بازی در فیلم «سال دوم دانشکده من انتخاب شدند.

او درباره نقشی که بازی کرده است هم می گوید:«در تمامی لحظات حضور در پروژه نگرانی های زیادی در من وجود داشت که با اعتماد به رسول صدرعاملی و تجربه بالایی که در سینما داشتند آنها را برطرف می کردم.

وی در ادامه درباره شخصیت خود در فیلم افزود: «از نظر من شخصیتم در فیلم شخصیت خبیثی نبود بلکه خیلی واقعی بود و ممکن است در همه اتفاق بیافتد. این رخداد ممکن است برای همه رخ دهد و همین که فیلم چنین اتفاقی را به نمایش گذاشت برای من به شدت لذتبخش بود. اصل فیلم سال دوم دانشکده من تنهایی است. شخصیت من در فیلم تنها دوستش را در شرف از دست دادن دارد و اگر اشتباهی انجام می دهد با همان دوست در میان می گذارد.»

لازم به ذکر است که رسول صدر عاملی در فیلم «دختری با کفش کتانی» پگاه آهنگرانی و در فیلم «من ترانه پانزده سال دارم » ترانه علیدوستی را به سینمای ایران معرفی کرده بود ، آیا سها نیاستی می تواند پای در راه این ها بگذارد؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *