سوالات نقل‌وانتقالاتی آرسنال/تصمیمی با خرد آرتتا

با عبور از درهای ورزشگاه امارات، اکنون میکل آرتتا نفر اول نیمکت توپچی‌های لندنی است. آرسنالی که فصل امیدوارکننده‌ای نداشته و از ۹ بازی گذشته تنها به یک پیروزی رسیده و ۹ امتیاز از چلسی که اکنون چهارم است، کمتر اندوخته. توپچی‌ها بین سال جاری و سال آینده میلادی با تیم‌های بورنموث، چلسی و منچستریونایتد بازی دارند که همین به آرتتا کمک فراوانی می‌کند تا از زمان استفاده کند و نقاط ضعف و قوت تیمش را بشناسد. با توجه به فرصت طولانی نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال انگلیس بد نیست با هم نگاهی به وضعیت این تیم بیندازیم.
 رویایی، واقع‌بینانه و دیوانه‌کننده
 جانی ایوانز؛ رویایی: بدون شک هواداران آرسنال از این‌که باشگاهشان در سال ۲۰۱۸ ایوانز را فقط با قیمت ۳٫۵ میلیون پوند از دست داد، پشیمان هستند. این ملی‌پوش اهل ایرلندشمالی بدون شک این فصل یکی از بازیکنان تاثیرگذار در ترکیب لسترسیتی بوده که در رسیدن آن‌ها به نزدیکی صدر جدول نقش پررنگی داشته است. همانطور که اشاره شد آن‌ها نیاز مبرمی به یک مدافع وسط دارند و شاید این آرتتا را مجبور کند تا با قیمت بالا به فکر به خدمت گرفتن مدافع لسترسیتی باشد. منچسترسیتی و منچستریونایتد رقبای آرسنال در به خدمت گرفتن این بازیکن هستند.
 ایوان راکیتیچ؛ واقع‌بینانه: همانطور که گفته شد، آرسنال به طور جدی نیاز به تسلط و کنترل در خط میانی خود دارد بنابراین از نظر دسترسی و مدت قرارداد با باشگاه فعلی، چه کسی بهتر از ایوان راکیتیچ برای این معامله خواهد بود؟ این ملی‌پوش کروات در فصل جاری تنها در ۵ مسابقه برای بارسلونا به میدان رفته و در مقایسه با فرنکی دیونگ و آرتور ملو کمتر بازی کرده است. قرارداد راکیتیچ تا تابستان سال ۲۰۲۱ معتبر است بنابراین او با قراردادی ارزان‌قیمت به انگلیس نمی‌‌‌آید اما با توجه به نقش او در خط میانی ممکن است ارنستو والورده برای پیشنهادات آماده باشد. یوونتوس و منچستریونایتد ۲ باشگاه دیگری هستند که برای جذب این بازیکن علاقه نشان داده‌اند.
 دریس مرتنس؛ دیوانه‌کننده: او ۳۲ ساله است. این خرید احتمالا به آینده پیرامریک اوبامیانگ بستگی دارد اما مرتنس از اواخر نوامبر با آرسنال در ارتباط بوده و می‌تواند در صورت جدایی اوبامیانگ گزینه جدی برای حضور در خط حمله توپچی‌ها باشد. مرتنس در این فصل تاکنون ۹ گل در همه رقابت‌ها برای ناپولی به ثمر رسانده- از جمله ۵ بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا- و یکی از با ارزش‌ترین مهاجمان اروپا در سال‌های اخیر بوده است. قرارداد ملی‌پوش بلژیکی در پایان فصل منقضی می‌شود بنابراین مطمئنا این موضوع از نظر مالی برای توپچی‌ها قابل توجه خواهد بود. اینتر و رم از ایتالیا ۲ تیمی هستند که مرتنس در لیست خریدشان قرار گرفته است.
 لیست خروج!
 در صدر این لیست قطعا مسوت اوزیل حضور دارد. این بازیساز ۳۱ ساله بدترین روزهای دوران حرفه‌ای خود را در آرسنال تجربه می‌کند چراکه کارایی در ترکیب نداشته و فصل گذشته را اغلب روی نیمکت دنبال کرد. او طی ۸ بازی برای آرسنال فقط یک پاس گل ارسال کرده و با این وجود پردرآمدترین بازیکن باشگاه است. موستافی هم از سال ۲۰۱۶ که والنسیا را به مقصد لندن ترک کرده تا به امروز نتوانسته جایگاه ثابتی در آرسنال برای خود دست و پا کند و محبوب هواداران این تیم نیست. در حالی که خروج موستافی برای هواداران آرسنال اتفاق بدی نخواهد بود، خروج احتمالی اوبامیانگ هواداران را نگران خواهد کرد. این مهاجم ۳۰ ساله در فصل گذشته ۲۲ در گل لیگ برتر به ثمر رساند و به همراه محمد صلاح و سادیو مانه به طور مشترک عنوان آقای گلی فصل را به دست آورد؛ او از سال ۲۰۱۷ که از دورتموند به آرسنال پیوست آمار بسیار چشمگیر ۵۴ گل در ۸۴ بازی را به ثبت رسانده است. گزارش‌ها از ارتباط جدی باشگاه رئال‌مادرید با این مهاجم کلاس بالاست و قطعا عزیمت او یک فاجعه بزرگ برای آرسنال خواهد بود؛ ضمن این‌که توریرا و ژاکا هم ۲ بازیکنی هستند که در مرز جدایی قدم می‌زنند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *