سپر گیاهی علیه کلسترول

https://d2ebzu6go672f3.cloudfront.net/media/content/images/CholesterolFoods.jpg

سایت بدون -برخی مواد خوراکی می‌توانند سطح کلسترول را پایین نگه دارند، از این رو افزودن آنها به رژیم غذایی می‌تواند در کاهش کلسترول موثر باشد.
گردو: حاوی چربی اشباع نشده سالم است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می‌کند. بادام، فندق و پسته هم چنین خواصی دارند. آجیل‌ مقدار زیادی پروتئین و آمینو اسید‌هایی دارد که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.
لوبیا و جو: این دو ماده غذایی از دسته غلات و حبوبات نیز نه تنها فیبر محلول دارند که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند. مصرف جو باعث کاهش ۵ درصدی کلسترول کل و کاهش ۷ درصدی کلسترول LDL می‌شود. کارشناسان استفاده از این دو را به جای گوشت در وعده ناهار و شام توصیه می‌کنند.
آووکادو: سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است و می‌تواند به کاهش LDL کمک کند.
بسیاری از مواد خوراکی گیاهی به طورطبیعی حاوی استرول‌ها و استانول‌ها هستند، موادی که با کلسترول مقابله می‌کنند. مصرف ۲ تا ۳ گرم استرول و استانول در روز می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد به کاهش LDL کمک کرده و ریسک بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
برعکس، مواد خوراکی سرشار از چربی‌های اشباع، نظیر گوشت قرمز و کره هم بسیار موجب افزایش کلسترول می‌شود.
 اگر می‌خواهید از کاهش کلسترول خون‌تان مطمئن باشید، بهتر است مقدار کل چربی مصرفی روزانه‌تان به‌خصوص چربی‌های اشباع و ترانس را که در گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، کیک، شیرینی و بیسکویت‌های بسته‌بندی شده موجود  است به حداقل برسانید.‌

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *