شانس بالای بیرانوند برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا/مزد گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو

https://images.khabaronline.ir//images/2018/6/18-6-26-1833photo_2018-06-25_23-53-12.jpg

سایت بدون تا لحظه نگارش این خبر هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی از ۳ بازیکن نهایی برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۸ پرده‌برداری نکرده است اما صبح دیروز سه‌شنبه توئیتی که منتسب به بخش عربی لیگ قهرمانان آسیا است مدعی شد بیرانوند از ایران، حسن الهیدوس از قطر و یوشیدا مدافع تیم‌ملی ژاپن ۳ بازیکن نهایی برای تصاحب این عنوان فاخر هستند. حسن الهیدوس بازیکن تیم السد است و اگر پرسپولیس موفق شود در بازی برگشت از سد این تیم قطری بگذرد به خودی خود رقابت اصلی بین بیرانوند و مدافع ژاپنی برگزار خواهد شد. البته این احتمال را هم باید در نظر گرفت که شاید با پیروزی نماینده کره در بازی برگشت نماینده ژاپن هم از رسیدن به فینال باز بماند. از این رو ۵۰ درصد راه زمانی برای بیرانوند هموار می‌شود که او با پرسپولیس پا به فینال بگذارد. اگر بر فرض مثال فینال بین پرسپولیس و سامسونگ کره برگزار شود آن وقت بیرانوند تنها نامزد حاضر در مهم‌ترین بازی باشگاهی قاره کهن است. درخشش بیرانوند در ۲ بازی رفت و برگشت آپشن‌های فراوانی را برای او به ارمغان می‌آورد. البته این یک روی قضیه است و بعد دیگر به نمایش ضعیف او مربوط می‌شود. اگر بیرانوند نتواند در بازی با السد یا ۲ بازی فینال درخشش درخور توجهی داشته باشد شاید به همین راحتی شانسش فروکش کند.
نقش تیم‌ملی
اما شاید مهم‌ترین دلیل این انتخاب به خاطر عملکرد بیرانوند در تیم‌ملی فوتبال کشورمان باشد. او در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ جز بازی آخر مقابل سوریه در تهران، در هیچ دیداری دروازه‌اش باز نشد و با رکوردی خاص
پا به روسیه گذاشت. در جام‌جهانی هم او در بازی اول مقابل مراکش کلین‌شیت کرد و اوج درخشش او مربوط به مهار پنالتی رونالدو در بازی آخر تیم‌ملی کشورمان مقابل پرتغال بود. گرفتن پنالتی رونالدو چهره ویژه‌ای از بیرانوند ساخت و حالا خیلی‌ها در جهان او را به واسطه گرفتن همین پنالتی می‌شناسند. او در برهه‌ای موفق به مهار پنالتی کریس شد که رونالدو در آن برهه همه پنالتی‌های خود را براحتی به گل تبدیل می‌کرد. بیرانوند در تیم‌ملی بسیار درخشان ظاهر شد و امید اول کی‌روش در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود. بازی‌های درخشان این دروازه‌بان موجب شده او حالا بعد از مدت‌ها شانس ایران را برای تصاحب این عنوان بالا ببرد. خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی ۴ بازیکن ایرانی هستند که در سال‌های قبل موفق به تصاحب این عنوان شدند و حالا علیرضا بیرانوند می‌تواند بعد از مدت‌ها ما را برنده عنوان بهترین بازیکن سال آسیا کند.
در جام جهانی ۲۰۱۸ با وجود اینکه فقط تیم‌ملی ژاپن از گروهش صعود کرد اما عملکرد ۴ تیم آسیایی دیگر هم به نسبت خوب بود. درخشش علیرضا بیرانوند در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ و گرفتن پنالتی کریس رونالدو می‌تواند او را تبدیل به نامزد بهترین بازیکن سال آسیا کند. کار بیرانوند خیلی شباهت به گل سعید العویران در جام‌جهانی ۱۹۹۴ دارد. پنالتی‌ای که بیرانوند گرفت را می‌توان به نوعی یکی از نمادهای جام‌جهانی ۲۰۱۸ دانست، چرا که در این جام تلاش دسته‌جمعی بر استعدادهای فردی به برتری رسید. در واقع شاید همان پنالتی این بار توپ طلای آسیا را بار دیگر به یک ایرانی بدهد و بیرانوند پنجمین ایرانی و نخستین دروازه‌بان ایرانی باشد که به این افتخار دست پیدا می‌کند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *