شروع ضعیف سریال طنز تازه تلویزیون/چوب خط پر نشده

شروع ضعیف سریال طنز تازه تلویزیون

سایت بدون – الهام پاوه‌نژاد و امیرمهدی ژوله در آخرین سریال کمدی سال ۹۹ که آغاز خوبی نداشته، بازی خوبی داشته‌اند.

شبکه سه پس از سریال «دادِستان» از پنج شنبه هفته گذشته، مجموعه کمدی «چوب خط» به کارگردانی حمید بهرامیان را روانه آنتن کرده است. این سریال در سکوت خبری جلوی دوربین رفته بود و هم اکنون روزهای پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند. «چوب خط» آخرین سریال کمدی است که شبکه سه در سال ۹۹ پخش می‌کند و بعید است که بتواند مانند مجموعه نسبتا موفق «باخانمان» مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

کمدی بدون شوخی‌های بامزه

داستان سریال «چوب خط» درباره یک خانواده با بازی حسن زارعی، الهام پاوه‌نژاد، بهار کاتوزی و محمدجواد جعفرپور است. پدر خانواده از کارخانه اخراج می‌شود و درست در این وضعیت، مشکلات مالی مختلف و اتفاقات عجیب باعث می‌شود وضعیت سخت این خانواده پیچیده‌تر شود. هنوز تنها سه  قسمت از این سریال روی آنتن رفته، اما «چوب خط» در نقطه شروع نتوانسته است با پرداخت جذاب قصه و موقعیت‌های کمدی بامزه، انگیزه پیگیری قصه را در مخاطب ایجاد کند و او را پای تماشای سریال نگه دارد. هنوز نمی‌دانیم «چوب خط» در ادامه چطور پیش خواهد رفت، اما شروع ضعیف سریال کار آن را برای جلب توجه بیننده سخت کرده است. این مجموعه از شوخی‌های نه چندان بامزه هم لطمه خورده و کمدی آن هم انتظارات مخاطب را برآورده نمی‌کند. همهمه کاراکترها در موقعیت‌های مختلف و شلوغ‌کاری آن‌ها نیز بیشتر از این که بامزه باشد، حوصله تماشاگر را سر می‌برد.

بازی خوب بازیگران و بازگشت ژوله

گروه بازیگران سریال «چوب خط»، انتخاب‌های خوبی هستند و ترکیب بازیگران سریال تکراری نیست. حسن زارعی، الهام پاوه‌نژاد، بهار کاتوزی، امیرمهدی ژوله، علیرضا خمسه و اکبر عبدی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه حضور داشته‌اند. حسن زارعی جزو بازیگرانی است که جدیت او می‌تواند در آثار کمدی به تقویت شوخی‌ها و ایجاد موقعیت‌های بامزه کمک کند و در نقش پدر خانواده بازی خوبی داشته است. الهام پاوه‌نژاد در سریال‌های کمدی زیادی بازی نکرده و در سال‌های اخیر مجموعه کمدی روی آنتن نداشته است. او نیز در این سریال به خوبی نقش مادر نگران خانواده که خرابکاری‌ها را رفع و رجوع می‌کند، بازی کرده است. امیرمهدی ژوله که در سال‌های اخیر به بازیگری روی آورده، پس از گذشت سه سال از «دیوار به دیوار ۲»، به تلویزیون بازگشته و او نیز به خوبی از پس ایفای نقش خود برآمده است. با وجود این، شوخی‌های کم‌جان و ضعف قصه، بر کلیت سریال تاثیر منفی گذاشته و بازی خوب بازیگران هم کاری از پیش نبرده است.

در انتظار تغییر مسیر «چوب خط»

فعلا می‌توان شروع «چوب خط» را ارزیابی کرد و برای قضاوت درباره کلیت آن زود است، اما اگر این مجموعه در ادامه نیز با همین روال پیش برود و قصه پراتفاق و خوش‌ریتم جلو نرود، احتمالا «چوب خط» هم به جمع کمدی‌های شکست‌خورده شبکه سه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و به سرنوشت سریال‌های «دوپینگ»، «آخر خط» و «صفر بیست و یک» دچار می‌شود. باید صبر کرد و دید در ادامه ضعف‌های سریال کمتر خواهد شد یا اضافه شدن بازیگران کمدی محبوبی مانند اکبر عبدی و علیرضا خمسه، تاثیر مثبتی بر «چوب خط» خواهد داشت یا خیر.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *