طارمی، کابوس رویاهای پیرلو

طارمی، کابوس رویاهای پیرلو

آندرا آنیلی وقتی ابتدای این فصل، پیرلو را به عنوان سرمربی جدید یوونتوس و جانشین مائوریسیو ساری انتخاب کرد، شاید تصورش این بود که بتواند با هافبک سابق تیمش همان راهی را برود که رئال مادرید با زیدان رفت. اما تا اینجای کار شرایط آنطور که پیش‌بینی می‌شد برای بانوی پیر پیش نرفته است.

حسین خلیلی: موضوعی که بسیاری از کارشناسان طی این مدت به آن تاکید داشتند، نبود ثبات در نتیجه‌گیری یووه بوده است. نتیجه‌اش هم این شده که شاگردان پیرلو ۷ امتیاز از اینتر صدرنشین فاصله گرفته‌اند. این تیم اگرچه به فینال جام حذفی رسیده و باید با آتالانتا بازی کند، اما با این روند باز هم نمی‌توان مثل سال‌های قبل با قاطعیت قهرمانی را آن این تیم دانست. با این حساب، تنها جایی که پیرلو می‌تواند با کمک آن جا پای خود در این تیم را محکم کند، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است.

در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی یووه و پورتو، مهدی طارمی با گل زودهنگامی که وارد دروازه شزنی کرد، نشان داد پیرلو برای عبور از این مرحله کار چندان راحتی ندارد. از طرف دیگر، طارمی با آن گل به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شد که توانسته در مرحله حذفی لیگ قهرمانان گلزنی کند. با این اوصاف، یووه امشب و در ورزشگاه آلیانس آره‌نا باید در حالی به مصاف شاگردان کنسیسائو برود که تیم پرتغالی هم همچون یووه، تنها امیدش همین مسابقات UCL است. آنچه که هواداران یووه را تاحدودی امیدوار نگه داشته، آماری است که این تیم در بازی‌های اخیرش و به خصوص بازی‌های خانگی ثبت کرده است.

شاگردان پیرلو در در ۱۳ بازی قبلی خود در تمام رقابت‌ها و با وجود مصدومیت‌هایی که در خط دفاعش داشته، فقط ۶ گل خورده است. این تیم همچنین در ۱۳ بازی قبلی خود که در آلیانس برگزار کرده، ۱۰ پیروزی و دو تساوی به دست آورده است. با این حال، پیرلو خیلی خوب می‌داند که برای عبور از پورتو در بازی امشب کار سختی دارد. او در مصاحبه خود قبل از این بازی هم به چنین مساله‌ای اشاره کرد: ما در بازی رفت به پورتو اجازه دادیم آنطور که دوست دارند، بازی را پیش ببرند. پورتو در آن بازی به خوبی توانست فضاهای میانه زمین را ببندد؛ به همین دلیل در بازی برگشت باید توپ را سریع‌تر و بهتر به گردش در آوریم.

در این میان، پیرلو و هواداران یووه برای صعود از این مرحله حساب ویژه‌ای روی کریس رونالدو باز کرده‌اند. خود کریس هم انگیزه فراوانی برای موفقیت مقابل پورتو دارد. او که با تیم اسپورتینگ خود را به دنیای فوتبال معرفی کرد، در تمام این سال‌ها ۷ بار مقابل پورتو بازی کرده و فقط یک بار به عنوان پیروز از زمین خارج شده است و در از طرفی هم فقط یکبار به رقیب پرتغالی‌اش گل زده است.

عملکرد یووه در ۶ بازی قبلی لیگ قهرمانان:

۲ باخت و ۴ برد

عملکرد پورتو در ۶ بازی قبلی لیگ قهرمانان:

۵ برد و یک تساوی

آمارهای جالب بازی یووه و پورتو

– یووه که در هفت فصل قبلی لیگ قهرمانان به طور مستمر در مرحله یک هشتم نهایی حضور داشته، هرگز مقابل تیم‌های پرتغالی شکست نخورده و ۴ پیروزی و یک تساوی را به جا گذاشته است.

– آخرین تقابل این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ بود که بانوی پیر توانست با پیروزی در هر دو بازی، به مرحله بعد صعود کند.

– یوونتوس در ۴۵ بازی قبلی اروپایی‌اش در ورزشگاه خانگی، فقط پنج بازی را شکست خورده و رکورد ۲۸ پیروزی را به دست آورده است.

– آمار یوونتوس مقابل تیم‌های پرتغالی ۵ پیروزی، یک تساوی و یک باخت بوده که آخرین برد آنها مقابل یک تیم پرتغالی به مرحله گروهی فصل ۱۸-۲۰۱۷ بر می‌گردد که بنفیکا را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند.

– پورتو قبل از آنکه کیزا بتواند در بازی رفت دروازه‌اش را باز کند، ۵۴۹ دقیقه بود که در بازی‌های اروپایی گلی دریافت نکرده بود.

– آمار پورتو در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، چهار پیروزی و ۷ شکست بوده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *