طلسم گل نزدن در لیگ قهرمانان اروپا شکسته شد/سردارآزمون بالاتر از مهدوی‌کیا و علی دایی


سردار آزمون با ۵ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا، جایگاهی بالاتر از سایر گلزنان ایرانی در این لیگ را به خود اختصاص داده است. علی دایی و مهدی طارمی به ترتیب با به ثمر رساندن ۳ گل در این رقابت ها در رده دوم و سوم قرار دارند. مهدی مهدوی کیا و علی کریمی به ترتیب با ۲ گل و یک گل در رده چهارم و پنج حضور دارند. در همین زمینه توئیتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا با انتشار توئیتی سردار را بهترین گلزن ایرانی تاریخ این رقابت‌ها معرفی کرد

سایت بدون – بعد از دو سال و یک ماه از آخرین گل اروپایی که سردار آزمون در مهرماه ۹۸ مقابل بنفیکا به ثمر رسانده بود، گل به یونتوس بهترین اتفاقی بود که می‌توانست سردار را به بهترین گلزن ایرانی اروپا تبدیل کند.
او حالا با ۵ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا، جایگاهی بالاتر از سایر گلزنان ایرانی در این لیگ را به خود اختصاص داده است. علی دایی و مهدی طارمی (بدون احتساب بازی شب گذشته پورتو مقابل میلان) به ترتیب با به ثمر رساندن ۳ گل در این رقابت‌ها در رده دوم و سوم قرار دارند. مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به ترتیب با ۲ گل و یک گل در رده چهارم و پنجم حضور دارند. در همین زمینه توئیتر رسمی لیگ قهرمانان اروپا با انتشار توئیتی سردار را بهترین گلزن ایرانی تاریخ این رقابت‌ها معرفی کرد.
سردار آزمون اما سه‌شنبه شب فقط به خاطر گلی که به یونتوس زد، مورد تمجید قرار نگرفت. او فوتبال زیبایی را در این مسابقه به نمایش گذاشت و در نهایت گرچه تیمش ۴ بر ۲ از یونتوس شکست خورد اما عملکرد خوب سردار، حتی رسانه‌های ایتالیایی را هم به تمجید از او وادار کرد.
گل اول زنیت با ضربه سر اشتباه بونوچی، مدافع یوونتوس زده شد، ولی سردار گل دوم را با بازیخوانی و هوش بالایش وارد دروازه شزنی کرد.
در دومین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه دوم، زیوبا در داخل محوطه جریمه با یک ضربه سر به موقع توپ را در دهانه دروازه برای سردار آزمون جفت و جور کرد و این بازیکن با بهره بردن از تخصص بالای خود در چنین موقعیت‌هایی، با بیرون پای راست یک ضربه غیرقابل مهار را در حالی که شزنی را فقط پیش روی خود داشت روانه دروازه کرد.
آزمون با وجود اینکه به دلیل سیستم بازی دفاعی زنیت در میانه زمین حضور داشت و بیشتر به هافبک‌ها و مدافعان تیمش مقابل حملات بیانکونری کمک می‌کرد، در دقایق پایانی زهر خود را به بانوی پیر ریخت و موفق شد دومین گل زنیت را به ثمر برساند.
با نگاه به آمار مهاجم تیم ملی کشورمان متوجه می‌شوید غالباً در میانه زمین حضور داشته و نقش حرارتی نشان‌دهنده این واقعیت است. سردار در این بازی تنها یک بار فرصت شوت‌زنی به چارچوب یوونتوس را داشته و همین یک بار برای مهاجم فرصت‌طلب ایرانی کافی بود تا دروازه شزنی را باز کند.
آزمون در این مسابقه تنها یک بار مرتکب خطا شده و در پاس‌هایش سعی کرده تا بهترین عملکرد را داشته باشد. ۶۳ درصد پاس‌های ستاره ایرانی به مقصد رسیده است. تمام آمار آزمون حکایت از این می‌دهد که یوونتوس سوار بر بازی بوده و فرصت چندانی برای زنیت و مخصوصاً مهاجم ایرانی برای گلزنی ایجاد نشده است.
با این وجود سردار با کسب امتیاز ۴/۷ بهترین بازیکن زنیت مقابل یوونتوس انتخاب شد. جایی که پائولو دیبالا ستاره آرژانتینی یوونتوس با کسب ۱۰ امتیاز بهترین بازیکن زمین شد و جایزه بهترین بازیکن را در پایان بازی از آن خود کرد.
در حال حاضر زنیت با ۳ امتیاز از ۳ بازی در مکان سوم گروه H لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. آزمون در بازی هفته اول مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی زنیت مقابل چلسی حضور داشت اما در دو دیدار بعدی مقابل مالمو و یوونتوس نیمکت‌نشین بود. در بازگشت دوباره به ترکیب زنیت، سردار تا پایان در زمین حضور داشت و خوش درخشید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *