فروش گل به دانش آموزان داخل کتاب آموزشی

سایت بدون – جاساز ماده مخدر گل در کتاب آموزشی دانش‌آموزان، پتوهایی آغشته به تریاک و  روکش صندلی خودرو حاوی مواد مخدر از جمله شگردهایی بود که سوداگران مرگ برای فروش و توزیع مواد مخدر به‌ کار می‌بردند اما خیلی زود توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر پایتخت دستگیر شدند.
به‌گزارش «ایران»، صبح دیروز در حاشیه سیزدهمین مرحله از طرح دستگیری قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تهران با عنوان «ظفر» خبر کشف ۲ تن و ۴ کیلوگرم مواد مخدر طی هفته گذشته در تهران و متلاشی شدن چهار باند بزرگ و بین‌المللی مواد مخدر اعلام شد. سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران در این باره گفت: اعضای ۲ باند منهدم شده اتباع غیرایرانی بودند که در یک مورد ۱۶۰ و در موردی دیگر ۱۸۰ کیلو مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شد البته برای ما فرقی نمی‌کند که مجرمان از چه کشوری باشند و برخورد لازم را صورت می‌دهیم. در چهارمین مرحله از طرح ظفر ۸۰ قاچاقچی مهم و بزرگ بازداشت شده، ۵۸ دستگاه خودرو از آنها توقیف و ۳ قبضه سلاح جنگی و ۲۳۵ عدد فشنگ نیز کشف شد.رحیمی با تأکید بر اینکه با انهدام این باندها ضربه مهلکی به قاچاقچیان وارد شد، خاطرنشان کرد: در کنار برخورد با قاچاقچیان بزرگ، برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را نیز مدنظر قرار داده‌ایم که در همین رابطه در این فصل ۴ هزار و ۴۷۰ خرده‌فروش مواد مخدر جمع‌آوری شده و از آنها ۳۳۳‌ آلات و ادوات مواد مخدر کشف شد. در طول یک هفته اخیر ۵ هزار و ۲۱۱ معتاد متجاهر نیز از سطح معابر تهران جمع‌آوری شده و تحویل مراکز بازپروری شدند.
وی از برخورد با فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی نیز خبر داد و متذکر شد: در چهارمین مرحله از طرح ظفر ۵۲ صفحه و تارنما درباره تبلیغ و فروش مواد مخدر شناسایی و ۳۴ نفر از گردانندگان این صفحات که اغلب فروشنده مواد مخدر نیز بودند بازداشت شدند همچنین ۲۳ نفر از رابطان آنها که بعد از تبلیغ اقدام به رساندن مواد به‌ دست خریداران می‌کردند، بازداشت شدند.رحیمی درباره برخورد با زنان معتاد متجاهر که به زباله‌گردی نیز روی آورده‌اند، گفت: بحث جمع‌آوری این افراد برعهده پلیس است و مردم بدانند که آمادگی کامل برای جمع‌آوری آنها داریم همچنان که تعداد زیادی از آنها را دستگیر کرده‌ایم اما باید مکان مناسبی برای نگهداری و بازپروری این زنان معتاد باشد؛ این دست از معتادان نیز جزو ۳ تا ۴ هزار معتاد متجاهری هستند که بیماری دارند و متأسفانه بعد از بازداشت رها می‌شوند!
جاساز مواد مخدر در کیف و کتاب و پتو
در میان اموال مکشوفه از قاچاقچیان ده‌ها پتوی آغشته به تریاک، کیف، روکش صندلی و کتاب دیده می‌شود که همه آنها پوششی برای خرید و فروش مواد مخدر است. روی جلد کتاب‌ها نوشته بود «کمک آموزشی ویژه بازگشایی مدارس»، گرچه در ظاهر با یک کتاب قطور آموزشی رو‌به‌رو هستیم اما به محض باز کردن کتاب متوجه جاساز ماده مخدر گل داخل آن شدیم.سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مواد مخدر تهران بزرگ در رابطه با دستگیری اعضای این باند به «ایران» گفت: با رصد اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مأموران با یک صفحه اینستاگرامی مواجه شدند که فروش کتاب‌های کمک آموزشی ویژه بازگشایی مدارس را تبلیغ می‌کرد. در قسمتی از پیج اینستاگرامی نوشته شده بود «کتاب همراه با مواد مخدر» و این نشان می‌داد که گرداننده‌های این باند، تحت عنوان کتاب‌های کمک آموزشی اقدام به فروش گل به دانش‌آموزان می‌کنند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان با رصد این صفحه درخواست کتاب‌های حاوی گل می‌کردند و آنها هم با دریافت پول، کتاب‌ها را ارسال می‌کردند. مبالغی که اعضای این باند دریافت می‌کردند بستگی به میزان ماده مخدر داخل آن داشت که بلافاصله عملیات آغاز شد و در این رابطه ۴ نفر دستگیر شدند این افراد همگی تحصیلکرده بودند و با این شیوه که مصرف گل باعث یادگیری بهتر دروس می‌شود دانش‌آموزان را به مصرف مواد تشویق و معتاد می‌کردند.
قاچاق شیشه
مرد جوان موهای جوگندمی دارد و به اتهام حمل مواد مخدر آن هم از نوع شیشه توسط پلیس بازداشت شده او از انگیزه‌اش برای این قاچاق می‌گوید.
چرا وارد این کار شدی؟
 شرایط سخت مالی و بیکاری و بی‌پولی گاهی آدم را مجبور می‌کند دست به کارهایی بزند که وقتی گرفتار می‌شوی تازه می‌فهمی ارزشی نداشته اما من هم ساده‌ترین راه را انتخاب کردم. البته من فقط حمل کننده شیشه بودم.
با چند کیلو شیشه دستگیر شدی؟
۴۰ کیلو شیشه.
خودت هم معتادی؟
نه چون می‌دانم عاقبت ندارد و دلم نمی‌خواهد بچه خودم هم معتاد شود.
بابت این کار چقدر می‌گرفتی؟
قرار بود به ازای هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان دریافت کنم.
مواد را از کجا می‌آوردی؟
مواد را از ورامین می‌گرفتم و به یکی از خیابان‌های شمال تهران می‌بردم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *