فهرست بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد /ستاره‌های آزاد

سایت بدون -مهلت نقل و انتقالات زمستانی در فوتبال اروپا از دیروز آغاز شد و باشگاه‌ها تلاش خود را برای خرید ستاره‌های جدید آغاز کرده‌اند. در این شرایط برخی بازیکنان نیز هستند که قراردادشان در پایان این فصل به اتمام می‌رسد و باشگاه‌های آنها اگر می‌خواهند پولی از جدایی آنها نصیب‌شان شود باید در ماه ژانویه آنها را بفروشند وگرنه در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند بود. در ادامه به بررسی تیم منتخب ستاره‌های فوتبال اروپا می‌پردازیم که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد.

 جدایی عصای دست پپ

الکساندر نوبل، دروازه‌بان جوان شالکه نخستین نفر در این فهرست است. از او به‌عنوان جانشین مانوئل نویر در تیم ملی آلمان در سال‌های آینده یاد می‌شود که یکی از بهترین استعدادهای فوتبال این کشور است. قرارداد او در پایان فصل به اتمام می‌رسد و شالکه نه در تمدید قرارداد او موفق بوده و نه اینکه تصمیم دارد او را در نیم‌فصل بفروشد. به این ترتیب جدایی او در پایان فصل قطعی است و گفته می‌شود کار پیوستنش به بایرن مونیخ تقریبا تمام شده است.توماس مونیر، مدافع پاری‌سن‌ژرمن دیگر بازیکنی است که احتمالا تا پایان فصل صبر خواهد کرد تا بتواند با خیالی آسوده‌تر باشگاه بعدی‌اش را انتخاب کند. این مدافع بلژیکی یکی از نفرات اصلی تیمش در سال‌های اخیر بوده، اما هنوز توافقی بین او و باشگاه برای تمدید قرارداد صورت نگرفته است. فرناندینیو، هافبک منچسترسیتی که این روزها عملا به مدافع میانی تیمش تبدیل شده در پایان فصل راهی تیم دیگری خواهد شد. ریاض محرز، هم‌تیمی او در یک برنامه تلویزیونی لو داد که این هافبک برزیلی یکی از نفراتی است که در پایان فصل از جمع سیتیزن‌ها جدا می‌شود. فرناندینیو در این فصل عصای دست پپ گواردیولا بوده و با مصدومیت لاپورته و استونز در خط دفاعی، عملا یکی از مدافعان ثابت تیمش در اکثر بازی‌ها بوده است.تاتنهام بالاخره موفق شد با توبی آلدرویرلد، مدافع بلژیکی‌اش به توافق برسد و قرارداد او را تمدید کند، اما ظاهرا یان فرتونگن، هموطن او در راه جدایی از این باشگاه لندنی است و به احتمال زیاد فصل بعد جایی در اندیشه‌های ژوزه مورینیو ندارد.اوله‌گنار سولشر، سرمربی منچستریونایتد در این فصل دست به جوانگرایی عمده‌ای زده و به همین دلیل کمتر به اشلی یانگ، مدافع پا به سن گذاشته تیمش میدان می‌دهد. این ملی‌پوش سابق نیز در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد بود و می‌تواند تیم آینده‌اش را انتخاب کند.

 بلاتکلیفی ستاره دانمارکی

در پست خط میانی بازیکنان نامداری به چشم می‌خورند که شاید مهم‌ترین آنها کریستین اریکسن دانمارکی است که مدت‌هاست بحث جدایی او از تاتنهام مطرح شده و در تابستان هم مشتریان زیادی داشت که درنهایت فعلا این فصل را در لندن ماندنی شد. شرایط او اصلا مشخص نیست و شاید در همین ژانویه راهی تیم دیگری شود که به احتمال زیادی رئال مادرید خواهد بود. در غیراین‌صورت در تابستان هیچ پولی بابت انتقال او به تاتنهام نمی‌رسد.

رئال مادرید نیز در این فهرست نماینده دارد. مرد سال فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ که در این فصل افت داشته و شاید دیگر در برنامه‌های زیدان برای فصل آینده نباشد. لوکا مودریچ هم جزء ستاره‌هایی است که پا به سن گذاشته و حتی اگر با رئال برای تمدید قرارداد به توافق برسد هم بعید است خیلی فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند.داوید سیلوا دیگر بازیکن منچسترسیتی است که در پایان فصل قراردادش به پایان می‌رسد و دو طرف برنامه‌ای برای تمدید آن ندارند. سیلوا در سال‌های اخیر یکی از هافبک‌های تاثیرگذار گواردیولا بوده که در میانه‌ نمایش بسیار خوبی داشته، اما او هم دیگر توان سابق را ندارد و نمی‌تواند فشار بازی در تیم بزرگی چون منچسترسیتی را تحمل کند.دو مهاجم این فهرست هم‌تیمی و از چلسی هستند. اولیویه ژیرو که با حضور فرانک لمپارد در این تیم به ندرت فرصت بازی در جمع آبی‌ها را پیدا کرده و بعید است در ادامه هم بتواند شانسی برای بازگشت به ترکیب اصلی را داشته باشد. گفته می‌شود او در همین ماه ژانویه به تیم دیگری فروخته می‌شود تا فرصت بازی پیدا کند.

یوونتوس یکی از مشتریان اوست و البته چلسی هم قصد دارد برای خرید ویلفرد زاها از کریستال پالاس یا موسی دمبله از لیون از او به‌عنوان بخشی از مبلغ قرارداد استفاده کند.ویلیان، وینگر برزیلی چلسی دیگر ستاره این فهرست است که به نظر نمی‌رسد حداقل در نیم‌فصل این تیم را ترک کند. او در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار دارد و باشگاه هم برای تمدید قرارداد او بی‌میل نیست، اما هنوز توافقی در این زمینه صورت نگرفته، به‌خصوص که بارسلونا و یوونتوس هم خواهان او هستند.دیگر مهاجم این لیست ادینسون کاوانی است که گفته می‌شود با اتلتیکو مادرید به توافق رسیده، اما هنوز تکلیف آینده‌اش در پاری‌سن‌ژرمن مشخص نیست و حتی شایعه ماندنش نیز به گوش می‌رسد.از دیگر ستاره‌های بیرون مانده از این فهرست که قراردادشان در تابستان به پایان می‌رسد می‌توان به پدرو(چلسی)، تیاگو سیلوا(پاری‌سن‌ژرمن)، ماریو گوتزه(دورتموند)، اریک بایی و نمانیا ماتیچ(منچستریونایتد)، دریس مرتنز(ناپولی)، بلیز ماتویدی(یوونتوس) و ناچو(رئال مادرید) اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *