فیلم مطرب چگونه رفع توقیف شد؟

فیلم «مطرب» که قرار بود پس از ماه صفر اکران شود، همزمان با فیلم سینمایی «خانه پدری» توقیف شد، از چهارشنبه با اعمال اصلاحاتی که مصادیق آن از سوی فیلمساز پیشنهاد شده بود، اکران عمومی می‌شود؛ کمدی که انتظار می‌رود در کنار اکران چند کمدی دیگر رونق را به گیشه‌های سینمای ایران بازگرداند و روند نزولی فروش که منجر به نگرانی‌های نزد اهالی سینما شده، رفع شود.

سایت بدون – قرار بود فیلم سینمایی «مطرب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی پس از ماه صفر اکران شود و تبلیغات آن نیز آغاز شده بود؛ اما اکنون این فیلم همزمان فیلم «خانه پدری» توقیف شد؛ هرچند سازندگانش در پی رفع توقیف آن در مراکز مربوط حضور یافتند اما در فضای رسانه‌ای منکر توقیف این فیلم سینمایی شدند که قاعدتاً رویکردی برای حساسیت‌زدایی و رفع مشکل این فیلم در آرامش و حفظ این فیلم در صف اکران بود تا این کمدی اکران نیمه دوم پاییز و آغاز زمستان را از دست ندهد.

پخش کننده این فیلم بدون اشاره به توقیف این اثر گفته بود: «اکران این فیلم به کارگردانی مصطفی کیایی، به دلایل فنی یک هفته به تعویق افتاد. انشاءالله با برطرف شدن مشکلات فنى اکران آن آغاز خواهد شد.» موضع‌گیری که نشان می‌داد امید برای رفع سریع مشکل این فیلم نزد سازندگان و پخش کنندگان این فیلم بالاست و آنها در پی رفع چراغ خاموش مشکل بوده‌اند و همچنان امید دارند، بتوانند فیلم را به سرعت در چرخه اکران قرار دهند.

اکنون اطلاعات قطعی «تابناک» حکایت از آن دارد که مراجعی که دستور توقیف این فیلم را با اشاره به اشکالات این فیلم از نظر آنها داشت صادر کرده بودند، نسخه اصلاح شده را پذیرفته‌اند و فیلم رفع توقیف شده و از روز چهارشنبه با اصلاحات محدودی که تاثیر عمیقی در کیفیت فیلم ندارد، به نمایش درمی‌آید.

در این فرآیند از کارگردان خواسته شده، پیشنهادها خود را برای اصلاح مصادیق مورد اشاره ارائه نماید و در نهایت ۱۵ اصلاحیه از طرف سازندگان فیلم پیشنهاد شده که با اعمال برخی از آنها نظر مراجع مربوط تامین و نسخه نهایی مجوز گرفته است. «مطرب» در کنار «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و «خوب، بد، جلف ۲» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی یکی از سه امید شکستن یخ اکران و بازگشت رونق به سالن‌های سینماست.

داستان این فیلم درباره یک خواننده کاباره‌ای است که پیش از اوج گرفتن با وقوع انقلاب همچون این طیف خواننده‌ها از صحنه کنار می‌رود اما چون به اندازه کافی از تشاهر و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی‌تواند خواننده لس آنجلسی شود و در نهایت به خواننده مراسم‌ تبدیل می‌شود و… . در روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها نسبت به این فیلم که هیچ نقطه نمایش نداشته و به جز سازمان سینمایی فقط یک مجموعه سینمادار مؤثر در اکران آن را دیده، نقدهای تندی مطرح کردند.

پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی و امین مقدم در این فیلم سینمایی که بخش‌هایی از آن در ترکیه ضبط شده، مقابل دوربین حسین جلیلی بازی کردند. آرمان موسی‌پور، موسیقی متن این فیلم را ساخت و نیما جعفری جوزانی این اثر را تدوین کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *