قاچاقچی داروهای کرونایی دستگیر شد/ شناسایی باند تهیه و توزیع واکسن تقلبی

قاچاقچی داروهای کرونایی دستگیر شد/ شناسایی باند تهیه و توزیع واکسن تقلبی

سایت بدون – معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ ویژه جرایم پزشکی از شناسایی باندی که در زمینه تهیه و توزیع واکسن تقلبی کرونا فعالیت می‌کرد، خبر داد و گفت: دستورات قضایی لازم پیرامون این پرونده و شناسایی همدستان صادر شده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

المیرا نقی زاده، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ ویژه جرایم پزشکی ضمن تشریح جزئیات بخشی از اقدامات دادستانی تهران به‌منظور برخورد با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی جامعه و سلامت مردم، از شناسایی باندی که در زمینه تهیه و توزیع واکسن تقلبی کرونا فعالیت می‌کرد، خبر داد و گفت: دستورات قضایی لازم پیرامون این پرونده و شناسایی همدستان صادر شده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ تهران خاطرنشان کرد: از هفته‌های گذشته بعد از آن که مشکلاتی در زمینه تامین داروهای مرتبط با بیماری کرونا و واکسن مطرح شد، دستورات قضایی لازم خطاب به مراجع انتظامی صادر شد.

‎معاون دادستان تهران خاطرنشان کرد: دستورات قضایی صادر شده در دو محور کلی شناسایی واکسن‌های تقلبی و برخورد با سوداگران و قاچاقچیان داروهای مربوط به کرونا بود.

‎وی در پایان اظهار کرد: در همین راستا؛ جلسات متعددی نیز با مراجع انتظامی برگزار شد و توضیحات لازم در این زمینه ارائه شد.

نقی زاده در ادامه از صدور دستورات قضایی از ناحیه دادستانی تهران به منظور مبارزه با قاچاق دارو خبر داد و بیان کرد: در این زمینه فردی که مقادیر زیادی از داروهای مخصوص بیماری کرونا را به‌صورت قاچاق و خارج از شبکه بهداشت و درمان در اختیار داشت، دستگیر شد و تحقیقات در خصوص این پرونده نیز در حال انجام است.

‎نقی زاده با تاکید بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیماری مردم بیان کرد: این اقدامات در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم تهران برای شناسایی دلالان دارو و سواستفاده کنندگان از وضعیت فعلی صورت گرفته و با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

‎معاون دادستان تهران با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در همکاری با دستگاه قضایی برای برخورد با سواستفاده کنندگان از شرایط فعلی اظهار کرد: دادسرای ناحیه ۲۶ تهران از باب حقوق عامه و با برنامه ریزی هدفمند از هفته‌های قبل در زمینه برخورد با سوء استفاده کنندگان از وضعیت فعلی بیماری کرونا ورود پیدا کرده و با جدیت این مسیر را ادامه می‌دهد.

‎سرپرست دادسرای ناحیه ۲۶ تهران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهروندان اظهار کرد: به تمامی مردم عزیز تاکید و توصیه می‌کنم که واکسن کرونا، صرفا باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت تزریق شود و به هیچ وجه نباید از بازار آزاد تهیه گردد و می‌توان با قاطعیت گفت واکسن‌هایی که در حال حاضر در بازار آزاد موجود است مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد.

‎وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: به جز مراکز مورد تایید وزارت بهداشت هیچ شخصی حق صدور گواهی و کارت واکسیناسیون را ندارد و در صورت مشاهده با قاطعیت با عوامل خاطی برخورد خواهد شد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز پلیس امنیت تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند دیگر که در زمینه تهیه و توزیع واکسن‌های تقلبی فعالیت می‌کردند، خبر داده بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *