قتل ۵عضو خانواده برای سرقت طلا

مردفرش فروش و چهارعضوخانواده‌اش‌درسیرجان درجنایتی هولناک قربانی سرقت شدند.‌تیم‌جنایی باکشف سرنخ‌هایی تحقیقات برای‌راز‌گشایی ازاین جنایت را آغازکرده است.

سایت بدون – ساعت۲۳یکشنبه مرد میانسالی هراسان با پلیس سیرجان تماس گرفت وازناپدید شدن مستاجرش خبر داد. دقایقی بعد اولین خودروی کلانتری مقابل خانه موردنظر توقف کردوماموران با دستور قضایی برای بررسی موضوع وارد خانه شده و با اجساد خونین ساکنان خانه روبه رو شدند‌باتوجه به حساسیت حادثه، موضوع سریع به بازپرس ویژه و کارآگاهان پلیس آگاهی سیرجان اطلاع داده شد. با حضور تیم جنایی مشخص شد اعضای خانواده شامل دو کودک، پدر و مادر خانواده با ضربات چاقو به قتل رسیده‌اند.پزشکی قانونی در بررسی اجساد اعلام کرد مادرخانواده بارداربوده و جنین نیز جانش را ازدست داده است.‌
بررسی اولیه صحنه نشان می‌داد چندین ساعت ازمرگ اعضای خانواده می‌گذردوقاتل یا قاتلان، کودکان را در داخل اتاق خواب، مادر را داخل اتاق خواب دیگر و پدر را در سالن پذیرایی به قتل رسانده‌اند.همچنین به هم ریختگی خانه نشان از ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت داشت.‌
درتحقیقات اولیه مرد میانسال که موضوع را به پلیس گزارش داده بود، مدعی شد:مقتول وخانواده‌اش مستاجرمن هستند.آنها در طول روزچندین باررفت وآمد دارند وبه واسطه شغل پدر خانواده که در کارخریدوفروش فرش است، اوچندبار به خانه می‌آید یا فرزندانش برای بازی به داخل پارکینگ یا مقابل درخانه می‌روند. امروزمتوجه شدم هیچ رفت وآمدی ندارند.تا شب صبر کردم اما چون ماشین مستاجرم در خیابان بود، به مقابل در واحدشان رفتم وچندباری در زدم،چندبار با تلفنش تماس گرفتم اما کسی جوابگو نبود. نگران شدم و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.‌
پس ازثبت اظهارات صاحبخانه،تیم جنایی به بررسی درآپارتمان پرداخت‌ومتوجه شدهیچ نشانی ازورود به زوروجودنداردوبه احتمال زیاد قاتل یا قاتلان آشنا بوده و بدون زور وارد خانه شده ومقادیر زیادی طلا و جواهرات وپول نقد به سرقت رفته است.با دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی تیم ویژه‌ای از کارآگاهان، مسئول رمز‌گشایی ازجنایت شدند. تیم جنایی صبح دیروز در اولین گام به تحقیق در مورد آشنایان و دوستان مرتبط با خانواده قربانیان پرداختند که تحقیقات حاکی ازآن بودکه مردی که با قربانیان رفت و آمد داشته، همزمان با جنایت، ناپدید شده وهیچ ردی از اودرشهروجود ندارد.با به دست آمدن این سرنخ، این مرد به عنوان مظنون تحت تعقیب قرارگرفت. کارآگاهان فرضیه‌های دیگری هم برای ارتکاب این جنایت مطرح کرده وتحقیقات در این شاخه‌ها هم ادامه دارد.
سردار فرشید، رئیس پلیس کرمان با اشاره به این‌که بعد از جنایت، دستور ویژه برای شناسایی ودستگیری عامل یاعاملان این جنایت را صادر‌کردم، گفت:تیم ویژه‌ای برای شناسایی ودستگیری قاتل یا قاتلان تشکیل شده وموضوع دردستور کارپلیس شهرستان سیرجان قرار گرفت.
وی افزود: در این خصوص پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده و رسیدگی لازم تا رسیدن به نتیجه در دستور کار قرار دارد.
همچنین مجتبی قدیمی، دادستان سیرجان با اشاره به پیگیری ویژه پرونده از سوی دادستانی گفت: مقتولان اصالتا سیرجانی نبوده و غیربومی بودند و پدر خانواده در حوزه خرید و فروش فرش فعالیت می‌کرد. در جریان قتل اعضای این خانواده مقادیری طلا و جواهرات نیز سرقت شده است.
وی ادامه داد: دستورات قضایی برای شناسایی هویت ودستگیری قاتل یا قاتلان صادر شده است و پرونده به صورت ویژه در دستور کار قضایی قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

سینمای جهان در تسخیر پسران بد/ کمدی قدیمی خریدار دارد

کمدی اکشن «پسران بد: بران یا بمیر» در نخستین هفته اکران خود موفق به ثبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *