قراردادهای علی رضا بیرانوند و محمد نادری دست یحیی گل محمدی و پرسپولیس را در حنا می گذارد/حمله بلژیکی‌ها

سایت بدون – پرسپولیسی‌ها به‌دلیل فاصله ۱۰ امتیازی‌شان با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده امیدواری زیادی به قهرمانی لیگ نوزدهم دارند و به همین جهت یکی از معدود حامیان آغاز لیگ برتر نوزدهم هستند، اما اتفاقاتی رخ داده که کمی برای هواداران و کادرفنی این تیم باعث بروز نگرانی شده است. چند روز قبل محمد انصاری، مدافع چپ سرخ در تمرینات دچار آسیب‌دیدگی شد و پس از بررسی‌های کامل و دقیق مشخص شد که این بازیکن بار دیگر از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده و باید مجددا پای خود را به تیغ جراحان بسپارد و این اتفاق کمی مربیان پرسپولیس را به فکر فرو برده که برای بازی‌های پیش‌رو چه تمهیداتی برای تقویت این قسمت از دفاع تیم‌شان درنظر بگیرند.

قطعا محمد نادری که یکی از بازیکنان محبوب گل‌محمدی هم محسوب می‌شود می‌تواند جای خالی انصاری در جناح چپ را پر کند اما در این بین، حرف و حدیث‌هایی به گوش می‌رسد که نگرانی‌ها را بابت جناح چپ پرسپولیس به حداکثر رسانده است، چراکه وی هم ممکن است تیم را ترک کند.

  اصرار یحیی به تمدید بازیکن محبوبش

محمد نادری در فصلی که یحیی گل‌محمدی هدایت تراکتور را برعهده داشت، عضو این تیم تبریزی شد و توانست بازی‌های زیادی را برای این تیم انجام دهد، او پس از نمایش قابل‌قبول در دفاع چپ تراکتور راهی بلژیک شد و با تیم کورتریک به توافق رسید.

با حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس یکی از بازیکنانی که همیشه مدنظر او بوده و اعتقاد ویژه‌ای به آن داشته، محمد نادری بوده که با توجه به شناخت قبلی از توانایی‌های این بازیکن چندان هم دور از ذهن نیست.

حالا از باشگاه پرسپولیس خبرهایی به گوش می‌رسد که نادری یکی از بازیکنانی است که یحیی گل‌محمدی به باشگاه تاکید کرده که برای گرفتن رضایتنامه و حضورش در لیگ برتر بیستم در پرسپولیس تلاش‌ها را آغاز کنند. البته ظاهرا سرخ‌ها در این راه با مشکلاتی مواجه می‌شوند و رقبایی را پیش‌روی خود می‌بینند.

  چرا نادری در بلژیک بازی نکرد؟

اینکه محمد نادری در اوج آمادگی راهی بلژیک شد اما نتوانست حتی یک دقیقه برای تیم بلژیکی‌اش به میدان برود، موضوعی بود که تعجب خیلی‌هارا برانگیخته بود. در این خصوص یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به رقم پایین قرارداد این بازیکن با تیم کورتریک بلژیک، فدراسیون این کشور حاضر به صدور کارت بازی برای این بازیکن نشد و دلیل اصلی‌اش هم این است که در قوانین لیگ بلژیک به قراردادهای رقم پایین به چشم فرار مالیاتی و پولشویی نگاه می‌شود.»

او ادامه داد: «قطعا این بازیکن با این قرارداد فصل بعد را هم نمی‌تواند در بلژیک سپری کند و این فرصت مناسبی برای باشگاه پرسپولیس است که با مذاکره بتواند رضایتنامه دائمی نادری را از کورتریک دریافت کند.» گفتنی است این بازیکن یک فصل دیگر با تیم کورتریک قرارداد دارد و تیم خواهان او می‌تواند برای رضایتنامه دائمی این بازیکن با تیم بلژیکی به توافق برسد.

  حمله بلژیکی‌ها به پرسپولیس

بعد از موضوعـی که برای علیرضا بیرانوند ایجاد شده و تیم آنتورپ این روزها مدعی است که دروازه‌بان اول سرخ‌ها با توجه به قرارداد منعقدشده باید در تاریخ دوازدهم تیرماه خود را به باشگاه معرفی کند، حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که رضایتنامه موقت محمد نادری هم دارای زمان پایان قرارداد است و براساس پایان لیگ برتر بسته نشده است.

اینکه تاریخ دقیق پایان اعتبار رضایتنامه کورتریک به محمد نادری چه زمانی است، موضوعی است که باشگاه درخصوص آن اطلاعاتی در اختیار «فرهیختگان» قرار نداده است، اما با توجه به اینکه این قرارداد در زمان پیش از شیوع ویروس کرونا منعقد شده، احتمالا زمانی برایش درنظر گرفته شده که در پایان بازی‌های لیگ برتر ایران او در بلژیک حاضر شود و بتواند برای فصل آینده‌اش با هماهنگی تیم بلژیکی تصمیم‌گیری کند.

طبق شنیده‌های غیررسمی زمان پایان اعتبار رضایتنامه نادری هم در تیرماه است و این موضوع می‌تواند در روزهایی که چپ پرسپولیس به‌دلیل مصدومیت انصاری خالی شده است، دردسر بزرگی ایجاد کند. فیفا درمورد پرونده‌های مشابه اعلام کرده که باشگاه‌ها باید سمت تعامل بروند و حالا باید دید پرسپولیس می‌تواند با مدیران کورتریک بر سر ماندن این بازیکن تا اتمام لیگ نوزدهم به توافق برسند یا اینکه گل‌محمدی از حالا باید فکر استفاده از بازیکنان در پست غیرتخصصی باشد. در دوره برانکو نیز که قرمزها با کمبود بازیکن مواجه بودند، مربی کروات از محسن ربیع‌خواه در چند بازی در پست دفاع چپ استفاده کرد.

  پیشنهاد آنتورپ به نادری در حد حرف

همان زمانی که علیرضا بیرانوند قرارداد خود را با تیم آنتورپ رسمی کرد، حرف و حدیث‌هایی ایجاد شد که محمد نادری هم موردتوجه این تیم بلژیکی قرار گرفته و به احتمال فراوان فصل بعد بار دیگر با بیرو و این‌بار در بلژیک همبازی می‌شود، اما با گذشت چندماه از این موضوع ظاهرا اتفاق جدیدی درخصوص این پیشنهاد رخ نداده و حرف و حدیث‌هایی که درخصوص انتقال این بازیکن به آنتورپ مطرح شده بود، در حد حرف باقی مانده و جدی نشده است.
پرسپولیسی‌ها که این روزها به نگه‌داشتن نادری فکر می‌کنند، قطعا از پشیمانی آنتورپ برای جذب این مدافع خوشحال می‌شوند اما هنوز تا پایان فصل فرصت زیادی باقی مانده و اگر سرخ‌ها می‌خواهند رقبایشان برای جذب این بازیکن بیشتر نشود، باید هرچه زودتر دست به‌کار شوند و باب مذاکره را با این تیم بلژیکی باز کنند.
 
  دندان تیز کورتریک و بندهای عجیب و غریب رضایتنامه!

اینکه پرسپولیسی‌ها بتوانند رضایتنامه دائمی محمد نادری را از کورتریک بلژیک بگیرند، موضوعی نیست که به همین سادگی‌ها به دست بیاید، چراکه تجربه در این ۲ سال اخیر نشان داده که مدیران این تیم بسیار دندان‌تیز هستند و حاضر نمی‌شوند با مبلغی کم این بازیکن را ازدست‌رفته ببینند.

آن‌طور که شنیده می‌شود، مبلغ انتقال نادری در سال اول قراردادش با پرسپولیس رقمی حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار یورو بوده که این مبلغ در سال دوم افزایش پیدا کرده و حدود ۸۵ هزار یورو بوده است. اما جالب است بدانید که در قرارداد سال دوم کورتریک با پرسپولیس یک بند قرار گرفته که اگر سرخ‌ها بتوانند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده و به جمع ۱۶ تیم برتر راه پیدا کنند، باید رقمی حدود ۱۰ هزار یوروی دیگر هم به مبلغ توافق‌شده اضافه شود که معمولا این بندها در قرارداد بازیکنان قرار می‌گیرد و رایج نیست که تیم‌ها برای صدور رضایتنامه موقت بازیکن هم از این مدل شروط و آپشن‌ها استفاده کنند.

با این تفاسیر قطعا پرسپولیسی‌ها برای نگه‌داشتن نادری برای فصل بعد کار سختی را درپیش دارند که با توجه به اصرار یحیی باید دید مدیران باشگاه با چه تمهیداتی می‌توانند این مدافع چپ‌پا و خوش‌اخلاق تیم‌شان را برای فصل بعد هم حفظ کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *