قرارداد ساپینتو چگونه تمدید می شود؟/ وعده با جیب خالی


سایت بدون – قرار بود طبق وعده‌ای که حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی داده بود و فایل صوتی منتسب به او نیز در گروه بازیکنان و مربیان منتشر شد، حقوق بازیکنان و اعضای کادر فنی این باشگاه در روز‌های آغازین هفته پرداخت شود.
روز شنبه این انتظار‌ها به سرانجام نرسید و مسئولان باشگاه استقلال و آنها که در سازمان خصوصی‌سازی تصمیم می‌گیرند موفق به انتقال پول به حساب بازیکنان استقلال نشدند. گفته شد که شاید این پروژه روز یکشنبه به سرانجام برسد، اما روز گذشته نیز پولی به حساب بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال واریز نشد.
گفته می‌شود هنوز مراحل اداری واریز پول به حساب باشگاه استقلال انجام نشده و این ماجرا در پیچ و تاب مسائل وقت‌گیر اداری قرار دارد؛ موضوعی که به شدت با ناراحتی بازیکنان استقلال همراه است و اگر آنها در شرایط کنونی دم نمی‌زنند یا اعتصاب نمی‌کنند فقط به‌دلیل نزدیکی بازی با پرسپولیس است.
اگر پای فینال جام حذفی در میان نبود، بازیکنان استقلال به طور قطع از ادامه تمرین خودداری می‌کردند، اما مسائل مربوط به دربی ۱۰۱ سبب سکوت بازیکنان شده است، ولی همه می‌دانند که استقلال آتش زیر خاکستر است و بعد از دربی چنانچه اوضاع به همین منوال باشد و استقلال هم نتیجه مناسب را به دست نیاورد، مدیران این باشگاه از سوی بازیکنان آماج حملات قرار می‌گیرند.
در این شرایط اما باشگاه استقلال با فرا خواندن وکیل ساپینتو در پی تمدید قرارداد این مربی است و این‌طور ادعا شده که جلسه اول با مدیربرنامه یا وکیل این مربی نتایج مطلوبی به همراه داشته است. در خبر‌هایی که از سوی باشگاه استقلال منتشر شده، این‌طور عنوان شده که باشگاه استقلال در انتظار پاسخ نهایی ساپینتو است، اما وکیل سرمربی استقلال درباره اینکه مسئولان باشگاه چه پیشنهادی داده‌اند و آیا اینکه ساپینتو با پیشنهاد‌های داده شده موافق است، هنوز اظهار نظری نداشته است.
اینکه باشگاه استقلال در اوج بحران‌های مالی به‌دنبال تمدید قرارداد با ساپینتو است ممکن است یک تاکتیک برای نشان دادن اوضاع آرام این باشگاه در آستانه دربی باشد، وگرنه هیچ دلیلی نداشت که مسئولان باشگاه استقلال قبل از اینکه مطالبات ساپینتو را پرداخت کنند با وکیل او پای میز مذاکره بنشینند.
تردیدی نیست اگر باشگاه استقلال در مقابل ساپینتو از خود خوش‌حسابی به خرج دهد و حقوق بازیکنان را هم بپردازد، نیازی به چانه‌زنی آن‌چنانی در مذاکره با ساپینتو ندارد و این مربی به‌دلیل علاقه‌ای که به فعالیت در فوتبال ایران و باشگاه استقلال دارد، اگر خوش‌قولی مسئولان این باشگاه را ببیند، بدون شک تمدید قرارداد خود را بسرعت با باشگاه استقلال انجام خواهد داد.
باشگاه استقلال اما تا به امروز نه در مقابل بازیکنان خوش‌حساب بوده و نه در مقابل سرمربی خود به طوری که حتی بازیکنی همچون آرش رضاوند وقتی با سؤالی درباره ماندن در استقلال مواجه می‌شود بدون رو دربایستی اعلام می‌کند باید وضعیت باشگاه را بعد از پایان فصل به دقت مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.
آنچه مسلم است باشگاه استقلال فقط نباید مأموریت خود را با تمدید احتمالی قرارداد ساپینتو پایان یافته بداند. باشگاه استقلال اگر می‌خواهد یک فصل آرام را با این مربی پرتغالی سپری کند و اعتراض‌هایی نباشد، باید بودجه مناسب را برای فصل بعد نیز در نظر بگیرد تا دامنه اعتراض‌ها فروکش کرده و بازیکنان با آرامش و خیال آسوده یک فصل کاری را سپری کنند.
با توجه به شرایط موجود ابتدا لازم است که سران باشگاه استقلال بودجه مناسب را جفت و جور کنند تا هر شخصی به‌عنوان سرمربی برگزیده می‌شود آرامش ذهنی داشته باشد. حال سرمربی استقلال ساپینتو باشد یا هر شخص دیگری؛ هرچند که هواداران استقلال روی تداوم حضور این مربی پرتغالی تأکید ویژه دارند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *