لئو مسی چرا به عربستان رفت؟/ خوشگذرانی موقت یا آمادگی برای مهاجرت دائم

سایت بدون -لیونل مسی تنها چند ساعت پس از اینکه پاری‌سن‌ژرمن شکست خانگی مقابل لوریان را متحمل شد، به همراه خانواده خود به عربستان سعودی سفر کرد.
علیرغم گلی که کیلیان امباپه در این بازی به ثمر رساند، تیم کریستوف گالتیه با نتیجه ۳-۱ در پارک دو پرنس شکست خورد و اشرف حکیمی با کارت قرمز از بازی خارج شد. این ششمین شکست در لیگ یک برای پاری‌سن‌ژرمن بود که با پنج امتیاز اختلاف در صدر جدول باقی مانده است.
مسی پس از شکست پاری‌سن‌ژرمن مقابل لوریان، به همراه خانواده به عربستان سفر کرد. کریستوف گالتیه، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن، بعد از باخت به بازیکنانش برخلاف چیزی که انتظار می‌رفت مرخصی نداد و انتظار می‌رود مسی از امروز کار خود را با هم‌تیمی‌هایش از سر بگیرد تا برای دیدار یکشنبه آینده برابر تروا آماده شود.
احمد الخطیب وزیر گردشگری در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این اولین بار نیست که مسی به خاورمیانه سفر می‌کند و در آنجا قراردادهای تجاری به‌عنوان سفیر دارد: «خوشحالم که از لئو و خانواده‌اش در دومین تعطیلاتشان در اینجا استقبال کنم.»
پاریسی‌ها روز گذشته بعد از یک روز استراحت به تمرینات بازگشتند و تمرین سبکی را زیر نظر گالتیه انجام دادند، انتظار می‌رود که تمرینات چهارشنبه همراه با مسی جدی‌تر دنبال شود تا تیم آماده ادامه بازی‌های لیگ شود. در حال حاضر اختلاف پاریس با مارسی ۵ امتیاز است و ثروتمندان بخوبی می‌دانند که اگر بخواهند قهرمان شوند دیگر جای اشتباه ندارند.
 
سفر لیونل مسی به عربستان پی‌اس‌جی را شوکه کرد؟
مسی برای تبلیغ گردشگری عربستان به ریاض رفت و به گزارش اکیپ فرانسه، برخی از بازیکنان در اردوی پاریس در نتیجه سفر لیونل مسی به عربستان سعودی پس از دیدار یکشنبه مقابل لوریان که با شکست این تیم همراه بود، شوکه شده‌اند. بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن در صورت پیروزی در بازی لیگ ۱، قرار بود دو روز استراحت داشته باشند، از این‌رو مسی برنامه‌ریزی کرده بود تا از زمان استراحت خود به عربستان سعودی استفاده کند. با این حال، این شکست برنامه‌های باشگاه را تغییر داد و سرمربی تیم کریستوف گالتیه تصمیم گرفت که تیم فردای شکست تمرین کند و آنها این کار را کردند، اما بدون مسی.
 
واکنش منفی پاریس به سفر مسی
در حالی که بازیکن آرژانتینی در عربستان سعودی در حال تفریح بود هم‌تیمی‌هایش در تمرین روز دوشنبه حضور پیدا کردند. در ادامه گزارش اکیپ، بخشی از رختکن از این قضیه ناراحت هستند و این کار همچنین مورد استقبال هواداران قرار نگرفته است. باشگاه نمی‌خواهد این تصور را ایجاد کند که بازیکنان در حالی که هنوز برای کسب عنوان قهرمانی فرانسه می‌جنگند، در تعطیلات به سر می‌برند، آن هم در شرایطی که مارسی اکنون تنها با پنج امتیاز کمتر در رده دوم قرار
دارد.

ZOOM
جسم مسی در پاریس و روحش در بارسلونا
نزدیک به ۹۰ دقیقه، یک چهره گمشده روی زمین چمن پارک دو پرنس قدم می‌زد. در آن بین او گاهی اوقات هم ضربه‌ای به توپ می‌زد اما بیشتر دقایق بازی یک تماشاچی بود تا بازیکن. او دید که تیمش چطور مقابل حریفی که در حالت عادی باید خیلی راحت آن را می‌برد، تن به شکست داد و سرافکنده از این باخت در میان صدای سوت و هوی تماشاگران به رختکن برگشت. این مرد تقریباً نامریی میدان کسی نبود جز لیونل مسی که انگار خیلی هم برایش مهم نبود تیمش در خانه ۳ بر یک به لوریان میانه جدولی باخته است.
میهمان بعد از ۱۵ دقیقه به گل رسید. اشرف حکیمی با خشونت بیجایی که چاشنی کارش کرد، در عرض ۲۰ دقیقه دو کارت زرد گرفت و اخراج شد تا کار تیمش سخت‌تر شود. اگرچه کیلیان امباپه پاری‌سن‌ژرمن را به بازی برگرداند، اما اوضاع این تیم خراب‌تر از آن بود که بتواند از این بازی امتیاز بگیرد و به همین دلیل دو گل دیگر هم خورد. حتی کمک جنجالی VAR برای مردود دانستن گل لوریان هم باعث نشد که پاریسی‌ها جلوی هواداران شرمنده نشوند.
پاری‌سن‌ژرمن در نیمه دوم برای زدن گل تساوی تلاش کرد، اما به نظر می‌رسید که سازنده اصلی موقعیت‌های گل این تیم، لیونل مسی در دنیای دیگری سیر می‌کند. بنابراین موقعیتی شکل نمی‌گرفت که هیچ، لوریان فرصت ضدحمله به دست می‌‌آورد و به همین شیوه هم دو گل بعدی‌اش را زد. به این ترتیب لوریان به اولین تیم میهمان تبدیل شد که از زمان انتقال مالکیت پاری‌سن‌ژرمن به گروه سرمایه‌گذاری قطر در سال ۲۰۱۱، این تیم را در لوشامپیونا در پارک دو پرنس با زدن سه گل شکست می‌دهد. اگر تا قبل این به نظر می‌رسید که قهرمانی PSG فقط دیر و زود دارد حالا می‌توان گفت که نگران سوخت و سوز داشتن آن هم باید بود. با ادامه این روند، بعید نیست که مارسی اختلاف را در ۵ هفته پایانی کاهش دهد.
در این میان اما چیزی که هواداران را نگران می‌کند بی‌انگیزه‌تر شدن روزافزون مسی است. نمایشی که او مقابل لوریان ارائه کرد برای آنها خیلی عجیب نبود چون در هفته‌های قبل‌تر از آن هم نظیرش را دیده بودند. شاید دلیلش این باشد که فقط جسم او در پاریس است و روحش در بارسلونا و چه کسی می‌داند که آیا فصل آینده دوباره در نوکمپ خواهد بود یا نه.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *