لالیگا از فردا شب شروع می‌شود/بارسا همچنان بخت اول قهرمانی



سایت بدون -فصل جدید لالیگا جمعه شب با دیدار اتلتیک بیلبائو مقابل بارسا شروع می‌شود؛ تیمی که در دو فصل گذشته توانسته قهرمان لالیگا شود. فصل گذشته فاصله‌اش با تیم دوم یازده امتیاز بود و فصل قبل از آن ۱۴ امتیاز. در هر دو فصل اتلتیکو مادرید دوم شود، رئال مادرید سوم و والنسیا چهارم.
سلطه بارسا بر لالیگا به این دو فصل برنمی‌گردد و به فصل ۰۹-۲۰۰۸ می‌رسد. در یازده فصل اخیر بارسا ۸ بار قهرمان شده. پیش از این تنها رئال مادرید توانسته روند بهتری داشته باشد و در فاصله ۹ فصل ۶۱-۱۹۶۰ تا ۶۹-۱۹۶۸ هشت بار قهرمان شود.
با اضافه شدن فرنکی دیونگ و آنتوان گریزمان به سختی می‌توان تصور کرد که بارسا از فصل گذشته ضعیف‌تر باشد، هرچند هسته اصلی تیم یک سال مسن‌تر شده است. همچنین پرونده بازگشت نیمار به بارسلونا پس از دو فصل حضور در پاری‌سن‌ژرمن هنوز باز است. اگر بارسا بتواند راهی برای بازگرداندن نیمار پیدا کند و ستاره برزیلی تمرکز بیشتری روی فوتبال داشته باشد، بارسا از هر دو فصل قبل قوی‌تر خواهد بود.
اتلتیکو مادرید هم جوان‌تر شده و فصل جذابی در انتظار این تیم است. اتلتیکو ۱۴ بازیکن اضافه کرده و ۱۷ بازیکن از این تیم رفته‌اند. جای خالی تجربه بازیکنانی مثل گودین، فلیپه لوئیز و خوان‌فران احساس خواهد شد، ولی آنها بالای ۳۳ سال سن داشتند و زمان رفتن‌شان رسیده بود. حالا همه منتظرند ببینند سیمئونه با بازیکنانی مثل ژائو فلیکس، مارکوس یورنته، کیران تیرپیر، ماریو هرموسو و هکتور هررا می‌تواند تیم جدیدی شبیه اتلتیکوی قبلی بسازد. البته بیشتر نگاه‌ها روی ژائو فلیکس خواهد بود که رسانه‌ها منتظرند او را در حد یک فوق‌ستاره ببینند.
هواداران رئال مادرید هم امید زیادی دارند که تیم‌‌شان فصل خوبی داشته باشد، ولی عجیب نیست اگر این تیم یک بار دیگر فصل را به تلخی تمام کند. زیدان در اولین حضورش روی نیمکت رئال توانست تیمی بسازد که سه دوره متوالی قهرمان اروپا شد. او در آن دوره رونالدو و مجموعه‌ای از بازیکنان بزرگ را در اختیار داشت.
این بار مأموریت زیدان متفاوت است و باید بتواند بین بازیکنان مسن و بازیکنان جوانی که تابستان اضافه شده‌اند، تعادل مناسبی برقرار کند. هرچند خرید هازار توجه زیادی برانگیخته، ولی ستاره بلژیکی ۲۸ ساله و مسن‌ترین خرید زیدان محسوب می‌شود. چهار خرید دیگر تیم یوویچ (۲۱)، میلیتائو (۲۱)، مندی (۲۴) و رودریگو (۱۸) هستند. رئال در اولین بازی‌اش شنبه شب میهمان سلتاویگو است.

خریدهای جدید لالیگا
خریدهای جدید لالیگا محدود به این سه تیم نیست و حضور بازیکنانی مثل نبیل فکیر به بتیس هم می‌تواند به جذابیت مسابقات کمک کند. ده انتقال بزرگ لالیگا به ترتیب قیمت به این شرح است: ژائو فلیکس (بنفیکا به اتلتیکو مادرید)، ادن هازار (چلسی به رئال مادرید)، فرنکی دیونگ (آژاکس به بارسا)، لوکا یوویچ (آینتراخت فرانکفورت به رئال مادرید)، ادر میلیتائو (پورتو به رئال مادرید)، فرلان مندی (لیون به رئال مادرید)، کیران تیرپیر (تاتنهام به اتلتیکو مادرید)، نبیل فکیر (لیون به بتیس)، موناس دابور (ردبول سالزبورگ به سویا) و اولیور تورس (پورتو به سویا).
البته پنجره نقل و انتقالات لالیگا هنوز بسته نشده و تا دوم سپتامبر باز است، پس انتظار می‌رود مجموع رقم انتقالات از ۴/۱ میلیارد دلار فراتر برود. مجموع رقم فروش بازیکنان لالیگا ۹۹۰ میلیون دلار بوده و بدین ‌ترتیب تراز کلی لیگ اسپانیا منفی است. نیمار، بیل، پوگبا، کوتینیو و دیبالا بازیکنانی هستند که ممکن است به لالیگا اضافه یا از آن جدا شوند.

تیم‌های تازه‌وارد
اوساسونا به‌عنوان قهرمان سگوندا پس از دو فصل غیبت به لالیگا برمی‌گردد. اوساسونا فصل قبل را با ۸ امتیاز بیشتر از گرانادا، تیم دوم به پایان برد.
گرانادا که در فصل ۱۷-۲۰۱۶ سقوط کرده بود پس از سه فصل به لالیگا برگشته است. روبرتو سولدادو که سابقه حضور در رئال، والنسیا و تاتنهام را دارد، مشهورترین بازیکن این تیم است.
مایورکا هم در پلی‌آف دپورتیوو را شکست داد تا سومین تیم صعودکننده باشد. مایورکا شش فصل پیش به دسته دوم رفته بود و حتی به دسته سوم هم سقوط کرد. یک کنسرسیوم آمریکایی که استیو نش، ستاره سابق NBA هم در آن حضور دارد مالکیت این تیم جنوب اسپانیایی را به عهده گرفته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *